Przeglądaj wg Słowo kluczowe "mass media"
Teraz wyświetlane 1 - 6 z 6
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Nowa jakość medialnych kampanii wyborczych na przykładzie amerykańskich kandydatów do urzędu prezydenta w pierwszej dekadzie XXI wieku(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Majorek, MartaPozycja Ochrona rodziny przed szkodliwym oddziaływaniem środków masowego przekazu w prawie polskim(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Lis, WojciechFamily is a community of people, which is the basic form of an individual and social life. The condition of the whole society depends on the condition of family and on the way it fulfi ls its fundamental functions. That is why family, being in the centre of the social life, is treated by the state as a subject of special care. The most important within this scope are of course the regulations of the Constitution of the Republic of Poland, the Family and Guardianship Code and the Penal Code. Being a part of society, family, the same as society, is not indifferent to diverse external stimuli that exert an infl uence on it. In our times, what has an enormous impact on family is the mass media, which has become an intrinsic element of our life. The picture of family can be depicted best on the example of the audio-visual media, which is the most attractive in reception yet exerts the strongest impact on its audience. But the ideas conveyed by the audio-visual media distort the picture of family, lead to the reversal of social roles and parental conduct, propagate partnership, exaggerate social pathologies and promote a hedonistic and consumerist stance. Moreover, one can notice a kind of „worship” of wrongly understand tolerance, interpreted as toleration towards marital infi delity, abortion and the lack of responsibility for the upbringing of the young generation. The mass media propagates its vision of marital and family life as well as behaviour in family, which are based on the current cultural and social trends adjusted to the expectations of a spectator – the consumer of audio-visual programmes.Pozycja Państwo i Społeczeństwo 2019, nr 2 (XIX): Komunikacja polityczna a społeczna odpowiedzialność mediów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) du Vall, Marta; Brzoza, Katarzyna; Maśnica, Aleksandra; Uhma, Piotr; Pietrzyk, Bartosz; Krawczyk, Dariusz; Giereło-Klimaszewska, Katarzyna; Gajda, Joanna; Pasternak, Ewelina; Walo, Weronika; Widerski, JerzyZ wprowadzenia: "Znaczenie informacji i współczesnych środków przekazu implikuje konieczność znacznie szerszego – od dotychczasowego – spojrzenia na możliwości ich pozyskiwania czy wykorzystania. Z jednej strony funkcjonowanie mediów opiera się na doświadczeniu historycznym, z drugiej – wymaga nowego i kompleksowego spojrzenia na szanse, jakie przed nimi stanęły, głównie w efekcie rozwoju technologicznego. Między innymi dlatego wybór artykułów do niniejszego tomu warunkowany był na wstępie przyjęciem szerokiej optyki w analizie odbioru mediów, ich wykorzystania (także politycznego), ram funkcjonowania oraz zasad tworzenia treści."(...)Pozycja Postępowanie dziennikarza wobec obowiązujących norm prawnych dotyczących staranności przygotowywania materiałów prasowych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Krawczyk, DariuszOd dziennikarza wymaga się rzetelności oraz staranności w przygotowaniu materiałów prasowych. Celem artykułu jest ustalenie, jakie działania mają oni podejmować, aby dochować standardów przewidzianych obowiązującym prawem. Analizie podlegały przepisy dotyczące zarówno uprawnień dziennikarzy, jak i te mające chronić dobra osób będących przedmiotem zainteresowania pracowników środków masowego przekazu. Podjęto także temat technik oddziaływania na przedstawicieli mediów przez podmioty zainteresowane inicjowaniem lub tłumieniem krytyki prasowej.Pozycja Traditional media and new media in communicating about public benefit in Poland(International Scientific Publications, 2014-09) Piechota, GrażynaBecause of the fact that it has been possible to donate 1 per cent of income tax to public benefit organisations since 2003, these organisations must communicate with the environment if they want to obtain money from tax deduction. The popularity of taking advantage of one per cent allocations in Poland (in 2013, 44 per cent of taxpayers did it), created competition among organisations trying to obtain the declared amounts. Communication with the environment by organisations requires both the right choice of information channels – the division into traditional and new media has been accounted for, as well as formulating messages in such a way as to reach taxpayers as efficiently as possible and persuade them to support aims the organisation achieves. The paper will present the results of research into how effectively these organisations communicate with the use of traditional and new mediaPozycja Wolność mediów a bezpieczeństwo państwa(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Lorenc, KatarzynaW świecie zachodnim mocno zakorzeniło się przekonanie, że wolność słowa i mediów jest jednym z najważniejszych, nienaruszalnych i mających jedynie pozytywne implikacje praw człowieka. W dobie Internetu, podmiot tej wolności uległ jednak poszerzeniu, możliwość publikacji treści ma bowiem obecnie niemal każdy człowiek. Skutkiem tego niektóre podmioty polityczne, ekonomiczne czy społeczne zaczęły wykorzystywać wolność mediów do własnych celów. W takiej sytuacji należy postawić pytanie, czy wolność słowa i mediów ma w dzisiejszych czasach jedynie pozytywne znaczenie, czy raczej może stanowić też zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa: jego ludności, władzy, terytorium oraz rozwoju.