Przeglądaj wg Słowo kluczowe "media lokalne"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza roli gazet samorządowych w okresie sprawowania władzy i podczas kampanii wyborczej(Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2016) Piechota, GrażynaGazety samorządowe są wydawane bezpośrednio przez urzędy miasta albo przez powoływane w tym celu spół- ki miejskie. Artykuł poświęcony został analizie roli, jaką odgrywają gazety samorządowe w okresie sprawowania mandatu przez prezydenta miasta na prawach powiatu oraz w okresie trwania kampanii wyborczej. W tekście omó- wiono wyniki badań porównawczych treści gazet samorządowych wydawanych w roku 2013 i 2014 (podczas ostat- niej kampanii wyborczej). Na potrzeby badań przeprowadzono także wywiady standaryzowane z redaktorami wy- branych mediów. Ważnym wnioskiem płynącym z badań jest ustalenie, że informacje udostępniane w mediach samorządowych nie zawsze spełniają standardy rzetelności i obiektywizmu dziennikarskiego, stosowane są zarówno elementy pro- pagandy, jak i reklamy natywnej. Dokonana analiza stanowi wkład w toczącą się od wielu lat dyskusję o potrzebie istnienia mediów wydawanych przez władze samorządowe.Pozycja Media a opinie i postawy społeczne(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Sienkiewicz, Piotr; Dęsoł, Agnieszka; Frańczuk, Magdalena; Karaźniewicz, Justyna; Kotowska, Monika; Vanevska, Katarzyna; Bazan, Maria; Kożuch, Julita; Przybysz, Monika Marta; Męcfal, Sylwia; Pucek, Zbigniew; Bierówka, JoannaPozycja Media lokalne w procesie kreacji lokalnej rzeczywistości(Oficyna Wydawnicza AFM Kraków, 2012) Piechota, GrażynaPozycja Wpływ komunikacji politycznej na budowanie społeczeństwa obywatelskiego w demokracji lokalnej (na przykładzie miasta Katowice)(Uniwersytet Śląski w Katowicach, 2007) Piechota, GrażynaCelem niniejszej pracy jest analiza komunikowania politycznego na poziomie lokalnym, za który przyjęto stolicę Śląska – Katowice i jego wpływ na budowanie społeczeństwa obywatelskiego na poziomie lokalnym. Analiza prowadzona jest w kontekście udziału poszczególnych aktorów politycznych – władzy samorządowej, organizacji pozarządowych, organizacji samorządu gospodarczego, radnych, mediów lokalnych oraz mieszkańców miasta – w procesach komunikowania politycznego oraz wpływ tych procesów na skuteczność podejmowanych działań oraz kształtowanych zachowań społecznych. W pracy przyjęto hipotezę, iż w Katowicach nie istnieje społeczeństwo obywatelskie i jest to wynikiem m.in. braku skutecznej komunikacji politycznej i aktywnych postaw poszczególnych uczestników procesów komunikacji.