Przeglądaj wg Słowo kluczowe "menadżer"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Biznes odpowiedzialny wobec interesariuszy(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Chodyński, Andrzej; Huczek, Marian; Piziak-Rapacz, Anna; Huszlak, Wojciech; Pasiut, Błażej; Mielus, Magdalena; Knapik, Jan; Milovanović, Vesna; Milićević, Snežana; Chodyński, AndrzejPozycja Dylematy etyczne w postępowaniu menedżera(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Penc, JózefIn today’s world, business is expected not only to create enterprises that are economically effective, but also at the same time enterprises whose activities deserve moral approval. Managers are expected to be culturally and ethically sensitive. Corporate social responsibility is becoming ingrained in the new economic order. Competition, while stimulating the ability to progress, may not evolve into a ruthless battle fought in order to eliminate the opponent. Rather, it should be a “shared search”, understood as competition restricted by moral principles.Pozycja Koncepcje menadżerskie w zarządzaniu zmianami w przedsiębiorstwie a interesariusze(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Mielus, MagdalenaPoczątek XXI wieku charakteryzuje uczestnictwo międzynarodowych przedsiębiorstw w coraz szerszej debacie na temat celu biznesu oraz jego roli w społeczeństwie. Różnorodni interesariusze wywierają na nie ciągle rosnący nacisk, aby zapewniały zarówno zysk akcjonariuszom, jak i większą wartość społeczną. Ma to istotny wpływ na sposób, w jaki przedsiębiorstwa postrzegają swoje relacje ze społecznością oraz na programy dotacji charytatywnych i inwestycji społecznych. Zarządzanie zmianą, to jedna z kluczowych kompetencji, którą muszą posiąść menedżerowie stojący na czele nowoczesnych organizacji. W literaturze podkreśla się, iż współdziałanie podmiotów na różnych płaszczyznach będzie wymagało przyjęcia, wprowadzenia i realizacji idei partnerstwa. Jest to wynikiem założeń gospodarki opartej na wiedzy, gdzie utrzymywanie relacji partnerskich z różnymi grupami interesariuszy staje się koniecznością z punktu widzenia dalszego funkcjonowania i rozwoju. W niektórych organizacjach docenia się wartość interesariuszy i traktuje ich jako kapitał, który może decydować o regresie bądź rozwoju organizacji.