Przeglądaj wg Słowo kluczowe "metodologia"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Badania marketingowe, ich istota i zakres(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Fatuła, DariuszPozycja Opis cech badań w metaanalizie(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Kožuh, BorisZ wprowadzenia: "Nieodłącznym elementem metaanalizy jest opis cech badań. Istnieją dwa zasadnicze cele zbierania danych dotyczących cech badań. Pierwszym z nich jest statystyczna analiza wpływu tych cech na rezultaty badań. Drugi cel dotyczy ukierunkowania praktyki badań empirycznych. Kontrola statystyczna i analiza cech badań stanowią konieczny element metaanalizy. Wymaga to spełnienia dwóch zasadniczych warunków. Do pierwszego z nich zalicza się identyfikację i opis cech badań. Warunek drugi stanowi wystar. czająco duże rozproszenie tych cech. Opisane i kategoryzowane cechy stanowią materiał empiryczny wykorzystywany w analizie statystycznej. Analiza powinna dowieść, w jaki sposób poszczególne cechy wpływają na miarę mocy efektów osiągniętych w tych badaniach. Stąd też kryteria doboru badań muszą zagwarantować wystarczająco duże rozproszenie cech. Stanowi ono bowiem podstawę analizy statystycznej. Badania o zbliżonych lub nawet identycznych cechach uniemożliwiają analizę wpływu cech na miarę mocy efektu."(...)Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2016 : Stereotypy w procesie integracji akademickiej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Czerniak, Anna; Frątczak, Anna; Grzonka, Dariusz; Brataniec, Katarzyna; Konieczna-Sałamatin, Joanna; Baran, Dariusz; Majorek, Marta; du Vall, Marta; Gawron, Mateusz; Wojtulewski, Romuald; Leśniak, Małgorzata; Bierówka, Joanna; Sprengel, Mieczysław; Wilczyńska, Agnieszka; Konik, Agnieszka; Leśniak, Małgorzata; Majchrowski, Jacek M.Pozycja Stereotypy w badaniach nad równością. Wstępne pytania metodologiczne(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Frątczak, AnnaEgalitarian perspective seems to be an integral part of the theory of stereotypes. The link between the two is so tide that, due to various factors, it appears to be transparent. Yet there are still some crucial methodological issues in question such as: what types of stereotypes research models are the most suitable ones within the egalitarian perspective? Does the egalitarian perspective requires specific ethical attitudes and imperatives? Does the egalitarian perspective applies to any kind of social stereotypes? The authoress touches the subjects referring to both traditional and modern research perspectives.