Przeglądaj wg Słowo kluczowe "motoryzacja"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 2, 2002(Oficyna Wydawnicza AFM, 2002) Kubát, Michał; Czarny, Ryszard M.; Pietrzyk, Dorota; Horodyski, Miłosz; Grzybowski, Marian; Staszków, Jan; Maciąg, Marek; Hładij, Michał; Szczurek, Wiesław; Kornaś, Jerzy; Kloczkowski, Jacek; Szarota, Zofia; Panek, Anna; Tabora-Marcjan, Ewa; Sierankiewicz, Ewa; Paleczny, Tadeusz; Warmińska, Katarzyna; Blachnicki, Bogusław; Fatuła, Dariusz; Dołhasz, Magdalena; Kubacka, Dominika; Świerczyńska, Jowita; Boczkowska, Barbara; Seniów, Jerzy; Hadżinikołowa, Elena; Grott, Olgierd; Majchrowski, JacekPozycja Państwo i Społeczeństwo nr 2, 2004 : Zagrożenia ekologiczne a etyka, polityka i gospodarka(Oficyna Wydawnicza AFM, 2004) Delorme, Andrzej; Watson, Peggy; Łabno, Zbigniew; Ślipko, Tadeusz; Lisicka, Halina; Tkaczewska, Magdalena; Posłuszna, Elżbieta; Jaromi, Stanisław; Wróblewski, Zbigniew; Fiut, Ignacy S.; Okraska, Remigiusz; Bonenberg, Marek; Morzyniec, Alicja; Trembecki, Adam Stefan; Poller, Tomasz; Lipka, Piotr; Kościk, Bogdan; Kowalczyk-Juśko, Alina; Kościk, Kajetan; Skrzypek, Mieczysław; Gronowicz, Jan; Curzydło, Józef; Kuropka, Józef; Zubek, Stanisław; Markowski, Adam; Delorme, Andrzej; Kapiszewski, AndrzejPozycja Rejestrowe prawa rzeczowe w pojazdach mechanicznych w świetle ustawy z dnia 28 kwietnia 1938 roku(Oficyna Wydawnicza AFM, 2002) Hładij, Michał"Problematyka rejestrowych praw rzeczowych na pojazdach mechanicznych, a szerzej rejestrowych praw rzeczowych w ogólności, była dość często dyskutowana w okresie międzywojennym. Wiązało się to z faktem rozwoju gospodarczego, który implikował potrzebę realnego zabezpieczenia kredytu. Stało się to tym istotniejsze, iż po I wojnie światowej zapotrzebowanie na kredyt ogromnie się wzmogło, a zaufanie do dłużników obniżyło się1."(...)Pozycja Wpływ motoryzacji na środowisko. Przeciwdziałanie negatywnym skutkom(Oficyna Wydawnicza AFM, 2004) Curzydło, Józef"Rozwój motoryzacji niesie negatywne skutki w postaci liniowego skażenia powietrza, wody, gleby i roślin, a w konsekwencji na drodze łańcucha troficznego zagraża zwierzętom i człowiekowi. Szkodliwe dla zdrowia są nie tylko zanieczyszczenia gazowe, takie jak: tlenek węgla, węglowodory pierścieniowe, tlenki azotu i siarki, czy pyły czerni węglowej, powstające ze ścierania opon, pyły asfaltu (stąd betonowe nawierzchnie dróg są trwalsze i mniej szkodliwe), a także hałas. Wiele z tych związków przyczynia się do wzrostu chorób nowotworowych, co zostało doświadczalnie stwierdzone, m.in. w Japonii, Francji i Szwajcarii."(...)