Przeglądaj wg Słowo kluczowe "national identity"
Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Krakowskie Studia Międzynarodowe nr 1, 2011 (Mniejszości etniczno-religijne a modernizacja w krajach Azji i Afryki)(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Zdanowski, Jerzy; Tokarski, Stanisław; Kubarek, Magdalena; Switat, Mustafa; Sławiński, Roman; Jelonek, Adam W.; Trojnar, Ewa; Wiciarz, Krystian; Wiciarz, Krystian; Wardęga, Joanna; Grüner, Zuzanna; Piętek, Robert; Bielecki, Krzysztof; Kościółek, Jakub; Wolańska, Diana; Lipa, Michał; Świtalski, Piotr; Bakalarska, Malwina; Tokarski, Ryszard; Zdanowski, Jerzy; Bednarczyk, BogusławaKolejny numer „Krakowskich Studiów Międzynarodowych”, poświęcony krajom Afryki i Azji, pokazuje relacje między wspólnotami etniczno-religijnymi a państwem oraz charakteryzuje zmiany społeczne i kulturowe, jakie następują w obrębie tych wspólnot pod wpływem przemian modernizacyjnych. Samego słowa „modernizacja” nie należy rozumieć w odniesieniu do teorii modernizacji, oznaczającej upodobnianie się społeczeństw azjatycko-afrykańskich do zachodnich, lecz jako zmianę społeczno-kulturowego status quo w ogóle. To, że społeczeństwa Azji i Afryki są wieloetniczne i wieloreligijne jest powszechnie znane po dziesiątkach lat badań; równie dobrze znany jest fakt, że w państwach Azji i Afryki zachodzą obecnie poważne przemiany.Pozycja Kształtowanie jordańskiej tożsamości narodowej w wymiarze współpracy międzynarodowej Królestwa(Oficyna Wydawnicza AFM, 2018) Brataniec, KatarzynaArtykuł omawia jordańską tożsamość narodową, kształtowaną w szczególnych warunkach historycznych i politycznych: porządku kolonialnego, powstania państwa Izrael i współczesnego układu sił na Bliskim Wschodzie. Wskazuje na dynastię Haszymidów, jako fundament jordańskiego projektu narodowego i autora przemian owej tożsamości w ciągu krótkiej historii Królestwa. Kształt jordańskiej tożsamości jest szczególnie źródłem współpracy ze światem arabskim.Pozycja Narody i ich stereotypy a wizerunek Ukraińców w świadomości zbiorowej Polaków(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Brataniec, KatarzynaMany polish people perceive differences between the cultures and societies of the Western and Eastern Europe. For years Ukrainians were described in entirely pejorative terms, because of difficult relationships between Poland and Ukrainian Insurgent Army during the Second World War. The purpose of this article is to describe the basic terms of sociology such as nation, collective consciousness, national stereotypes, national identity, and the role and influence of the negative stereotypes on the image of Ukrainians in polish society. Polish people believe that their social values are in sharp contrast to the Ukrainians ones, but this negative perspective was abandoned after Orange revolution and revolution in 2014. The reports and analysis of the attitudes of public opinion emphasize that the Polish public have changed their opinion towards Ukrainians.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2003(Oficyna Wydawnicza AFM, 2003) Szlachta, Bogdan; Kilian, Stanisław; Łabędź, Krzysztof; Bednarczyk, Bogusława; Stoczewska, Barbara; Reszczyński, Jarosław; Kapiszewski, Andrzej; Hoffmann, Henryk; Łętocha, Rafał; Seniów, Jerzy; Rybska-Klapa, Jolanta; Lumer, Agnieszka; Szczepaniak-Wiecha, Izabela; Pucek, Zbigniew; Paleczny, Tadeusz; Banaś, Monika; Dziuba-Burczyk, Alicja; Korzeniowski, Leszek; Ziarko, Janusz; Grott, Bogumił; Kilian, Stanisław; Kapiszewski, AndrzejPozycja Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2016 : Stereotypy w procesie integracji akademickiej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Czerniak, Anna; Frątczak, Anna; Grzonka, Dariusz; Brataniec, Katarzyna; Konieczna-Sałamatin, Joanna; Baran, Dariusz; Majorek, Marta; du Vall, Marta; Gawron, Mateusz; Wojtulewski, Romuald; Leśniak, Małgorzata; Bierówka, Joanna; Sprengel, Mieczysław; Wilczyńska, Agnieszka; Konik, Agnieszka; Leśniak, Małgorzata; Majchrowski, Jacek M.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 4, 2004(Oficyna Wydawnicza AFM, 2004) Blachnicki, Bogusław; Wójtowicz, Mirosław; Szymańska, Agnieszka; Świderski, Paweł; Malec, Dorota; Cichoń, Paweł; Nagy, Stanisław; Olearczyk, Teresa; Galata, Stanisław; Kowalczyk-Hoyer, Barbara; Pietrzyk, Magdalena; Bednarczyk, Bogusława; Malinowski, Maciej; Kilian, Stanisław; Szymańska, Agnieszka; Kapiszewski, AndrzejPozycja Promoting The Image Of a Country In The International Arena. Case Study: Taiwan(Global Journal of Advanced Research (GJAR), 2015-10) Piechota, GrażynaTaiwan, as a country, despite its diplomatic isolation, participates in international relations enjoying a special interna- tional legal status. The aim of the present article is to find these elements of shaping the image of a country that are exhi- bited in Taiwan's promotion in the international arena. Particular attention in the article is paid to the analysis of influ- ence of shaping Taiwanese identity and ongoing democratic processes in the country, aimed at guaranteeing civil liber- ties, as important elements in the creation of the image of the Republic of China. A separate issue that has been analysed in the article is the image of Taiwan that emerges from materials broadcast by selected global TV channels.