Przeglądaj wg Słowo kluczowe "nowe media"
Teraz wyświetlane 1 - 8 z 8
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Anarchizm 2.0 Ideologia i praktyka w dobie nowych mediów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Majorek, MartaZe wstępu: "W odróżnieniu od wszystkich głównych ideologii, anarchizm nigdy nie odznaczał się trwałą egzystencją na gruncie politycznym, nie funkcjonował bowiem w ramach systemów partyjnych i tym samym nie miał bezpośredniego wpływu na sprawowanie władzy państwowej. To, co szczególnie cechuje anarchizm, to swego rodzaju „pokoleniowe” tendencje do wzrostu i rozkwitu, dające się uchwycić na przestrzeni danych, historycznych etapów. Niewątpliwie, jak wszystkie ujęcia uogólniające, także i to może okazać się nie całkiem precyzyjne i upraszczające, niemniej jednocześnie stanowić może dobry punkt wyjścia dla dalszych rozważań."(...)Pozycja Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka nr 4 (XXIX), 2017 (Bezpieczeństwo w zarządzaniu mediami)(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) du Vall, Marta; Chodyński, Andrzej; Bałamut, Anna; Ziarko, Janusz; Majorek, Marta; Woźniak-Zapór, Marta; Baran, Dariusz; Kalaman, Marek R.; Kalaman, Maciej A.; Láczay, Magdolna; Kwieciński, Mirosław; Chodyński, AndrzejPozycja Efektywność działań polskich organizacji pozarządowych w dobie nowych mediów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) du Vall, MartaZe wstępu: "Świat podlega ciągłym, nieraz gwałtownym przemianom cywilizacyjnym, narastającej globalizacji i postępującemu rozwojowi technologicznemu, stąd można uznać, że społeczeństwo informacyjne stanowi dziś swego rodzaju przedłużenie i poszerzenie kategorii pojęciowej społeczeństwa obywatelskiego. W erze nowych technologii procesy wymiany informacji, zasobów, wzajemnego poparcia i możliwości współdziałania, nabierają nowego znaczenia. To samo dotyczy działań profi laktycznych podejmowanych w sieci w celu przeciwdziałania problemom społecznym. Dzięki sieci obywatele mają zdecydowanie większą możliwość działania na rzecz swojej społeczności oraz organizowania się wokół ważnych dla nich tematów. Podobnie jak w rzeczywistości pozasieciowej, społeczności wirtualne są tu tworzone i prowadzone przez osoby, które łączy wspólnota zainteresowań, interesów lub problemów. W związku z powyższym, przyjęty przez autorkę cel – zbadanie i zaprezentowanie skali i sposobu wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych przez sektor pozarządowy w Polsce – wydaje się niezwykle aktualny oraz istotny"(...)Pozycja Habitat - idea, sztuka, filozofia(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Bryx, Marek; Bieniasz, Wacław; Bojęś, Andrzej; Juruś, Dariusz; Krawczak, Ewa; Kułakowska-Bojęś, Ewa; Latała, Zbigniew; Malec-Zięba, Emilia; Tarnowska-Reszczyńska, Monika; Wróbel, Piotr; Hryń, StanisławZE WSTĘPU: Architektura a habitat. Wyzwaniem na dziś nie jest chyba tylko kształt architektonicznych ikon, ale to jak w najbliższej przyszłości projektanci, architekci i urbaniści mają sobie radzić z problemami demograficznymi, socjalnymi i ekonomicznymi. Zapewne habitat będzie się zmieniał i przybierał coraz to inne formy, które zharmonizowane zostaną jako proekologiczny organizm współgrający z wszystkimi samowystarczającymi systemami. Znaczącą jednak funkcję pełnić będzie zawsze sztuka budowania miejsc i nieodłączną w tym znaczeniu formą i funkcją. Łącząc piękno, piękno życia i przeżywania, piękno naturalne i stworzone przez człowieka, będziemy mieli zawsze moralny obowiązek ochrony i pomnażania tego piękna. Ta wielka kompozycja o nieograniczonej liczbie możliwości i wariantów będzie udziałem Nowego Człowieka solidarnie budującego i przeżywającego Nową Postać Świata.Pozycja Ku dobrej szkole skoncentrowanej na uczniach T. 2(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Morbitzer, Janusz; Bierówka, Joanna; Sajdak, Anna; Musiał, Emilia; Darasz-Szuba, Marta; Boczarowa, Ołena; Giza, Teresa; Pułka, Jolanta; Dobijański, Mariusz; Brańka, Zofia; Zinkiewicz, Beata; Jagodziński, Waldemar; Kuc, Maria; Szwarc, Alina; Adamowicz, Michał; Piekarski, Marian; Hejmej, Angelika; Perończyk, Kamil; Rusnak, Zbigniew; Gajęcka, Jolanta; Kuźma, Józef; Pułka, JolantaPozycja Nowa jakość medialnych kampanii wyborczych na przykładzie amerykańskich kandydatów do urzędu prezydenta w pierwszej dekadzie XXI wieku(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Majorek, MartaPozycja Nowe media a praktyki komunikacyjne(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Krzysztofek, Kazimierz; Dorenda-Zaborowicz, Marta; Kuczma, Paweł; Sokołowski, Marek; Tarasewicz-Gryt, Oliwia; Kopecka-Piech, Katarzyna; Hajdasz, Jolanta; Sierocki, Radosław; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Jędrzejewski, Stanisław; Bierówka, JoannaPozycja Społeczeństwo obywatelskie w dobie social media(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2014) Piechota, GrażynaFor many years it has been noticed that social bonds have been weakening and the activity of the traditional civil society declining. The civil society seems to be reborn in the virtual sphere where relations have a different character – temporary, task-related and existing globally. The community network activity allows to build an alternative civil society, using social media. The network civil society transfers the effects of its activities to the existing reality.