Logo repozytorium
  • English
  • Polski
  • Zaloguj
    Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Wszystko na UAFM
O projekcieRegulaminPolityka bezpieczeństwa
Aspekty prawneSprawdź politykę wydawcy
FAQSłownik pojęć
Kontakt
  • English
  • Polski
  • Zaloguj
    Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg słów kluczowych

Przeglądaj wg Słowo kluczowe "oświata"

Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Działalność oświatowa samorządu przemysłowo-handlowego w latach 1929–1939 na przykładzie Izby Przemysłowo-Handlowej w Lublinie
    (Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Dąbrowski, Karol
    Izba była instytucją samorządu gospodarczego, działającą na podstawie rozporządzenia z 15 lipca 1927 r. W przeciwieństwie do innych izb nie prowadziła samodzielnie placówek oświatowych, lecz skupiała się na wspieraniu finansowym i organizacyjnym szkół z terenu województw lubelskiego i wołyńskiego. Szczególne zainteresowanie Izby budziło Gimnazjum Męskie im. A. i J. Vetterów Zgromadzenia Kupców m. Lublina oraz Szkoła Rzemieślniczo-Przemysłowa im. S. Syroczyńskiego. Izba opiniowała projekty ustaw oświatowych dla Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego; współpracowała z kuratorium lubelskim; przyznawała dotacje dla szkół i stypendia dla uczniów; delegowała swoich przedstawicieli do rad szkolnych. Ciekawym projektem oświatowym Izby była Pracownia Psychotechniczna.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Przygotowywanie studentów do twórczej pracy pedagogicznej. Teoria i praktyka
    (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Jana Kochanowskiego, 1999) Giza, Teresa
    Książka niniejsza wywodzi się z pogranicza obszarów dwóch problemów: zagadnień twórczości oraz zagadnień pedeutologicznych. Twórczość stanowi współcześnie cechę, cel i wartość, co do których, jak dowodzi tego analiza głównych koncepcji teoretycznych z zakresu filozofii, psychologii, socjologii i pedagogiki, panuje na ogół zgoda. Jedną z jej dziedzin jest twórczość pedagogiczna i ona właśnie stanowi merytoryczną podstawę przedstawianych tu badań teoretycznych i empirycznych.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin