Przeglądaj wg Słowo kluczowe "optymalizacja"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Bezpieczeństwo państwa a bezpieczeństwo biznesu. Studium metodologiczne(Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Konieczny, JerzyCelem artykułu jest próba udzielenia odpowiedzi na pytanie, czy metodologiczna charakterystyka wiedzy o bezpieczeństwie organizacji o celach politycznych (wiedzy o bezpieczeństwie państwa) jest odmienna od metodologicznej charakterystyki wiedzy o bezpieczeństwie organizacji o celach gospodarczych. Przyjęta została następująca koncepcja bezpieczeństwa: bezpieczeństwo określonego podmiotu jest stanem, w którym podmiot ten, w sytuacji konfliktu wartości, w zakresie nadanego przez siebie zasobu dóbr, ma zdolność do suwerennego podejmowania i realizowania legalnych decyzji, zgodnych z uznawaną przez siebie hierarchią wartości. W świetle tej definicji nauki o bezpieczeństwie należą do nauk stosowanych (praktycznych), co przesądza o tożsamości charakterystyki metodologicznej naukowej wiedzy o bezpieczeństwie rozważanych podmiotów. Nauka o bezpieczeństwie państwa różni się jednak od nauki o bezpieczeństwie w biznesie swoim przedmiotem, ze względu na wspomnianą odmienność celów działania państwa i organizacji gospodarczej.Pozycja Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka nr 4 (XXI), 2015(Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Konieczny, Jerzy; Bełdzikowski, Ryszard; Kwieciński, Mirosław; Passella, Krzysztof; Poździoch, Stefan; Prorok, Magdalena; Szemliński, Jarosław; Stęplewski, Bogumił; Kudzin-Borkowska, Małgorzata; Borkowski, Robert; Lasoń, Marcin; Kwieciński, Mirosław; Budzowski, KlemensProblematyka poruszana w niniejszym numerze kwartalnika koncentruje się głównie na bezpieczeństwie państwa oraz bezpieczeństwie biznesu, w tym zagadnieniach wywiadu i kontrwywiadu gospodarczego (biznesowego), co dowodzi znaczenia zarówno teoretycznego, jak i praktycznego podejścia w rozwijaniu młodej dziedziny wiedzy – nauk(i) o bezpieczeństwie.Pozycja Model sylwetki absolwenta szkoły wyższej: refleksje psychopedagogiczne(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Nieciuński, StanisławZe wstępu: "Książka Stanisława Nieciuńskiego pt. Model sylwetki absolwenta szkoły wyższej. Refleksje psychopedagogiczne jest monografią omawiającą w sposób kompleksowy edukacyjnie ważką kwestię pożądanych społecznie, finalnych efektów kształcenia młodzieży kończącej studia. Zawiera przegląd naukowej literatury poświęconej przedmiotowi badań, w szczególności pozycji z pogranicza psychologii i pedagogiki oraz wybranych opracowań z zakresu filozofii i socjologii. Na tle krytycznej oceny zawartego w tych opracowaniach dorobku, autor rozwija własną, oryginalną koncepcję docelowych standardów edukacji wyrażając je w kategoriach psychologicznych. Redefiniuje w tym celu szereg podstawowych w naukach o człowieku tez i pojęć, w tym idee: subiektywnej wolności, osobistej odpowiedzialności, semantycznej regulacji zachowania się, zachowań autowalentnych, dążeń podmiotu do harmonizowania swych związków z otoczeniem, osobowości dojrzałej społecznie i psychicznie, a także inne."(...)