Przeglądaj wg Słowo kluczowe "organizacja inteligentna i odpowiedzialna społecznie"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Brikolaż przedsiębiorczy w zarządzaniu innowacjami w firmie inteligentnej i odpowiedzialnej społecznie(Oficyna Wydawnicza AFM, 2020) Chodyński, AndrzejCelem pracy jest prezentacja roli brikolażu we wspieraniu przedsiębiorczości i innowacyjności w zarządzaniu organizacją. Omówiono związki kreatywności z działaniami o charakterze brikolażu. W szczególności uwagę zwrócono na wykorzystanie brikolażu w kontekście sposobności. Brikolaż zaprezentowano w aspekcie budowy organizacji inteligentnej. Podkreślono jego rolę w realizacji odpowiedzialności organizacji wywierającej wpływ społeczny. Wskazano miejsce brikolażu w zarządzaniu wiedzą organizacyjną. Odniesiono się do roli zachowań o charakterze brikolażu w sieciowym podejściu do hybrydyzacji modeli biznesowych. Omówiono rolę brikolażu w kontekście przedsiębiorczości konfiguracyjnej, także o charakterze technologicznym. Określono miejsce brikolażu wobec występowania dwóch kontrastowych logik dotyczących podejmowania decyzji: effectuation (dokonywanie) oraz causation (przyczynowość). Zwrócono uwagę na znaczenie brikolażu w sytuacjach kryzysu i w organizacjach o wysokiej odporności (sprężystych, resilient). Omówiono rolę pamięci organizacyjnej w brikolażu. Opisano mechanizm innowacyjny oparty na brikolażu, przy występowaniu ograniczeń zasobowych (resource constraints), w ramach pojęć reverse, frugal, jugaad oraz kanju innovation.Pozycja Zarządzanie zrównoważonym rozwojem organizacji(Oficyna Wydawnicza AFM, 2020) Fatuła, Dariusz; Chodyński, Andrzej; Ziarko, Janusz; Oliwkiewicz, BarbaraZ wprowadzenia: "Zrównoważony rozwój, choć różnie definiowany, najogólniej można rozumieć jako proces względnie trwały, oparty na stabilnych i różnorodnych podstawach, przynoszący korzyści nie tylko samej organizacji i jej twórcom czy właścicielom, ale także szeroko pojętemu otoczeniu. Zarządzanie takim rozwojem wymaga dostrzeżenia, uwzględnienia i wykorzystania bardzo wielu elementów. Dobry zarządzający (czy – w anglojęzycznej, różnie spolszczanej wersji – menedżer) powinien być wszechstronnym obserwatorem rzeczywistości i wręcz analitykiem procesów w prawie każdej dziedzinie nauki. „Dobry” oznacza w tym przypadku nie tylko ‘rzemieślniczo sprawny i dokładnie wypełniający funkcje zarządzania i zadania kierownika’, ale także ‘potrafi ący twórczo wykorzystywać zasoby i tworzyć nowe koncepcje oraz trendy’. Przykładem zarządzania w bardzo wielu aspektach są prowadzone na różnych szczeblach działania związane z trwającą obecnie (kwiecień 2020 r.) pandemią choroby COVID-19 wywoływanej zakażeniem koronawirusem. W takiej sytuacji w zarządzaniu organizacjami trzeba uwzględnić wiedzę medyczną, społeczną, psychologiczną, zasady logistyki, modele matematyczne i statystyczne oraz wiele innych aspektów ludzkiej działalności i nauki."(...)