Przeglądaj wg Słowo kluczowe "pedagogika"
Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Andrzej Frycz Modrzewski a współczesne wyzwania edukacyjne(Oficyna Wydawnicza AFM, 2003) Szmyd, Jan"1. Edukacja współczesna staje wobec poważnych, bodaj najpoważniejszych w całej historii wychowania wyzwań. Wyzwań tym bardziej niepokojących, że przy ich podejmowaniu i rozwiązywaniu nie może ona w gruncie rzeczy odwołać się z większą ufnością do zastanych teorii i instytucji edukacyjnych, bo te, według dość zgodnej opinii znawców tego zagadnienia, znajdują się w poważnym i szybko pogłębiającym się kryzysie."(...)Pozycja Cisza. Refleksje nie tylko pedagogiczne(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) Olearczyk, TeresaZ wprowadzenia: "Cisza nie przestaje fascynować i jako zjawisko przyrodnicze, i jako fenomen kulturowy, a także wciąż pozostaje problemem wieloznacznym i otwartym. Powinniśmy poszukiwać odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób możemy ją wprowadzać do naszego życia, edukacji, komunikacji, do wychowania i kultury zachowań. Należałoby przy tym uwzględnić zarówno możliwości, jak i potrzeby społeczne oraz specyfikę świata, w którym żyjemy i w którym przyjdzie nam żyć."(...)Pozycja O harmonijny rozwój człowieka. Myśl pedagogiczna Profesora Andrzeja Jaczewskiego(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Nęcki, Zbigniew; Wojtycza, Janusz; Izdebski, Zbigniew; Perzanowski, Tadeusz; Długołęcka, Alicja; Czarkowski, Jakub Jerzy; Toczyski, Piotr; Jaczewski, Andrzej; Radomski, Jerzy; Klinik, Jerzy; Korbelak, Michał; Wiśniewska-Krauzowicz, Jolanta; Krauzowicz, Andrzej; Wojciechowski, Jan Stanisław; Mróz, Janusz; Mutrynowski, Andrzej; Leszczyński, Włodzimierz; Burda, Piotr; Piekarski, Jan; Gołos, Zbigniew; Kowalkowski, Jerzy; Nawrocki, Jacek J.; Jednorowski, TomaszZ wprowadzenia: "Andrzej Jaczewski, Profesor Honorowy Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, uczony, który we wrześniu b.r. ukończy 90. rok życia, to najstarszy i jeden z nielicznych obecnie autorytetów naukowych w dziedzinie badań nad rozwojem seksualnym dzieci i młodzieży. Jego działalność sytuuje się na pograniczu nauk medycznych i pedagogicznych."(...)Pozycja Orientacje w nowoczesnym kształceniu i doskonaleniu pedagogów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Kožuh, Anna"Pedagogika składa się z szeregu dyscyplin naukowych, które poszukują swych źródeł w perspektywie filozoficzno-antropologicznej. Punkt wyjścia podstaw edukacji stanowią podejścia ontologiczne, antropologiczne, aksjologiczne, społeczne oraz analiza porównawcza teoretycznych wizji kształcenia i wychowania. W nowoczesnym systemie kształcenia oraz doskonalenia pedagogów koniecznością staje się też wytyczenie nowych szlaków edukacyjnych. Stanowią je odmienione koncepcje z przeszłości lub współczesne orientacje naukowe sięgające do filozofii, socjologii, psychologii i wszelkich odmian myślenia o nich."(...)Pozycja Zaburzenia integracji sensorycznej oraz ich oddziaływanie na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym – W oparciu o teorię i praktykę pedagogicznąWenczyński, Bartosz; Jolanta, Pułka; Pedagogika; Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolnaZe wstępu: "Harmonijny i prawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka w wieku przedszkolnym jest wynikiem dojrzewania centralnego układu nerwowego, narządów zmysłowych, oraz ich wzajemnej integracji i stymulacji. W jego rezultacie przedszkolak dysponuje odpowiednią sprawnością zarówno w zakresie motoryki dużej i małej jak i komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Osiąga poziom stabilności emocjonalnej, potrafi nawiązywać więzi społeczne, panuje nad zdolnością koncentracji i uczenia się."(...)