Przeglądaj wg Słowo kluczowe "piłkarskie imprezy masowe bezpieczeństwo"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Bezpieczeństwo Teoria i Praktyka nr 3, 2011(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Biernat, Tadeusz; Andrzejczak-Świątek, Małgorzata; Mosio, Tomasz; Jurczak, Justyna; Radwaniak, Krzysztof; Struniawski, Jarosław; Świerczewska-Gąsiorowska, Anna; Jakubowska, Margareta; Kraj, Kazimierz; Molo, Beata; Budzowski, KlemensPozycja Bezpieczeństwo Teoria i Praktyka nr 4, 2011(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Kobus, Ireneusz; Mocarska, Dorota; Sadło-Nowak, Agnieszka; Zawartka, Marek; Strzelec, Adam; Jasiński, Artur; Olvasztóné Balogh, Zsuzsanna; Bognár, József; Herpainé Lakó, Judit; Kopkáné Plachy, Judit; Vécseyné Kovách, Magdolna; Mazur, Jadwiga; Wojtycza, Janusz; Kraj, Kazimierz; Ostrowska, Monika; Molo, Beata; Borkowski, Kamil; Budzowski, KlemensPozycja Prawo Unii Europejskiej a kwestie bezpieczeństwa piłkarskich imprez masowych o charakterze międzynarodowym Rola soft law na przykładzie Rezolucji Rady z dnia 3 czerwca 2010 roku(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Biernat, TomaszRezolucja Rady z dnia 3 czerwca 2010 r. w sprawie zaktualizowanego podręcznika zaleceń w zakresie międzynarodowej współpracy policyjnej oraz w zakresie działań prewencyjnych i kontrolnych związanych z aktami przemocy i zakłóceniami porządku podczas międzynarodowych meczów piłki nożnej, które dotyczą co najmniej jednego państwa członkowskiego, jest dobrym przykładem wyjaśnienia roli soft law („miękkiego prawa wspólnotowego") w odniesieniu do sportu. Przedmiotem opracowania jest charakterystyka roli prawa Unii Europejskiej w odniesieniu do sportu, a szczególnie funkcji miękkiego prawa wspólnotowego. Wybrany przykład dotyczy kwestii bezpieczeństwa rozgrywania międzynarodowych meczów piłki nożnej. Jest to jeden z kluczowych i aktualnych problemów m.in. ze względu na zbliżające się mistrzostwa Europy. Dotyczy zjawisk, które zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Unii Europejskiej wymagają radykalnych działań. Równocześnie, omawiane zagadnienie ilustruje skomplikowaną sytuację, która powstaje wtedy, gdy dochodzi do zderzenia sui generis presji na wprowadzenie prawnych regulacji w określonym aspekcie życia społecznego, ze skomplikowanym charakterem europejskiego systemu prawnego, którego podstawą są traktatowo określane obszary działania (policies) i charakterystyczne instrumenty prawne. Dodatkową komplikację stanowi wielopoziomowy zakres regulacji prawnych odnoszących się do sportu generalnie, a do rozgrywek piłkarskich w szczególności, na które poza prawem krajowym i prawem unijnym składają się również autonomiczne akty prawne federacji sportowych i ich międzynarodowych stowarzyszeń.Pozycja Zakaz wstępu na imprezy masowe jako środek reakcji na chuligaństwo stadionowe(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Mocarska, Dorota; Sadło-Nowak, AgnieszkaChuligaństwo stadionowe z uwagi na masowość zjawiska znajduje się w centrum uwagi społeczeństwa, a właściwa mu agresywność przejawiająca się w zamachach dokonywanych głównie publicznie, stanowi przez to wyzwanie rzucone społeczeństwu. Na gruncie prawa o chuligańskim charakterze czynu decyduje: umyślność działania sprawcy, godzenie w porządek lub spokój publiczny albo niszczenie lub uszkadzanie mienia, publiczność działania sprawcy oraz działanie bez powodu lub z oczywiście błahego powodu, okazane rażącego lekceważenia podstawowych zasad porządku prawnego. Jednym ze środków reakcji na chuligaństwo stadionowe jest zakaz wstępu na imprezy masowe, połączony z obowiązkiem osobistego stawiennictwa, w jednostce organizacyjnej Policji lub miejscu określonym przez właściwego, ze względu na miejsce zamieszkania osoby ukaranej komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji, w czasie trwania masowej imprezy sportowej. Zasada indywidualizacji nakazuje dokonać wyodrębnienia imprez, których dotyczy zakaz.