Przeglądaj wg Słowo kluczowe "political communication"
Teraz wyświetlane 1 - 9 z 9
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Application of social media in political communication of local leaders in election processes (on the example of Facebook’s use by mayors of voivodship cities in Poland in the 2010 election campaign)(Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2011-12) Piechota, GrażynaWykorzystanie w procesach komunikacji politycznej serwisów społecznościowych (in. mediów społecznych) należy do wciąż nowych zjawisk, których rola jednak rośnie. Idea wykorzystania nowych mediów w komunikacji politycznej, to idea budowania płaszczyzny do interaktywnego dialogu, którego celem jest nie tylko informowanie otoczenia, ale także aktywizowanie go do prowadzenia debaty, zwłaszcza w aspekcie lokalnym. Opisane w artykule wykorzystanie Facebooka (najpopularniejszego zarówno na świecie – ok. 600 mln użytkowników, jak i w Polsce-ponad 5 mln użytkowników) serwisu społecznego w komunikacji politycznej, którą prowadzą lokalni liderzy – prezydenci miast wojewódzkich w Polsce, stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób z tego narzędzia korzystają liderzy lokalni w okresie kampanii wyborczej oraz podczas sprawowania mandatu. Dane pozyskane w badaniu potwierdzaj ą ogólne tendencje, iż media społecznościowe stanowią nowe narzędzie, ale zarazem kreują nową płaszczyznę do publicznej debaty. Ich efektywne wykorzystanie wymaga jednak zmian postaw tak wśród samych polityków, poprzez wykorzystywanie procesów komunikacji do prowadzenia dialogu z otoczeniem a nie tylko jednostronnego nadawania komunikatów, jak i obywateli, którzy powinni wykorzystywać te media do angażowania się w realizację zadań publicznych. Istotnym w badanym kontekście jest szukanie zależności pomiędzy aktywnością lokalnego lidera w mediach społecznościowych a uzyskiwanym poparciem wyborczym oraz wykorzystywaniem nowych mediów do debaty z otoczeniem w okresie sprawowania kadencji oraz podczas kampanii wyborczej.Pozycja Media in election processes(Univerzita Sv. Cyrila a Metoda Trnava, 2011) Piechota, GrażynaPozycja Media samorządowe jako narzędzie kreacji wizerunku lokalnego lidera i jego otoczenia (Na przykładzie analizy treści publikowanych w tygodniku samorządowym „TWOJE TYCHY”)(Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012) Piechota, Grażyna; Rajczyk, RobertTHE ARTICLE CONCERNS the usage of weekly magazine “Twoje Tychy” in two months period of electoral campaign before the local elections in 2010 and in two months period during the media event “Zostaw 1% podatku w Tychach” in spring 2011. According to the analysis, the weekly magazine’s content mostly consists of the mayor’s description of his public activity or his political allies or supporters in local NGOs. One of them, the chair- woman of non-governmental organisation, took part in local elections as a candidate of mayor’s electoral committee. Then in spring 2011, her NGO has been being promoted in “Twoje Tychy” in intensively way. Although the Tychy town is over 99% shareholder of the company – a publisher of “Twoje Tychy”, there is any widely-opened debate about the important local issues in magazine. Either names nor ideas of the his political opponents are not even being mentioned.Pozycja Networked individuals in the virtual political and social mediasphere(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) du Vall, Marta; Majorek, MartaThis work is divided into three parts, which the authors hope will enable the reader to more easily find topics of interest. The first part consists of two chapters concerning new information and communication technologies. The main aim of the authors is to present the most recent information regarding the internet as a means of communication and the diverse uses and applications of the Web. Here the reader will also find a chapter with a more detailed presentation of certain new communication tools and technologies used in political and social activity. The second part focuses on issues of political communication, and the changes resulting from the increasingly common use of new communication technologies by both the authors of political discourse and their audiences. The social aspect of new technologies is discussed in the third part of the book. In numerous researches dealing with the issue of the relation between the use of new information and communication technologies and the level of involvement in social and political life, two main opinions may be discerned. Firstly, there are those who do not attach great importance to new technologies and deny that there is a link between these technologies and social and political involvement. The reader will find a great deal of information regarding the activities of the participants of civic society – in particular, social movements, but also non-governmental organizations – in the environment of new information and communication technologies.Pozycja Promoting The Image Of a Country In The International Arena. Case Study: Taiwan(Global Journal of Advanced Research (GJAR), 2015-10) Piechota, GrażynaTaiwan, as a country, despite its diplomatic isolation, participates in international relations enjoying a special interna- tional legal status. The aim of the present article is to find these elements of shaping the image of a country that are exhi- bited in Taiwan's promotion in the international arena. Particular attention in the article is paid to the analysis of influ- ence of shaping Taiwanese identity and ongoing democratic processes in the country, aimed at guaranteeing civil liber- ties, as important elements in the creation of the image of the Republic of China. A separate issue that has been analysed in the article is the image of Taiwan that emerges from materials broadcast by selected global TV channels.Pozycja The role of intercultural communication competences in building a sustainable global society(Global Journal of Advanced Research (GJAR), 2016) Piechota, Grażyna; Rajczyk, RobertThis text is an attempt at the analysis of selected cultural codes in the context of their use in the process of communication between individuals who are members of different cultures. The level of effective communication determines the efficiency of processes going on in many areas, including management and building a varied society, where multiculturalism is becoming more and more common. As a result of current events and circumstances, many countries where the issue of multiculturalism seemed a challenge of quite a distant future must now face new problems - fast-paced globalisation that requires negotiation competences in different cultures or increasing numbers of migrants, also as employees. Analysing the issue of intercultural competences the authors concentrate on showing cultural differences as barriers in communication between individuals and on emphasising their sources for the understanding of these differences. Thus authors hope that this text will contribute to understanding the essence of communication competences in a global multicultural society, also for its sustained development. Moreover, the article shows perspectives for the application of communication processes in solving intercultural conflicts and in creating new types of intercultural relations in a global society.Pozycja The Role of Social Media During Protests on Maidan(Faculty of Mass Media Communication, University of SS Cyril and Methodius in Trnava, in Slovak Republic, 2015-11) Piechota, Grażyna; Rajczyk, RobertPolitical protests which took place in Ukraine were another example of how social and content websites were used during protests on the Independence Square (Maidan Nezalezhnosti) in Kiev – the protests started in November 2013 and ended in February 2014. This article offers presentation of the results of research that was carried out in Kiev and Lviv in May 2015 among students of two Ukrainian universities: Borys Grinchenko Kyiv University and the National University of Taras Shevchenko in Lviv. The aim of the conducted research was to establish which of the new media (social media and blogs) and in what way were used by the students during protests and if the way of using the new media influenced the engagement of students in protests. Such comparative research also made it possible to find differences in attitudes and motivations of students participating in protests in Kiev but coming from two different cities in Ukraine – Kiev and Lviv. The research results may contribute to a deepened analysis of the ways the new media are used during political and social protests with reference to differences in people’s attitudes depending on their personal or Internet engagement.Pozycja Wykorzystanie serwisu społecznościowego Facebook w komunikacji politycznej miast Metropolii Silesia i ich prezydentów(Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa, 2012-03) Piechota, GrażynaLiczba użytkowników Facebooka na świecie jest szacowana obecnie na ponad 600 mln osób. To najpopularniejszy serwis społecznościowy, a jego użytkownicy określani są mianem społeczności Facebooka. To miejsce, w którym także coraz częściej dochodzi do komunikacji politycznej jako procesu, w którym politycy mają szansę na bezpośrednie docieranie z informacją do wyborców, kreację debaty publicznej oraz zabiegania o poparcie projektów politycznych. Takie procesy komunikacji mają istotne znaczenie zwłaszcza w społecznościach lokalnych, w których debata ma szczególnie istotne znaczenie. W artykule zaprezentowano właśnie lokalną perspektywę wykorzystania Facebooka w procesach komunikacji politycznej.Pozycja Zarządzanie procesem komunikowania w mediach społecznościowych przez miasta Metropolii Silesia i ich prezydentów(Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2012-12) Piechota, GrażynaRola mediów społecznościowych w komunikowaniu lokalnym rośnie. Zarówno lokalni liderzy, jak i administracje miast wykorzystują je do przekazywania miejscowej społeczności określonych informacji. Przedmiotem artykułu jest analiza, w jaki sposób wybrani prezydenci miast oraz ich administracje komunikują się z lokalnymi społecznościami, jakie cele chcą osiągnąć, wykorzystując wybrane kanały komunikowania, i jakie treści publikują w mediach społecznościowych. Analiza, przedstawiona w artykule bazuje na przeprowadzonych w 2012 r. badaniach – metodą ilościową i jakościową, w miastach Metropolii Silesia oraz wśród prezydentów tych miast.