Przeglądaj wg Słowo kluczowe "product"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Sportowiec jako produkt współczesnego rynku, a jego prawo do ochrony wizerunku(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) Król, KarinaAspekt sportowca stanowiącego swoistego rodzaju produkt współczesnego rynku z uwagi na jego atrakcyjność marketingową, a także zagadnienie prawa do ochrony jego wizerunku jest niezwykle interesującym tematem, który można rozpatrywać z wielu punktów widzenia. Termin prawo do ochrony wizerunku nie został zdefiniowany w jednolitej formie, w poszczególnych systemach prawnych jest ujmowany bardzo szeroko. W wielu państwach aspekty odnoszące się do wizerunku uregulowane są w sposób różnorodny. Warto zauważyć, że nie ma w tym zakresie szczególnych regulacji prawnomiędzynarodowych, które zapewniłyby jedność zasad obowiązujących w poszczególnych porządkach krajowych. Kluczowe jest, iż owe zasady są bardzo zróżnicowane, co związane jest z głębokim i historycznym zakorzenieniem kwestii wizerunku w prawie cywilnym danego kraju. Widnieją one w innych postaciach chociażby jako prawo do wizerunku w Stanach Zjednoczonych, prawo do prywatności (Wielka Brytania), dobra osobiste (Polska, Niemcy, Włochy). Sportowcy są uosobieniem wytrwałości w dążeniu do celu, pracowitości i doskonałości cielesno-fizycznej. Są synonimem ludzi sukcesu. Popularyzacja sportu i wzrost zainteresowania nim spowodowały, że przeistoczył się z sfery rozrywki w formę wykonywanej pracy zarobkowej. W teraźniejszości funkcjonujemy w świecie w którym obrazy przesłaniają resztę, a percepcja jest wszystkim. Sport i sportowcy nie stanowią w owym zakresie wyjątku. Zjawisko to wiąże się ze wzrostem znaczenia wizerunku znanych sportowców. Kreowanie wizerunku sportowca to proces długotrwały. Wiąże się to pracą, treningami, autoprezentacją, sztuką udzielania wywiadów, swobodnym występowaniem przed kamerą, intrygującą osobowością to niewątpliwie siła image sportowca. Zdecydowanie im ona jest większa tym cenniejsze wsparcie dla reklamowej marki. Firmy międzynarodowe są w gotowości zapłacić olbrzymie kwoty za możliwość wykorzystania ich twarzy dla celów promocyjnych. Celem artykułu była próba dokonania zinterpretowania pojęcia prawa do ochrony wizerunku sportowca w oparciu o podstawę prawną.Pozycja Studia Prawnicze. Rozprawy i Materiały 2022, nr 2 (31)(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) Załucki, Mariusz; Xavier, João Proença; Czachor, Rafał; Wróbel, Adam; Kaczmarek-Templin, Berenika; Król, Karina; Bocheńczak, Adrianna; Kania, Agnieszka Anna; Zych, Bartosz; Krupowicz, Bartłomiej; Olechowski, Piotr Artur; Kubiak-Cyrul, AgnieszkaSłowo wstępne: "Drodzy Czytelnicy, Kolejny sezon wydawniczy za nami, kolejny rok akademicki przed nami. Często to czas radości i jednocześnie nowych wyzwań. Tak jest i tym razem w naszym przypadku. Po pierwsze bowiem, czasopismo „Studia Prawnicze. Rozprawy i Materiały” trafiło na listę czasopism punktowanych, co zawsze jest wydarzeniem, które warto odnotować. Po drugie, stajemy się coraz bardziej międzynarodowi, o czym świadczą kolejne teksty przygotowane przez naszych zagranicznych autorów. Po trzecie, zmienia się i dojrzewa także nasz Zespół. Ten numer jest bowiem pierwszym, gdy pełnię funkcję redaktora naczelnego, zastępując na tym stanowisku Prof. Zbigniewa Maciąga, któremu serdecznie dziękuję za kilka lat owocnej współpracy. Mam nadzieję, że nadal będzie nas wspierał, dzięki czemu będziemy stale się rozwijać. Po czwarte wreszcie, przystępujemy do jeszcze bardziej wzmożonego wysiłku, tak by nasze czasopismo stało się jeszcze mocniejszą częścią dyskursu naukowego w naukach prawnych. Pierwsze efekty już są: w postaci tekstów złożonych do tego numeru łączących wybitnych przedstawicieli świata nauki z tymi, którzy stawiają w niej pierwsze kroki. Cieszę się, że możemy iść tą drogą."(...)