Przeglądaj wg Słowo kluczowe "professional development"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Państwo i Społeczeństwo 2024, nr 2 Medycyna i zdrowie publiczne(Oficyna Wydawnicza AFM Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, 2024) Dębska, Grażyna; Milaniak, Irena; Szara, Marta; Klukow, Jadwiga Wioletta; Golec, Joanna; Nowak, Monika; Malinowski, Mateusz; Majoch, Monika; Węgrzyn, Izabella; Rafa, Elżbieta; Siekierczak, Sylwia; Cygnarowicz, Bożena; Mazur, Agnieszka Anna; Jasek, Eliza; Merklinger-Gruchała, Anna; Karbowiak, Marta; Czechowska, Beata; Kulis, Aleksandra; Batorowicz, Beata; Chrabota, Urszula; Żychowicz, Paweł; Duda, Anna; Klimek-Piskorz, Ewa; Kuźlik, Bartosz Andrzej; Gawlak, Małgorzata; Mazur, Marta; Ciesielska, Katarzyna; Buszman, Piotr; Sanetra, Krzysztof; Białowąs, Patrycja Agnieszka; Senderek, Tomasz; Kopiński, Piotr; Sadakierska-Chudy, Anna; Bartosiewicz, Angelika; Wąsik, Magdalena Maria; Potapov, Oleksii; Bazielich, Antoni Wiktor; Kolendo, Jarosław; Komorowski, Andrzej L.; Borowy, Przemysław; Heba, Mateusz; Płonczyńska, Julia; Wcisłek, Olga; Batko, Bogdan; Kamińska, Alicja; Major, Patrycja; Smyk, Jakub; Gołojuch, KatarzynaZ wprowadzenia: "Z wielką przyjemnością zapraszamy Państwa do zapoznania się z kolejnym numerem czasopisma „Państwo i Społeczeństwo”. W numerze znalazły się prace oryginalne, poglądowe oraz opisy przypadków. Zakres tematyczny artykułów obejmuje dziedzinę nauk medycznych i nauk o zdrowiu. Prezentowana tematyka prac wpisuje się w zakres tematyczny czasopisma oraz podejmuje aktualne tematy, jakimi są: opieka pielęgniarska, w tym uwarunkowania kulturowe oraz rozwój zawodowy, pandemia COVID-19 i jej wpływ na dobrostan pracowników medycznych, fizjoterapia w różnych schorzeniach, powikłania w kardiologii i chirurgii, zakażenia szpitalne, szczepienia ochronne."(...)Pozycja Profesjonalny rozwój zawodowy – atrybut wydajności pracy zespołów pielęgniarskich(Oficyna Wydawnicza AFM Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, 2024) Szara, Marta; Wioletta Klukow, JadwigaWprowadzenie: Profesjonalny rozwój zawodowy jest uznawany za środek do zdobywania aktualnej wiedzy i umiejętności, który wpływa na jakość opieki, bezpieczeństwo pacjentów i prowadzi do zwiększenia wydajności pracy pielęgniarek. Materiał i metody: Badaniem objęto 508 pielęgniarek zatrudnionych w szpitalach. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego oraz narzędzie badawcze Six Dimension Scale of Nursing Performance (SDNS). Materiał poddano analizie statystycznej. Wyniki: Wskaźnik wydajności pracy pielęgniarek wyniósł 3,38, a profesjonalnego rozwoju zawodowego – 3,49. Kryterium odpowiedzialność oceniono na poziomie 3,84. Najniżej oceniono wiedzę na temat uregulowań prawnych pielęgniarstwa (3,19) oraz autonomii zawodowej (3,21). Wysoki wynik odnotowano w aspekcie podejmowania nowych obowiązków – 3,71. Wnioski: Profesjonalny rozwój zawodowy pielęgniarek jest zadowalający. Pielęgniarki są świadome odpowiedzialności oraz podejmują nowe obowiązki na wysokim poziomie wydajności pracy. Z kolei niski poziom wydajności pracy dotyczy demonstrowania autonomii oraz znajomości uregulowań prawnych pielęgniarstwa.Pozycja The past, present and future of clinical legal education in Poland(Northumbria University School of Law, 2018) Mamak, Kamil; Kowalska, Katarzyna Julia; Milan, Ewelina; Klimek, PawełThis paper was written by four lecturers, who are employed at different universities located in Poland's two largest Cities: Warsaw and Cracow. Two of these universities are financed by the government and the other two are financed from students' fees. Our paper critically examines the history of clinical legal education in Poland. It also assesses the economic, legal and social background to the differences and similarities between clinical legal education and legal practice. Furthermore, the paper explains how learning outcomes have led to law clinics becoming a pedagogical and professional treasure trove for individual clinical students and the wider law faculty. The results of this research will demonstrate the invaluable role of learning outcomes to clinical education and professional development. Therefore, the paper will suggest that the methodology of clinical legal education can be employed as a model for Polish higher education.Pozycja Uwarunkowania rozwoju zawodowego młodzieży upośledzonej umysłowo. Przegląd wybranych teorii(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Karpińska-Ochałek, MałgorzataThe article discusses the issue of the development of professional interests of young people with mental retardation. A review of selected theories help to understand better the dynamics and the regularity of this development, which allows an individual approach to each intellectually disabled person who takes professional life. Analysis of the determinants of professional development can be helpful not only in vocational guidance, but should also be interested to employers who employ people with mental disabilities. It turns out that the most appropriate to this group of people is emphasized by the parameter satisfaction instrumental theory and the theory of adaptation to work. The needs theories explain the motivational aspect of the profession, and pay attention to the inalienable right of deciding about himself as a person with a disability.