Przeglądaj wg Słowo kluczowe "przewaga konkurencyjna"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Marketing(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Surówka-Marszałek, Danuta; Smutek, Halina; Rutkowski, Marek; Bober, Tomasz; Kubacka, Dominika; Rawski, Marek; Hadrian, Piotr; Plichta, Jarosław; Fudaliński, Janusz; Płonka, Maria; Szarková, Miroslava; Dołhasz, Magdalena; Hajdukiewicz, Agnieszka; Łapczyński, Mariusz; Niestrój, Jakub; Mirek, Jolanta; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Węgrzyn, RyszardZE WSTĘPU: Kolejny Zeszyt Naukowy jest zbiorem osiemnastu artykułów przygotowanych przez pracowników Wydziału Zarządzania i Marketingu. Publikacja obejmuj szeroki zakres tematyczny prezentowanych zagadnień, odnoszących się przede wszystkim do budowania przewagi konkurencyjnej firm, działających coraz częściej na rynkach międzynarodowych. W ustawicznie zmieniającym się otoczeniu globalnym pozostają do rozstrzygnięcia istotne problemy, związane z wyborem rynku docelowego, pozycjonowaniem produktów i ich cenowaniem, a także zarządzaniem finansami przedsiębiorstw - te ostatnie determinują realizację zadań wynikających z podjętych działań marketingowych.Pozycja Marketing(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Surówka-Marszałek, Danuta; Śmigielska, Grażyna; Smutek, Halina; Fudaliński, Janusz; Bober, Tomasz; Walas-Trębacz, Jolanta; Stobiecka, Jadwiga; Płonka, Maria; Oczkowska, Renata; Dołhasz, Magdalena; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Łapczyński, Mariusz; Surówka-Marszałek, DanutaZe wstępu: Niniejsza publikacja jest zbiorem artykułów obejmujących szeroki zakres tematyczny prezentowanych zagadnień, które odnoszą się zarówno do funkcjonowania nowoczesnych przedsiębiorstw działających m.in. w formie organizacji sieciowych, jak i instytucji non-profit, a także wszelkiego rodzaju stowarzyszeń realizujących swoje zadania w warunkach gospodarki konkurencyjnej na rynkach krajowych bądź międzynarodowych. Znajdzie tutaj również czytelnik interesujące przekroje analizy zachowań podmiotów indywidualnych (konsumentów) ujawnianych w trakcie podejmowania ważnych decyzji rynkowych, towarzyszących ich ekonomicznym wyborom. W układzie tematycznym Zeszytu wyodrębniono dwa bloki zagadnień. Pierwszy tworzą prace z zakresu zarządzania. Druga, najliczniejsza grupa prac ukazuje istotną tematykę badawczą odnoszącą się do zakresu działalności marketingowej firm, organizacji i instytucji. Tutaj też odnotować należy wieloaspektowy nurt rozważań prezentowanych przez autorów. Szerokie spektrum zagadnień prezentowanych w kolejnym, piątym już, Zeszycie Naukowym wynika z zainteresowań i badań własnych prowadzonych przez pracowników Wydziału Ekonomii i Zarządzania, którzy przygotowali powyższą publikację.Pozycja Zarządzanie przepływem i ochroną informacji(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Austen, Agata; Tynda, Marcin; Kiełtyka, Leszek; Kucęba, Robert; Kobis, Paweł; Markowska, Katarzyna; Telec, Zbigniew; Gawron, Iwona; Trzcińska, Honorata; Frączkiewicz-Wronka, Aldona; Jędrzejczyk, Waldemar; Włodarczyk, Mirosław; Pypłacz, Paula; Gembala, Krystian; Musiał, Ryszard; Piesiur, Tomasz; Mroczko, Franciszek; Stańkowska, Maria; Kaczmarek, Bogusław; Skadłubowicz, Izabela; Kotarba, Wiesław; Smoląg, Klaudia; Kwieciński, Mirosław; Topczewski, Wojciech; Kulej-Dudek, Edyta; Majewska, Agnieszka; Kwieciński, MirosławPrzedstawione wydawnictwo stanowi zasadniczy plon obrad konferencji naukowej zorganizowanej przez Katedrę Zarządzania Informacją na Wydziale Ekonomii i Zarządzania w dniach 25—26 marca 2007 roku. Ambicją organizatorów konferencji było włączenie w tok dyskusji licznych przedstawicieli praktyki gospodarczej, mediów oraz studentów. W odpowiedzi na zaproszenie do udziału w konferencji napłynęło ponad dwadzieścia referatów problemowych, z których kilka, ze względu na problematykę ściśle wiążącą się z zagadnieniami bezpieczeństwa, zostanie opublikowanych w nowym czasopiśmie naukowym Krakowskiej Szkoły Wyższej im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego pt. „Problemy Bezpieczeństwa”. Autorami wszystkich przygotowanych tekstów są uznani eksperci w dziedzinie przepływu i ochrony informacji, a także młodzi pracownicy szkół wyższych i przedstawiciele praktyki gospodarczej. Patronat medialny objęły pisma o ogólnopolskim zasięgu i uznanej renomie: „Przegląd Organizacji”, „CSO Magazyn Zarządzających Bezpieczeństwem” i „Czasopismo Zabezpieczenia”. Całość rozważań Autorów podzielona została na trzy części, ściśle ze sobą powiązane. Część pierwsza grupuje teksty pod wspólnym tytułem „Przepływ, przetwarzanie i ochrona informacji we współczesnych systemach zarządzania”, część druga nosi tytuł: „Informacja jako determinanta tworzenia wartości dodanej oraz przewagi konkurencyjnej”, część trzecia zaś omawia „Zarządzanie wiedzą w wybranych dziedzinach aktywności gospodarczej i publicznej”.