Przeglądaj wg Słowo kluczowe "relewancja"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 2, 2005 : Media i Polityka(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Krauz-Mozer, Barbara; Gałkowska, Agnieszka; Gałkowski, Stanisław; Rittel, Stefan; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Nieć, Mateusz; Nowosad, Andrzej; Kasińska-Metryka, Agnieszka; Płudowski, Tomasz; Winiarska, Małgorzata; Szymańska, Agnieszka; Romiszewska, Beata; Romiszewska, Beata; Tokarz, Grzegorz; Sznajder, Agnieszka; Stępień, Stefan; Borowiec, Piotr; Malinowski, Maciej; Prostak, Agnieszka; Kawalec, Joanna; Konopka, Joanna; Pawłowski, Michał; Rudek, Joanna; Kilian, Stanisław; Walecka-Rynduch, Agnieszka; Kilian, Stanisław; Kapiszewski, AndrzejPozycja Relewancja i redundancja w tekstach o treści politycznej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Rittel, Stefan"Analiza redundancji i relewancji wymaga przyjęcia dwojakiego rodzaju założeń interpretacyjnych, wynikających po pierwsze z określenia semantyki tych pojęć, i po drugie - z ustalenia modelowych relacji między nimi. Uzgodnienie tych charakterystyk daje możliwość zastosowania odpowiednich procedur do charakterystyki mechanizmu współwystępowania obu pojęć w tekstach określanych jako polityczne, tj. odnoszonych podmiotowo do osób określanych jako „politycy” (przedstawiciele władzy publicznej, przedstawiciele mediów, odbiorcy treści politycznych) i tych ich realizacji werbalnych i niewerbalnych, które spełniają ogólne warunki tekstowości w rozumieniu A. Beaugrande’a i W. U. Dresslera oraz szczególne, które oznaczają polityczne nacechowanie."(...)