Przeglądaj wg Słowo kluczowe "sąd administracyjny"
Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Odpowiedzialność organu przed sądem administracyjnym wedle różnorodności ról organu w tym postępowaniu(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Feczko, Piotr"Na wstępie na użytek moich dalszych rozważań postaram się określić samo pojęcie organu administracji przed sądem administracyjnym. Przepisy procedury sądowo- administracyjnej nie zamieszczają definicji legalnej organu administracji publicznej, a definicji legalnej z k.p.a. nie można tutaj bezpośrednio przenieść. Organ administracji publicznej jest wzmiankowany w art. 32 p.p.s.a. jako jedna ze stron procesu. Wobec tego, że ustawodawca nie zamieścił legalnej definicji organu na potrzeby procedury sądowo-administracyjnej, przyjmuje się, że jest nim każdy podmiot wykonujący administrację publiczną w zakresie podlegającym wedle ustaw (na czele z p.p.s.a.) kontroli sądowo-administracyjnej."(...)Pozycja Pozycja organu w procesie przed sqdem administracyjnym wedle rekomendacji Rady Europy - The judical review of administrative acts (Rec (2004) 20)(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Feczko, Piotr"Niniejszy artykuł omawia pozycję organu w procesie przed sądem administracyjnym wedle rekomendacji Rady Europy - The judical review of administrative acts (Rec (2004) 20)1. Zarysowałem tu główne założenia pozycji organu w polskim postępowaniu sądowo-administracyjnym i odniosłem to do wytycznych ww. rekomendacji. Nie występuje tutaj całkowita zgodność - w pewnych wycinkach są zauważalne istotne różnice."(...)Pozycja Prawa człowieka w wybranych orzeczeniach polskich sądów administracyjnych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Feczko, Piotr"Oba zagadnienia, które stały się tutaj przedmiotem analizy, są szeroko rozbudowane i niejednolite. Dlatego przedmiotem niniejszego opracowania będą cztery wybrane orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego, które można w pewien sposób uznać za reprezentatywne dla zbioru orzeczeń polskich sądów administracyjnych od roku 1980. Dotykają one bowiem (względnie mogą dotykać) rozległej sfery szeroko rozumianych praw człowieka."(...)Pozycja Samodzielność samorządu terytorialnego (wybrane zagadnienia)(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Chlipała, Monika"Jedną z podstawowych zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego jest jego samodzielność. Konstytucja oraz ustawy samorządowe przyjmują, że samorząd terytorialny wykonuje w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przysługującą mu część zadań publicznych, a samodzielność samorządu podlega ochronie sądowej. Zakres przedmiotowy zasady samodzielności jest szeroki, wyróżnia się przede wszystkim samodzielność samorządu terytorialnego w zakresie spraw finansowych, samodzielność organizacyjną, samodzielność w sferze prawotwórczej. Zawarte w dalszej części niniejszego artykułu uwagi odnoszą się do samodzielności organizacyjnej jednostek samorządu terytorialnego."(...)Pozycja Studia Prawnicze: rozprawy i materiały, 2008(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Czaja-Hliniak, Irena; Buczek, Andrzej; Fill, Wojciech; Koczanowski, Janusz; Sprengel, Bolesław; Герц, Алла; Feczko, Piotr; Weismiller, Richard A.; Łysak, Andrzej; Nekoranec, Jaroslav; Hrášok, Miroslav; Nowak, Marek