Przeglądaj wg Słowo kluczowe "social communication"
Teraz wyświetlane 1 - 8 z 8
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Bohater reklamy – człowiek ponowoczesny?(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Widerski, JerzyPodstawową tezą zawartą w publikacji jest przekonanie, że reklama może być traktowana jako zwierciadło współczesnego człowieka. Powstaje ona bowiem w wyniku szczegółowych badań, a jej celem jest dotarcie do precyzyjnie zdefiniowanego odbiorcy. Artykuł zawiera wyniki analizy cech postaci występujących w spotach reklamowych. Celem badania jest odpowiedź na pytanie, czy bohater reklam telewizyjnych posiada cechy człowieka ponowoczesnego. Punkt wyjścia stanowi psychologiczna teoria Zygmunta Baumana, a przedmiotem badań są reklamy telewizyjne – w szczególności ich warstwa wizualna i werbalna.Pozycja Emocje i manipulacje - rzecz o komunikowaniu 1 procenta podatku(Towarzystwo Studiów Dziennikarskich, Rzeszów, 2015) Piechota, GrażynaThe working paper is devoted to the analysis of messages formulated by public benefit organizations in connection with annual collection of funds from a tax deduction. The content of messages aimed at the environment was presented in such a way as to show how manipulation and emotions used in communica- tion influence the efficiency of collecting funds from one per cent allocation. The use of propaganda in building messages connected with one per cent allocation has also been considered, not only in the context of activities of public benefit organizations but also other entities that build their image in the context of applying for one per cent of tax.Pozycja Nowy wymiar RPG (role-playing game). Ingress jako przykład gry opartej na crowdsourcingu i beta testach(Jagiellońska Biblioteka Cyfrowa, 2014-03) du Vall, Marta; Majorek, MartaAutorki w swym tekście prezentują unikatową, będącą w fazie testów grę Ingress. Jest to globalna, strategiczna gra rzeczywistości rozszerzonej na urządzenia mobilne z androidem. Wymaga współpracy i koordynacji działań przez graczy, kreującą zarówno wirtualne, jak i realne interakcje pomiędzy użytkownikami. Wynosi elektroniczną rozrywkę na całkowicie nowy poziom, jest swoistym eksperymentem, szczególnego rodzaju rozrywką, projektem kulturowym i (prawdopodobnie) w przyszłości doskonałym biznesem. Bez wątpienia, pomimo ciągłych testów, modyfikacji oraz budowy scenerii, już dziś można uznać, że jeśli Ingress wyjdzie z fazy beta i odniesie sukces, będzie niezwykłym i zupełnie nowym narzędziem społecznościowym.Pozycja Państwo i Społeczeństwo 2019, nr 2 (XIX): Komunikacja polityczna a społeczna odpowiedzialność mediów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) du Vall, Marta; Brzoza, Katarzyna; Maśnica, Aleksandra; Uhma, Piotr; Pietrzyk, Bartosz; Krawczyk, Dariusz; Giereło-Klimaszewska, Katarzyna; Gajda, Joanna; Pasternak, Ewelina; Walo, Weronika; Widerski, JerzyZ wprowadzenia: "Znaczenie informacji i współczesnych środków przekazu implikuje konieczność znacznie szerszego – od dotychczasowego – spojrzenia na możliwości ich pozyskiwania czy wykorzystania. Z jednej strony funkcjonowanie mediów opiera się na doświadczeniu historycznym, z drugiej – wymaga nowego i kompleksowego spojrzenia na szanse, jakie przed nimi stanęły, głównie w efekcie rozwoju technologicznego. Między innymi dlatego wybór artykułów do niniejszego tomu warunkowany był na wstępie przyjęciem szerokiej optyki w analizie odbioru mediów, ich wykorzystania (także politycznego), ram funkcjonowania oraz zasad tworzenia treści."(...)Pozycja Państwo i Społeczeństwo 2020, nr 1 Społeczeństwo i niepełnosprawność(Oficyna Wydawnicza AFM, 2020) Konarska, Joanna; Leśniak, Joanna; Majewicz, Piotr; Borczykowska-Rzepka, Maria; Kryukovskaya, Natalya; Bizová, Nad’aZ wprowadzenia: "Niepełnosprawność to słowo, które działa jak hasło kojarzące się z cudzym (byle nie własnym) nieszczęściem, a także z: trudnościami, ograniczeniami w działaniu i pracy, leczeniem, bólem, cierpieniem, samotnością i wieloma innymi sytuacjami życiowymi, z których w żadnej przeciętny człowiek nie chciałby się znaleźć. Jednak dane statystyczne mówią, że procent osób z niepełnosprawnościami na całym świecie rośnie w coraz większym tempie. Niepełnosprawność i zagadnienia z nią związane stają się wobec tego problemem nie jednostki, ale całego społeczeństwa i w żadnym wypadku nie można go ignorować."(...)Pozycja Polish Internet at the end of the 20th century(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Baran, DariuszThis article is an attempt to analyse the most important phenomena in two decades, from the viewpoint of the development of the media market. First decade (1989-1999) is the period in which only the “old media” was used (to a small extent - the "new"); in the second period (first decade of the XXI century) the development of new technologies has accelerated, and the growth of the Internet began to determine most of the changes occurring in this period. These changes were in the areas of media system, communication, culture and new social habits. In this terms, the real growth came with the development of broadband Internet connections at the end of XX century. But for some reasons its dissemination was not as dynamic as in many other European countries.Pozycja Społeczne postrzeganie osób z niepełnosprawnością intelektualną(Oficyna Wydawnicza AFM, 2020) Leśniak, JoannaOsoby pełnosprawne informacje dotyczące funkcjonowania osób z niepełnosprawnością czerpią od rodziców, kolegów, rzadziej nauczycieli. Na pozostałą wiedzę składa się ich własne przekonanie oparte m.in. na obserwacjach, co buduje obraz człowieka z niepełnosprawnością jako nieporadnego, zależnego od innych. Z tego powodu niezbędna jest wczesna integracja dzieci pełnosprawnych, z niepełnosprawnością, przewlekle chorych i tych wszystkich, których wzajemne kontakty wynikają z naturalnych warunków społecznych. Artykuł pokazuje, że doświadczenie w kontaktach z wszelkiego rodzaju „innością”, rzetelna wiedza na temat niepełnosprawności i chorób oraz otwartość wobec ludzi, pozwalają łatwiej zrozumieć potrzeby osób z niepełnosprawnością, a także pozbyć się na ich temat stereotypów, społecznego dystansu czy niezrozumienia. Wciąż konieczna jest praca nad podnoszeniem świadomości społecznej na temat przyczyn powstawania niepełnosprawności intelektualnej i funkcjonowania osób z niepełnosprawnościami, co przyczyni się do zmiany postrzegania tych osób, a przez to poprawi jakość ich życia.Pozycja The role of intercultural communication competences in building a sustainable global society(Global Journal of Advanced Research (GJAR), 2016) Piechota, Grażyna; Rajczyk, RobertThis text is an attempt at the analysis of selected cultural codes in the context of their use in the process of communication between individuals who are members of different cultures. The level of effective communication determines the efficiency of processes going on in many areas, including management and building a varied society, where multiculturalism is becoming more and more common. As a result of current events and circumstances, many countries where the issue of multiculturalism seemed a challenge of quite a distant future must now face new problems - fast-paced globalisation that requires negotiation competences in different cultures or increasing numbers of migrants, also as employees. Analysing the issue of intercultural competences the authors concentrate on showing cultural differences as barriers in communication between individuals and on emphasising their sources for the understanding of these differences. Thus authors hope that this text will contribute to understanding the essence of communication competences in a global multicultural society, also for its sustained development. Moreover, the article shows perspectives for the application of communication processes in solving intercultural conflicts and in creating new types of intercultural relations in a global society.