Przeglądaj wg Słowo kluczowe "status"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Status - civitas - res publica. Kilka uwag o kształtowaniu się nowożytnego państwa(Oficyna Wydawnicza AFM, 2003) Szlachta, Bogdan"1. We współczesnym dyskursie filozoficzno-politycznym, zdominowanym zdaniem niektórych przez słownik postmodernistyczny, problematyzujący znaczenia ustalone przez nowożytnych racjonalistów, w dyskursie eksponującym to, co dotąd uznawano za nienaturalne, a nawet - jako zmienne i względne - za niewarte namysłu, wciąż posługu jemy się jednak pojęciami, które znaczą coś trwałego. Jednym z takich pojęć jest „państwo”, którego istnienie, a zwłaszcza swoistą aktywność jego lub jego organów stwierdzamy codziennie na arenie międzynarodowej i nie tylko. Zazwyczaj państwo kojarzy nam się ono ze strukturą władzy, wieńczącą i kierującą życiem społecznym, zanikającą w pewnej mierze na rzecz struktur ponadnarodowych, lecz przecież strukturą lub rzeczywistością trwałą, interesującą ze względu na złożoność i formalną różnorodność. Prawnicy przypisują państwu aż trzy cechy: terytorium, ludność i suwerenną władzę, z których dwie pierwsze nie budzą poważniejszych wątpliwości, ostatnia jednak jest przedmiotem szczególnego zainteresowania socjologów, politologów i filozofów, zwłaszcza specjalistów uprawiających dziedziny nazywane socjologią władzy i filozofią władzy."(...)Pozycja Status Biura Ochrony Rządu - instytucji bezpieczeństwa wewnętrznego(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Lipski, Jacek; Nalaskowska, UrszulaArtykuł prezentuje rozważania dotyczące statusu Biura Ochrony Rządu. Wskazuje, iż formacja ta nawiązuje do tradycji służb ochrony najważniejszych osób w państwie tworzonych po odzyskaniu przez Polskę niepodległości w 1918 r. Służby te nie były jednolite. Część zadań z zakresu ochrony realizowały brygady złożone z policjantów, resztę zaś oddziały i adiutanci o statusie wojskowym. Jednak rzeczywistych korzeni BOR-u należy upatrywać w okresie po II wojnie światowej. To wówczas w ramach urzędów odpowiadających za bezpieczeństwo publiczne pojawiają się wyspecjalizowane jednostki odpowiedzialne za bezpieczeństwo VIP-ów. Składały się one z funkcjonariuszy Służby Bezpieczeństwa, a następnie żołnierzy. Równocześnie ochroną obiektów i urządzeń o szczególnym znaczeniu dla funkcjonowania państwa zajmowały się jednostki wojskowe. W 2001 r. weszła w życie ustawa, na podstawie której powstała nowa, aktualnie istniejąca służba przejmująca wszystkie zadania związane z ochroną osób, obiektów i urządzeń o szczególnym znaczeniu.Pozycja Status Ratowników Medycznych w Straży Pożarnej(2018) Stachura, Kamil; Marcin MikosW pracy przedstawione zostały historia, organizacja oraz zasady funkcjonowania dwóch największych służb ukierunkowanych na niesienie pomocy osobom poszkodowanym w wyniku zdarzeń losowych, czyli Państwowej Straży Pożarnej i Państwowego Ratownictwa Medycznego. Głównym problemem poruszonym w niniejszej pracy jest funkcjonowanie Ratowników Medycznych w PSP, którzy w 2016 roku zyskali możliwość wykonywania Medycznych Czynności Ratunkowych w czasie pełnienia służby w PSP. Zaprezentuję wyniki badań naukowych, w których brało udział 50 ratowników medycznych pełniących służbę w PSP, przeanalizuję wyniki oraz wyciągnę wnioski z uzyskanych wyników.Pozycja Zasady oceny potencjału turystycznego krajobrazów zmeliorowanych na podstawie obliczenia biomasy roślin i zaopatrzenia terenu w wodę(Radomska Szkoła Wyższa, 2013) Moshynsky, Viktor; Grygus, Igor; Mykhaylova, NataliyaMelioracje wodne w systemach przestrzennych należą do podstawowych środków sterowania stanem układów przyrodniczych w celach zrównoważonego rozwoju rolniczego i terenowego. Kształtowanie zmeliorowanych układów przestrzennych mające na celu wśród innego ich waloryzację na cele turystyki wiejskiej i wodnej na zasadzie gwarantowania stabilności składników środowiska naturalnego i całych krajobrazów rolniczych jest jednym z podstawowych zadań współczesnych nauk rolniczych, geograficznych i ekologicznych. Pojęcie potencjału turystycznego takich specyficznych układów, którymi są rolnicze krajobrazy terenów osuszanych jest dotychczas w naukach przyrodniczych prawie niezbadane. Przy tym krajobrazy te stanowią olbrzymią część powierzchni strefy umiarkowanej. Prezentowane w niniejszym artykule badania dotyczą wypracowania metody kompleksowej oceny potencjału turystycznego krajobrazów zmeliorowanych, pozwalających na podstawie stosowania modeli matematycznych wprowadzać zabiegi gospodarcze kształtowania przestrzeni na potrzeby turystyki wiejskiej, sterowania ją stanem, stabilnością oraz wydajnością biologiczną poprzez pobieranie i analizę skupionych i rozłożonych danych terenowych i satelitarnych. Przyjmując założenie, że większość stosowanych podejść i modeli (modele statystyczne, pojedynczych procesów, komponentów i in.) nie nadaje się do oceny szczegółowej skomplikowanych i całościowych potencjałów rekreacyjnych i turystycznych na poziomie krajobrazowym, dokonano próby wypracowania własnego modelu i metody kompleksowej oceny. W efekcie stosowania metod matematycznych (teorii miary, metod ekspertowych, statystycznych, heurystycznych itp.) zostały wypracowane poniżej wymienione podstawowe modele algebraiczne wydajności i zaopatrzenia w wodę zmeliorowanych układów przestrzennych. Weryfikacja i wykorzystanie modelu w obrębie gleb osuszanych, systemów melioracyjnych i zlewni rzecznych Ukrainy wskazuje na przydatność stosowania metody w warunkach Ukrainy, oraz na możliwość jej adaptacji do warunków innych krajów posiadające tereny osuszane.