Przeglądaj wg Słowo kluczowe "stereotyp"
Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Islam - Zachód: jaka przyszłość?(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Zdanowski, JerzyPozycja Nowoczesna rodzina we współczesnym dyskursie kulturowym – na przykładzie amerykańskich seriali(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Baran, DariuszW tekście autor przybliża obraz rodziny przedstawiony we współczesnych serialach amerykańskich, skupiając się na ich roli w kształtowaniu nowoczesnego jej wizerunku. Najlepszą egzemplifikacją zmiany modelu rodziny jest stopniowe włączanie homoseksualnych wątków oraz, w niektórych przypadkach, umieszczanie par jednopłciowych jako głównych bohaterów. Tekst opiera się na przykładach pierwszych lub najbardziej popularnych seriali od końca XX wieku. Uwzględniona w nim została specyfika bohaterów, kontekst, w jakim pojawiają się wątki homoseksualne oraz ich znaczenie dla fabuły. Wymienione elementy, ale i inne opisane przez autora zjawiska, to niewątpliwie olbrzymi znaczeniowo krok w inicjowaniu kulturowych zmian w amerykańskim, ale nie tylko, społeczeństwie.Pozycja Państwo i Społeczeństwo 2019, nr 2 (XIX): Komunikacja polityczna a społeczna odpowiedzialność mediów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) du Vall, Marta; Brzoza, Katarzyna; Maśnica, Aleksandra; Uhma, Piotr; Pietrzyk, Bartosz; Krawczyk, Dariusz; Giereło-Klimaszewska, Katarzyna; Gajda, Joanna; Pasternak, Ewelina; Walo, Weronika; Widerski, JerzyZ wprowadzenia: "Znaczenie informacji i współczesnych środków przekazu implikuje konieczność znacznie szerszego – od dotychczasowego – spojrzenia na możliwości ich pozyskiwania czy wykorzystania. Z jednej strony funkcjonowanie mediów opiera się na doświadczeniu historycznym, z drugiej – wymaga nowego i kompleksowego spojrzenia na szanse, jakie przed nimi stanęły, głównie w efekcie rozwoju technologicznego. Między innymi dlatego wybór artykułów do niniejszego tomu warunkowany był na wstępie przyjęciem szerokiej optyki w analizie odbioru mediów, ich wykorzystania (także politycznego), ram funkcjonowania oraz zasad tworzenia treści."(...)Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2004(Oficyna Wydawnicza AFM, 2004) Kubiak, Hieronim; Pucek, Zbigniew; Szmyd, Jan; Cziomer, Erhard; Mydel, Rajmund; Fassmann, Heinz; Ślusarczyk, Magdalena; Czamomski, Michał; Majchrowski, Jacek M.; Staszków, Jan; Pankowicz, Andrzej; Kliś, Maria; Maślanka, Tomasz; Trafas, Kazimierz; Dołhasz, Magdalena; Zębala, Elżbieta; Zarzycki, Zdzisław; Kapiszewski, AndrzejPozycja Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2016 : Stereotypy w procesie integracji akademickiej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Czerniak, Anna; Frątczak, Anna; Grzonka, Dariusz; Brataniec, Katarzyna; Konieczna-Sałamatin, Joanna; Baran, Dariusz; Majorek, Marta; du Vall, Marta; Gawron, Mateusz; Wojtulewski, Romuald; Leśniak, Małgorzata; Bierówka, Joanna; Sprengel, Mieczysław; Wilczyńska, Agnieszka; Konik, Agnieszka; Leśniak, Małgorzata; Majchrowski, Jacek M.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 4, 2011(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Waniek, Danuta; Piechota, Grażyna; Godowska, Magdalena; Momot, Magdalena; Majorek, Marta; du Vall, Marta; Pomykalska, Beata; Rydliński, Bartosz; Janik, Krzysztof; Wojniak, Justyna; Majorek, Marta; du Vall, Marta; Majchrowski, JacekPublikowane teksty dotykają szerokiej płaszczyzny rozważań politologicznych. Pole badawcze zakreślić należy poczynając od uwarunkowań rodzimej polityki, poprzez zagadnienia społeczno--gospodarcze, a skończywszy na kwestiach międzynarodowych. Publikacja podzielona została na trzy obszary: państwo, społeczeństwo, świat, których uzupełnieniem jest dział recenzji.Pozycja The Image of Prime Ministers Ewa Kopacz, Beata Szydło and Donald Tusk in the Czech Portal iDnes(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Giereło-Klimaszewska, KatarzynaThis paper examines public images of Ewa Kopacz, Beata Szydło and Donald Tusk in terms of quantitative and qualitative study of texts published in the Czech portal iDnes.cz. On the example of publications about Polish Prime Ministers, it was analyzed what kind of Polish politicians image was created by chosen Czech medium, what are their media images. The image of politician is understood as his/her perception and what it is influenced by – information, views, assessments or imaginations on his/her subject. Taking into account the general context, the text refers also to the conditions of functioning of the Czech media. This also applies to the images of E. Kopacz, B. Szydło, and D. Tusk in the iDnes portal compared to other leaders of the Visegrad Group countries and Germany.