Przeglądaj wg Słowo kluczowe "students"
Teraz wyświetlane 1 - 20 z 23
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Badania krakowskiego środowiska akademickiego dotyczące pomysłów na innowacyjne rozwiązania technologiczne i możliwośći ich praktycznego wykorzystania(Oficyna Wydawnicza AFM, 2002) Fatuła, DariuszPozycja Edukacja obronna młodzieży szkolnej i studentów w Wielkiej Brytanii(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Pieczywok, AndrzejEdukacja obronna wpływa zarówno na kształt przyszłych postaw obywatelskich, jak i na potencjał obronny, decydując o sile i potędze państwa. Artykuł dotyczy edukacji obronnej młodzieży szkolnej i studentów w Wielkiej Brytanii. Jego celem jest przedstawienie wybranych form i obszarów edukacji obronnej młodzieży szkolnej i studentów oraz wskazanie przy tym na pewne podobieństwa i różnice. W Wielkiej Brytanii edukacja obronna jest postrzegana jako ważny proces kształcenia oraz szkolenia młodzieży. Ponadto odgrywa szczególną rolę w kształtowaniu postaw patriotyczno-obywatelskich młodych ludzi.Pozycja Kontynuatorzy teorii Leona Petrażyckiego(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) Witek-Mioduszewska, KatarzynaMotywacja do początku XIX wieku stanowiła nieodkryty obszar badań nauki. Idea wykorzystywania motywacji w psychologii, prawie czy w innych dziedzinach zrodziła się dopiero na przełomie XIX i XX wieku. Leon Petrażycki był jednym z pierwszych uczonych, który dokonał przełomowej klasyfikacji zjawisk psychicznych. Wyróżnił wśród nich emocje, czucia, uczucia oraz procesy woli. Badania, które zostały przeprowadzone w tamtych czasach, wskazywały na powiązanie pomiędzy emocjami a motywacją. Sporo późniejszych pracowników naukowych kontynuowało rozmaite założenia wynikające z teorii Petrażyckiego. W literaturze wyróżnia się dwa okresy twórczości uczonego: petersburski oraz warszawski, dlatego też zasadne jest dokonanie podziału kontynuatorów Petrażyckiego w oparciu o te etapy jego działalności naukowej. W artykule krótko przedstawione zostały sylwetki wybranych przez autorkę badaczy, którzy inspirowali się ideami Petrażyckiego, m.in.: Jerzego Landego, Henryka Piętki, Mikołaja Timaszewa, Gieorgija Gurwicza, Michaiła Rejsnera. Ponadto dokonana została analiza ich twórczości w kontekście emocji oraz teorii motywacji zapoczątkowanej przez petersburskiego uczonego. Ukazane zostały również poglądy współczesnych zwolenników petrażycjanizmu.Pozycja Level of physical fitness students(Instytut Kultury Fizycznej UKW w Bydgoszczy, 2016) Grygus, Igor; Pelech, IhorThis article is devoted to the study of physical fitness of students. The current state of the problem, scientists working on this issues. The level of physical fitness of 60 students in the fourth year of training at the beginning of the school year. Given the lack of physical fitness of students planned to develop approaches to physical education classes students would be based on an integrated use of traditional means of physical education and modern species without additional financial cost and volume of academic hours.Pozycja Optymizing the level of physical health of students by type of autonomic nervous system(Radomska Szkoła Wyższa, 2013) Grygus, Igor; Kuczer, TetyanaWe analyzed changes in the physical health of students of the Faculty of Physical Education under the influence of physical training by type of autonomic nervous system. In the study, 87 students attended the first and second year of study. The basis of the impact was the principle of individualized physical activity, regularity and gradualness. It was found that by including the autonomic nervous edge-type system, a much higher level of physical health indicators at the end of the study were the students' main group, in which the overall assessment of the level of physical health above average level reached in principle at the expense of improving the life, strength and index Robinson.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2005 : Wolność - Własność - Władza. Dylematy doktryny i praktyki(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Laidler, Paweł; Daniel, Krystyna; Szlachta, Bogdan; Kimla, Piotr; Sala-Szczypiński, Marcin; Balicki, Marek; Bombała, Bronisław; Chlipała, Monika; Laskowski, Piotr; Maliszewska-Nienartowicz, Justyna; Ryland, Diane; Marišová, Eleonóra; Citkowska-Kimla, Anna; Feczko, Piotr; Pulit, Anna; Biernat, Tadeusz; Zarzycki, Zdzisław; Nowak, Marek; Kapiszewski, AndrzejNiniejszy numer kwartalnika „Państwo i Społeczeństwo” tworzy zbiór artykułów poświęconych w całości tematowi „Wolność, własność, władza - dylematy doktryny i praktyki”1.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2016 : Stereotypy w procesie integracji akademickiej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Czerniak, Anna; Frątczak, Anna; Grzonka, Dariusz; Brataniec, Katarzyna; Konieczna-Sałamatin, Joanna; Baran, Dariusz; Majorek, Marta; du Vall, Marta; Gawron, Mateusz; Wojtulewski, Romuald; Leśniak, Małgorzata; Bierówka, Joanna; Sprengel, Mieczysław; Wilczyńska, Agnieszka; Konik, Agnieszka; Leśniak, Małgorzata; Majchrowski, Jacek M.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 3, 2006 : Studia, rozprawy, artykuły(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Pucek, Zbigniew; Nieciuński, Stanisław; Szumpich, Stanisław; Ziarko, Janusz; Wroński, Ryszard; Gaweł, Anna; Kulczycki, Jerzy; Blachnicki, Bogusław; Kliś, Maria; Jordan, Maria; Bożek, Martin; Rojek, Piotr; Młynarczyk, Andrzej; Młynarczyk, Krystian; Woźniak, Marta; Majchrowski, JacekPozycja Polepszenie poziomu fizycznego zdrowia studentów przy pomocy zaproponowanych ćwiczeń ruchowych z uwzględnieniem typu autonomicznego nerwowego systemu(Radomska Szkoła Wyższa, 2013) Grygus, Igor; Prusik, Krzysztof; Prusik, KatarzynaLevel of physical education in high school is not conducive to the effective reduction of the deficit of motive activity of students, which is one of the reasons various deviations in their health. The health of young people is essential and defining moment of well-being of society and its progressive development. The basic principle of the impact physical activity core group of students with different types of autonomic nervous system was the principle of individualization of physical activity, not dropping the weights regularity and consistency. The load volume was optimal, at the level of preparedness that much depended on the type of dominance of the autonomic nervous system. All students conducted a rapid assessment of the overall level of physical health by Apanasenko G.L. at the beginning and end of the study. With the prevalence of type counting of the autonomic nervous system, significantly higher levels of physical health were found among students at the end of the study the main group in which the overall assessment of physical health reached a level above the average.Pozycja Poziom świadomości żywieniowej mężczyzn na temat źródeł antyoksydantów i znaczenia równowagi prooksydacyjno-antyoksydacyjnej organizmu dla zdrowia(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Kantorowicz, Małgorzata; Więcek, MagdalenaWprowadzenie: Karotenoidy, polifenole oraz witaminy A, E, C chronią organizm przed kumulacją wolnych rodników i występowaniem stresu oksydacyjnego. Zaburzenie równowagi prooksydacyjno-antyoksydacyjnej może prowadzić do wystąpienia m.in. chorób cywilizacyjnych czy nowotworów. Celem badania była ocena wiedzy żywieniowej mężczyzn na temat żywieniowych źródeł antyoksydantów w wybranych produktach spożywczych, a także ocena wiedzy na temat wpływu wolnych rodników na organizm człowieka. Materiał i metody: Badanie przeprowadzono wśród 40 studentów oraz 20 starszych mężczyzn z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety własnego autorstwa. Wyniki: Na żadne z pytań respondenci nie udzielili w 100% prawidłowej odpowiedzi. Żywieniowe źródło witaminy A poprawnie wskazało 57,5% studentów oraz 60% starszych mężczyzn, natomiast żywieniowe źródło witaminy E prawidłowo przyporządkowało 42,5% studentów i 50% seniorów. Wnioski: Wiedza żywieniowa starszych mężczyzn okazała się być na wyższym poziomie niż wiedza studentów zarówno w zakresie żywieniowych źródeł antyoksydantów jak i określenia wpływu wolnych rodników na organizm.Pozycja Studia z Dziejów Państwa i Prawa Polskiego T. XXV 2022 Badania nad rozwojem instytucji politycznych i prawnych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) Michalik, Piotr; Konarski, Marcin; Witek-Mioduszewska, Katarzyna; Rosa, Wacław; Głuszak, Marcin; Mielnik, Hubert; Cichoń, Paweł; Machut-Kowalczyk, Joanna; Wiśniewska, Dorota; Zywert, Eryk; Zieliński, Piotr; Radkowska-Gizelska, Małgorzata; Kaźmierczyk, Aneta; Ulicki, BogusławPozycja The past, present and future of clinical legal education in Poland(Northumbria University School of Law, 2018) Mamak, Kamil; Kowalska, Katarzyna Julia; Milan, Ewelina; Klimek, PawełThis paper was written by four lecturers, who are employed at different universities located in Poland's two largest Cities: Warsaw and Cracow. Two of these universities are financed by the government and the other two are financed from students' fees. Our paper critically examines the history of clinical legal education in Poland. It also assesses the economic, legal and social background to the differences and similarities between clinical legal education and legal practice. Furthermore, the paper explains how learning outcomes have led to law clinics becoming a pedagogical and professional treasure trove for individual clinical students and the wider law faculty. The results of this research will demonstrate the invaluable role of learning outcomes to clinical education and professional development. Therefore, the paper will suggest that the methodology of clinical legal education can be employed as a model for Polish higher education.Pozycja The school of tomorrow centred on pupils(Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Morbitzer, Janusz; Kuźma, Józef; Chałas, Krystyna; Boczarowa, Olena; Giza, Teresa; Borawska-Kalbarczyk, Katarzyna; Aksman, Joanna; Pułka, Jolanta; Dobrowolska, Barbara; Johnsson, Ewa; Cotič, Mara; Felda, Darjo; Pułka, Jolanta; Kuźma, JózefThe monograph entitled "The School of Tomorrow Centred on Pupils" is a collective paper which, on the one hand, is based on the research conducted by and experience of many Polish and foreign theoreticians and practitioners of school education and, on the other, is the aftermath of an international academic Symposium “From the Traditional Towards the Future, Pupil-Oriented School” organised at Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University on the 10th and 11th of June 2013, to which many highly-competent authors of this monograph contributed.Pozycja Turystyka w wymiarze międzynarodowym, regionalnym i lokalnym(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Kapera, Izabela; Bajgier-Kowalska, Małgorzata; Ostrowska, Barbara; Wójtowicz, Bożena; Čuka, Peter; Alejziak, Bożena; Tracz, Mariola; Prylińska, Monika; Gmyrek-Gołąb, Katarzyna; Cieślikowski, Krzysztof; Góra, Agnieszka; Żemła, Michał; Wakszyński, Mariusz; Kowalik, Arletta; Wolak, Grzegorz; Cziomer, MarcinZe wstępu: "Turystyka, nie bez powodu uznawana za jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin gospodarki, stanowi istotny czynnik rozwoju gospodarczego państw, regionów czy też miejscowości. Obecnie sektor ten wytwarza 10% globalnego PKB oraz generuje 1 na 11 miejsc pracy w gospodarce światowej. Mimo zamachów terrorystycznych oraz międzynarodowych konfliktów, liczba turystów zagranicznych nadal wzrasta (w 2016 r. osiągnęła ponad 1,23 mld) i według prognoz UNWTO (United Nations World Tourism Organization, Światowa Organizacja Turystyki) w 2030 r. wyniesie 1,8 mld. Jednak wraz z dynamicznym rozwojem, przed turystyką pojawia się szereg wyzwań związanych np. z zapotrzebowaniem konsumentów na bardziej wyspecjalizowane rodzaje i formy turystyki, czy z koniecznością wypracowania przyjaznych dla środowiska przyrodniczego oraz społecznego praktyk turystycznych. Inicjatywy tego rodzaju znalazły wyraz w ogłoszeniu 2017 r. Międzynarodowym Rokiem Zrównoważonej Turystyki dla Rozwoju. W niniejszej publikacji podjęto próbę naświetlenia problematyki turystyki, poczynając od jej wymiaru międzynarodowego w odniesieniu do wybranych problemów, poprzez szczebel regionalny, kończąc na pokazaniu rozwiązań na poziomie lokalnym. Przedstawione zagadnienia stanowią kontynuację rozważań rozpoczętych w 2016 r. na łamach monografii pt. Turystyka i rekreacja: współczesne zagrożenia oraz możliwości rozwoju. Tym razem, w związku z coraz szerzej reprezentowaną koncepcją rozwoju turystyki uwzględniającą dobra obecnych i przyszłych pokoleń oraz na skutek zmieniających się preferencji turystów, zaprezentowano spojrzenie opierające się na przedstawieniu rozwiązań omówionych poniżej."(...)Pozycja Uczelniany system kształcenia na odleglość a KRK(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Woźniak-Zapór, MartaNa rynku pracy najbardziej pożądana jest wiedza, umiejętności oraz kwalifikacji. KRK dla Szkolnictwa Wyższego opisują efekty kształcenia, czyli kwalifikacje jakie student zdobywa w czasie studiów. W związku z tym proces kształcenia można podzielić na bloki tematyczne służące osiąganiu określonego celu, czyli efektu kształcenia. Biorąc to pod uwagę, kierunki studiów mogłyby być rozpatrywane nie w skali wydziału, ale w skali uczelni. Dodając do tego elementy zdalnego nauczania perspektywa mogłaby być nawet poszerzona na zespół uczelni, obejmując nawet cały kraj. W artykule przedstawiono uwarunkowania kształcenia na odległość w Polsce, założenia uczelnianego sytemu kształcenia na odległość na przykładzie KAAFM, kształcenie na odległość w aspekcie KRK, a także opinie studentów na temat stosowania takiej metody kształcenia.Pozycja Urozmaicone spożycie żywności przez studentów różnych uczelni w Polsce(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Seń, Mariola; Laska, Edyta; Gibas, Beata; Kotyza, Małgorzata; Golik, Magda; Adamski, Radosław; Lizak, DorotaIntroduction: Proper health behaviours and healthy eating are a significant factor that helps maintain health and reduce the risk of diseases. The varied food intake is a key element of proper nutrition every man. Proper diet also affects our productivity at work, at college, and on the development of social relationships and perform household duties. Objective: The aim of this study was to evaluate the variety of food consumption among students of different universities in Poland. Material and Methods: As the study technique a standardized questionnaire variety of food consumption FIVeQ was used, developed by Eve Niedźwiedzka and Lydia Wądołowska from the Department of Human Nutrition University of Warmia and Mazury in Olsztyn. Questionnaire consists of 79 questions. The questions concerned the variety of food consumption or consumption of various range of products from basic 8 food groups. The study was conducted on a group of 282 people in the period from March to April 2013. They were students of computer science University of Mining – Metallurgy in Krakow (63 persons), nursing at Andrzej Frycz Modrzewski Krakow Academy (53 persons), the direction of chemical engineering Cracow University of Technology (24 persons), medical direction of the Pomeranian Medical University in Szczecin (69 persons) and law students at the Jagiellonian University in Krakow (73 persons). Results: The study revealed a diverse varied food intake for the courses of various universities. Among the students of the Academy of Science – Technology in Krakow – the direction of science were found in 59% of enough variety of food consumption, 21% adequate, 19% good and 1% excellent. Cracow University of Technology – Chemical Engineering course was observed in 54% enough variety of food consumption, 21% good, 17% inappropriate and 8% very good. Jagiellonian University in Krakow – the law direction: 48% very good variety of food consumption, 34% good, 14% adequate and 4% inadequate. Andrzej Frycz Modrzewski Krakow Academy – the direction of nursing: 43% good variety of food consumption, 32% adequate, 17% very good and 8% inadequate, and at the Pomeranian Medical University in Szczecin – of Medicine found in 52% enough variety of food consumption, 29 % good, 17% inappropriate and 2% very good. Conclusions: The study allowed us to formulate the following conclusions: 1. The best results in terms of food consumption were obtained varied among law students of the Jagiellonian University (48% achieved very good results and 34% good, and only 4% inappropriate) and nursing students at Andrzej Frycz Modrzewski Krakow Academy, where 17% achieved very good results and 43% good results, and only 8% inadequate. 2. It is interesting, however, that the students of the medical well despite a good knowledge of topics related to health and proper nutrition received not the best results in terms of food intake varied: 17% inappropriate, 52% adequate, 29% good, and only 2% very good. 3. Students of technical universities: AGH – University of Cracow and obtained the worst results in terms of varied food intake. The conclusion is that the promotion of a healthy lifestyle and nutritional education especially of young people is still current and important task of public health.Pozycja W stronę fińskiej edukacji – inspiracje dla kształcenia studentów kierunków nauczycielskich(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Pułka, JolantaZe wstępu: "W latach siedemdziesiątych w Finlandii prowadzone były długie polityczne debaty dotyczące reformowania systemu edukacji, które zakończyły się ustanowieniem podstawowej i fundamentalnej w fińskiej szkole zasady równości w dostępie do edukacji. Basic Education Act był dokumentem, w którym zapisano, iż wszystkie dzieci w początkowym okresie edukacji powinny uczęszczać do tej samej szkoły przez pierwsze 9 lat. Wdrożenie tego zapisu rozpoczęto w 1972 roku w północnej części Finlandii, a potem kontynuowano (1976 roku) w południowej części kraju. Był to początek przemiany fińskiej myśli edukacyjnej. Finowie dążyli do zapewnienia wszystkim dzieciom dobrych szkół, aby zniknęły dylematy rodziców do której szkoły zapisać dziecko, która szkoła umożliwi dziecku lepszy rozwój? W Finlandii tego typu pytania nie są już zadawane, każda szkoła bowiem w taki sam sposób dba o dobrostan dziecka."(...)Pozycja Wpływ ruchowej aktywności na stan zdrowia studentów(Radomska Szkoła Wyższa, 2013) Grygus, Igor; Mykhaylova, NataliyaPurpose – to improve the organizational and methodological foundations of physical education for the improvement of high school students in training. The study involved 152 students of the second year of the International Economics and Humanities University named after Stepan Demyanchuk. Students were divided into a control (n = 76) and primary (n = 76) groups, which were similar in age and physical development. At the end of the study, through the application of the proposed technique improvement in students the core group, was able to restore the function of the respiratory and cardiovascular systems to the possibilities of healthy untrained people. A similar increase in the functionality of the core group of students registered with the definition of the index Skibinski – held a combined evaluation of functions of the respiratory and cardiovascular systems of students and determine its growth with satisfactory to good level.Pozycja Wpływ zaproponowanej metodyki wychowania fizycznego na stan funkcjonalny studentów(Radomska Szkoła Wyższa, 2013) Grygus, Igor; Jewtuch, MykolaW artykule przeanalizowano wpływ zaproponowanej metodyki wychowania fizycznego dla uzdrowienia studentów uczelni wyższej w trakcie ich studiów. Dzięki stosowaniu zaproponowanej metodyki wychowania fizycznego dla uzdrowienia studentów udało się wiarygodnie zwiększyć adaptację i polepszyć możliwość wznowienia stanu funkcjonalnego organizmu po obciążeniu, a odpowiednio i stan zdrowia studentów głównej grupy.Pozycja Wykorzystanie internetu przez młodzież akademicką w ramach studiowania(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Bierówka, Joanna