Przeglądaj wg Słowo kluczowe "sustainable business"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Sustainable business – przydatność koncepcji w sytuacji kryzysu.(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Chodyński, AndrzejW sytuacji kryzysu globalnego powstaje pytanie o możliwość realizacji założeń sustainable business, w tym – uwzględniania aspektów ekologicznych. Wydaje się, że dla przedsiębiorstw, dla których czynnikiem budowy przewagi konkurencyjnej jest np. wyróżnianie się i budowa wizerunku, z akcentowaniem roli odpowiedzialności ekologicznej, założenia te będą realizowane. Natomiast dla przedsiębiorstw, dla których odpowiedzialność ekologiczna nie była wyraźnie eksponowana, musi zostać zachowana co najmniej zasada przestrzegania norm prawnych. Otwarte pozostaje pytanie, czy firmy globalne nie obniżą swoich dotychczasowych zachowań proekologicznych, dostosowując się do standardów mniej wymagających krajów. Byłoby to jednak sprzeczne z zasadami ekologicznej odpowiedzialności biznesu. W każdym przypadku obniżenie stawianych sobie wymagań w zakresie ochrony środowiska naturalnego spowoduje, że jeśli przedsiębiorstwo nawet przetrwa kryzys, to straci część zaufania potrzebnego do funkcjonowania na rynku. Następstwa sytuacji kryzysowej dotyczą wszystkich interesariuszy: ich zakrespowinien być przedmiotem wzajemnych uzgodnień.Pozycja Współczesne zagadnienia zarządzania: przedsiębiorstwo - biznes - region(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Sitek, Dariusz; Dębska-Rup, Anna; Bednarska, Joanna; Jabłoński, Marek; Maj, Bernard; Woźniak, Marta; Dzieńdziora, Joanna; Smolarek, Małgorzata; Jabłoński, Adam; Chodyński, Andrzej; Бертош, Елена Васильевна; Raźniak, Piotr; Makieła, Zbigniew; Figurska, Irena; Láczay, Magdolna; Huczek, Marian; Gałka, Aleksy; Mikuš, Pavel; Kundoch, Harald G.; Rogoda, Bogdan; Westermann, Georg; Koch, Manuela; Lysá, Ľudmila; Galata, Stanisław; Pietrzyk, Urszula; Платоненко, Елена; Анчак, Илона; Щаюк, Людмила; Zaki Mousa, Osama; Badr El-Din Attia Hassanien, Karim; Chodyński, Andrzej