Przeglądaj wg Słowo kluczowe "technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK)"
Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Internet w Polsce(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Baran, DariuszArtykuł jest próbą konfrontacji najważniejszych z punktu widzenia rozwoju rynku polskich mediów po 1989 roku zjawisk, związanych z rozwojem Internetu. Analiza obejmuje dwie dekady: lata 1989-1999, czyli okres użytkowania głownie „starych mediów” (w niewielkim stopniu mediów "nowych"), oraz pierwszą dekadę XXI wieku, czyli okres dynamicznego rozwoju nowych technologii i samego Internetu, który zaczął określać większość zachodzących zmian, zogniskowanych w obszarze systemu mediów, komunikacji, kultury oraz nowych zachowań społecznych. W tym ujęciu, realny przełom nadszedł wraz z upowszechnieniem się szerokopasmowych łączy internetowych, choć, z kilku wskazanych w tekście powodów, rozwój sieci nie był tak dynamiczny, jak mogliśmy to obserwować w innych krajach europejskich.Pozycja Partia Piratów jako egzemplifikacja ewolucji ruchów społeczno-politycznych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Majorek, Marta; Wojniak, JustynaPozycja Uczestnictwo polityczne w obliczu nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Wojniak, JustynaPozycja Wykorzystanie internetu przez młodzież akademicką w ramach studiowania(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Bierówka, JoannaPozycja Zasada wzajemności w społeczeństwie informacyjnym(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Bierówka, JoannaPunktem wyjścia niniejszej pracy była refleksja na temat kondycji psychospołecznej współczesnego człowieka. W obliczu alarmujących analiz tegoż stanu, podjęto próbę wyjaśnienia jego przyczyn i naszkicowania strategii zaradczej. Ogniskiem zainteresowania uczyniono tu relacje międzyludzkie. Stwierdzono, że współcześnie ulegają one głębokim transformacjom, przede wszystkim na skutek wykorzystania nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Rozważono więc ponownie istotę owych relacji. Stwierdzono, że u podstaw społeczności człowieka leży jego skłonność do wzajemności. Umożliwia ona istnienie altruizmu w ludzkim egoizmie, czyli sytuację, w której działanie na rzecz innych jest na dłuższą metę najlepszą strategią realizowania własnego interesu, poprzez tworzenie więzi typu communitas.