Przeglądaj wg Słowo kluczowe "tolerancja"
Teraz wyświetlane 1 - 6 z 6
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Etyka policyjna w państwach europejskich(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Hańderek, Andrzej; Ibek, AnnaThe authors seek to answer the following questions: Does the Police need ethics? Is ethics not counter effective in the activities of the Police? Is there a relationship between how ethical the Police is, and how the society trusts it? The authors refer to the experience of the Police in Europe, and in Germany and France in particular. They present the historical and contemporary ethical context of the activity of the Police in these two countries, outlining the events that led to the adoption of the documents of the Parliamentary Assembly of the Council of Europe. The authors believe however that these documents are not the last stage in the debate on moral standards in European police institutions.Pozycja Krakowskie Studia Międzynarodowe nr 2, 2011 (The United States and religion)(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Bryk, Andrzej; Allitt, Patrick; Barr, Stephen; Blitz, Mark; Domaradzki, Spasimir; Hayes, John; Hayes, John; Izquierdo, David Lorenzo; Lazarski, Christopher; Leo, Leonard; Mansfield, Harvey C.; McClay, Wilfred M.; Mittleman, Alan; Młodzianowska, Marta; Uberman, Robert; Weigel, George; Zuckert, Catherine; Neuhaus, Richard; Bryk, Andrzej; Bednarczyk, BogusławaPozycja Państwo i Społeczeństwo nr 3, 2005 : Wybrane problemy rodziny u progu ponowoczesności(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Szmyd, Jan; Kocik, Lucjan; Jaskulska, Katarzyna; Makiełło-Jarża, Grażyna; Panek, Anna; Drobny, Paweł; Szot, Wojciech M.; Grochowski, Jan; Szyszko-Bohusz, Andrzej; Huget, Patrycja; Kaczanowska, Aniela; Kuziel, Katarzyna; Szarota, Zofia; Balicka, Agnieszka; Stancheva-Popkostadinova, Vaska; Kliś, Maria; Bocheńska-Seweryn, Maria; Worek, Barbara; Loranc, Katarzyna; Młynarczyk, Michał; Wasilewska, Monika; Wójcik, Katarzyna; Józefik, Barbara; Kolarzyk, Emilia; Jaworska-Szyc, Jagoda; Łyszczarz, Justyna; Moszner, Katarzyna; Kaczmarska-Maderak, Anna; Pasiut, Błażej; Seweryn, Olga; Klimek, Krystyna; Pabiańczyk, Anna; Makiełło-Jarża, Grażyna; Kapiszewski, AndrzejPozycja Państwo i Społeczeństwo nr 4, 2011(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Waniek, Danuta; Piechota, Grażyna; Godowska, Magdalena; Momot, Magdalena; Majorek, Marta; du Vall, Marta; Pomykalska, Beata; Rydliński, Bartosz; Janik, Krzysztof; Wojniak, Justyna; Majorek, Marta; du Vall, Marta; Majchrowski, JacekPublikowane teksty dotykają szerokiej płaszczyzny rozważań politologicznych. Pole badawcze zakreślić należy poczynając od uwarunkowań rodzimej polityki, poprzez zagadnienia społeczno--gospodarcze, a skończywszy na kwestiach międzynarodowych. Publikacja podzielona została na trzy obszary: państwo, społeczeństwo, świat, których uzupełnieniem jest dział recenzji.Pozycja Postawy mieszkańców Krakowa wobec Marszu Równości - raport z badań(Oficyna Wydawnicza AFM Kraków, 2011) Piechota, GrażynaCelem przeprowadzonego badania, którego analizę zawarto poniżej, było poznanie opinii mieszkańców Krakowa – świadków Marszu Równości, bowiem to ich także dotyczą ewentualne skutki jego organizacji, chociażby problemy w komunikacji miejskiej związane z odbywaniem manifestacji. Poznanie opinii mieszkańców Krakowa – miasta, które podkreśla swoje konserwatywne korzenie, uznano za interesujący obszar przeprowadzenia badań poświęconych w istocie tolerancji oraz analizie postaw, jakie mieszkańcy prezentują wobec manifestowania przez mniejszości seksualne swoich poglądów. Badanie zostało przeprowadzone po Marszu Równości, który miał miejsce w 15 maja 2010 r. przez studentów socjologii Krakowskiej Akademii im. A. Frycza Modrzewskiego.Pozycja Wyzwania w komunikacji międzykulturowej wynikające z uznania innych ładów aksjonormatywnych ugruntowanych religijnie(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Brataniec, KatarzynaThese days individual nations and cultures have to deal with a new necessity, which stands before them in face of numerous contacts with others: namely acceptance of diversity, negotiation from a position of respect for others and recognition of different established religious value systems. If one ignores these facts, according to Ulrich Beck, humanity may find itself in the era of a new barbarism. Social and human sciences offer a new paradigm based on dialogue, cooperation and cosmopolitanism. The idea of intercultural understanding is obviously not new, but what is new is the idea that without this recognition it is impossible to build correct and profoundly human relationships between different cultures and religions. Western societies need to revive the idea of coexistence of cultures in Europe and make a distinction between the process of integration and assimilation. They should also defi ne a new spirit of all public relations activities as those who can implement the idea of perceiving things through the eyes of others. Academic considerations and beliefs that exists only as theoretical concepts cannot change human attitudes. Only thoughtful and coherent action by the institutions, social movements and organizations is able to influence public opinion by prolonged persuasion. This process is associated with a new understanding of culture as an open whole. Collective identity resembles modern culture and is mixed and relative. Another feature of contemporary culture is increasing number of contacts and cultural ties in face of globalization. Good communication is based on cross-cultural dialogue and common understanding, a so-called third culture which stems from establishing common rules for all participants. Fundamental barriers in communication in mutual contacts still remain: the legacy of colonialism in colonized societies and the attitude of civilization superiority of Western societies with their simplified ideas about developing countries. They specifically suppress the importance and role of religion for people from other civilization. In many cultures, religion affiliation is not a free choice of an individual, which is why basic knowledge about dogmas and values of participants of communication is essential. Multiculturalism as an idea is a great opportunity for dialogue of civilizations. In fact it means the recognition of cultural diversity in Western societies. In practice it means the state policy which provides space for the existence of contradictory and even hostile patterns and cultural traditions. It is a project that sets high expectations for all cultural groups located on the given territory. The basic problem is to mitigate the culture shock of immigrants. The education is a key to understanding each other, particularly in host society. Intercultural communication is not an abstraction which applies to international corporations, military or diplomatic services, but it is a reality for Polish society too.