Przeglądaj wg Słowo kluczowe "transport drogowy"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 4, 2007 : Zagrożenia ekologiczne a etyka, polityka i gospodarka(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Bonenberg, Marek; Klima, Stanisława; Delorme, Andrzej; Nowakowski, Michał; Kuropka, Józef; Swolkień, Olaf; Stalony-Dobrzański, Feliks; Gałka, Aleksy; Klima, Janina; Ciemiak, Agnieszka; Kapiszewska, Maria; Kalemba-Drożdż, Małgorzata; Gajewski, Andrzej; Szopa, Przemysław; Czerniak, Jacek; Michalska, Barbara; Kostuch, Ryszard; Kopeć, Stanisław; Klima, Stanisława; Delorme, AndrzejZeszyt drugi kwartalnika „Państwo i Społeczeństwo” z 2004 r. przyniósł zbiór rożnych tematycznie prac mieszczących się w szeroko zakreślonej problematyce zagrożeń środowiska życia ludzi - określanych zwykle mianem zagrożeń ekologicznych. Profil tej problematyki wskazywał indywidualny tytuł tomu: Zagrożenia ekologiczne a etyka, polityka i gospodarka. Chociaż z inicjatywą wydania tomu wystąpiła Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, autorzy zamieszczonych w nim prac - poza redaktorem naukowym zbioru - pochodzili spoza Szkoły, która w czasie inicjowania jego wydania nie miała jeszcze studiów ochrony środowiska.Pozycja Studia Prawnicze: rozprawy i materiały, 2011(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Banasik, Katarzyna; Buczek, Andrzej; Carby-Hall, Jo; Czaja-Hliniak, Irena; Fill, Wojciech; Lewandowska-Malec, Izabela; Szostak, Ryszard; Lewandowska-Malec, Izabela; Lewandowska-Malec, IzabelaPozycja Wpływ dyrektyw UE na podatki i opłaty zwiavzane z transportem drogowym(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Czaja-Hliniak, IrenaZ wprowadzenia: "Globalizacja powoduje konieczność przemieszczania dużej ilości towarów na znaczne odległości, w szczególności transportem drogowym. Wywołuje to szereg skutków społecznych, np. związanych z wykorzystywaniem infrastruktury lub zanieczyszczaniem środowiska. Z kolei rozwój transportu drogowego transeuropejskiego, obejmującego w znacznej mierze Unię Europejską wymaga nie tylko uwzględnienia tych skutków w podatkach i opłatach związanych z transportem drogowym, lecz również harmonizacji tychże podatków i opłat w państwach członkowskich. Celem jest sprawiedliwe obciążenie przewoźników kosztami infrastruktury, zapobieganie niszczeniu dróg oraz emisji zanieczyszczeń. Z drugiej strony obciążenia nie mogą powodować zakłócenia konkurencji między przedsiębiorstwami transportowymi ani ich dyskryminacji oraz zakłóceń rynku wewnętrznego."(...)Pozycja Wpływ dyrektyw UE na podatki i opłaty związane z transportem drogowym(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Czaja-Hliniak, Irena