Przeglądaj wg Słowo kluczowe "więzi rodzinne"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Relacja z ojcem a sposób rozumienia rodziny przez mężczyzn w wieku 19-20 lat(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Młynarczyk, Michał"Pomijając aksjologiczne spory dotyczące obiektywnych kryteriów, które pozwalałyby uznać coś za wartościowe, możemy zatrzymać się nad pytaniem o sposób, w jaki wartości są internalizowane. Zagadnienie to rozważane być może na gruncie wielu różnorodnych koncepcji teoretycznych. Możemy mówić o przekazywaniu wartości jako o procesie kształtowania postaw, wzbudzania motywacji czy też analizować go przez pryzmat teorii uczenia się. Te i inne koncepcje wydają się prowadzić do wniosku, iż w procesie konstytuowania się sposobu rozumienia wartości, a w szczególności wartości rodziny decydujące są wzorce osobowe, z jakimi jednostka spotyka się w trakcie tego procesu oraz jej doświadczenia. Rodzice, ze względu na długotrwałość i intensywność kontaktu z dorastającymi dziećmi, są ważnymi modelami w kształtowaniu się sposobu rozumienia pojęcia wartości, w tym wartości rodziny."(...)Pozycja Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt psychologiczny(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Makiełło-Jarża, Grażyna"Zmiany, jakie obserwujemy w Polsce w okresie ostatnich kilkunastu lat, mają charakter lawinowy i dotyczą właściwie wszystkich sfer życia społecznego. Można powiedzieć, że zmianom ulega cały system społeczny. Każda zmiana powoduje kolejne zmiany, a ich cyrkularny charakter wpływa na daleko idące przemiany w całym systemie. Ważnym elementem systemu społecznego jest rodzina. Ta naturalna grupa społeczna jest zwrócona ku przeszłości i ku przyszłości. Mocne zakorzenienie w przeszłości (historii) sprawia, że jest ona mniej podatna na zmiany niż inne elementy systemu społecznego."(...)Pozycja Wzmacnianie więzi pomiędzy rodzicami a dziećmi jako jeden z głównych celów psychoprofilaktyki prowadzonej przez szkołę(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Balicka, Agnieszka"Oczekiwania wobec współczesnej szkoły są dziś bardzo wysokie. Powinna to być nie tylko instytucja, której głównym zadaniem jest nauczanie. Priorytetem narzucanym przez organy nadzoru pedagogicznego, ale także, a może przede wszystkim dostrzeganym przez samych nauczycieli stają się szeroko pojmowane działania wychowawcze. Ich ideą jest wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka, co w praktyce szkolnej niestety zbyt często przekłada się na interwencje wychowawcze zmierzające ku naprawie zachowań dysfunkcjonalnych uczniów."(...)