Przeglądaj wg Słowo kluczowe "wiek przedszkolny"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Kształcenie kompetencji medialnych u dzieci w wieku przedszkolnym. Edukacja medialna w Niepublicznym Naukowym Przedszkolu Integracyjnym Mini College w Kielcach(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Brzyszcz, EwelinaW artykule poruszono kwestię kształcenia kompetencji medialnych u dzieci w wieku przedszkolnym. Przedstawiono ten aspekt w ujęciu teoretycznym oraz praktycznym na przykładzie programu „Przedszkolak w świecie mediów” – realizowanego w Niepublicznym Naukowym Przedszkolu Integracyjnym Mini College w Kielcach. Jest to jeden ze sposobów edukacji medialnej, która w przekonaniu dyrekcji wspomnianego przedszkola, kadry pedagogicznej oraz rodziców przedszkolaków, jest konieczna w XXI w. Współcześnie dzieci są odbiorcami mediów od najmłodszych lat. Często radzą sobie również z obsługą urządzeń technologicznych. Mimo to kompetencje instrumentalne nie wystarczą, gdyż zewsząd napływają do nich różnego typu przekazy medialne. W związku z tym edukację medialną należy wprowadzać od etapu przedszkolnego. Dzieci powinny zdawać sobie sprawę zarówno z korzyści, jak i zagrożeń płynących z mediów. Zadaniem nauczyciela jest dać im wskazówki do odbioru mediów, by racjonalnie z nich korzystały, czerpiąc z tego zarówno zabawę, jak i wiedzę.Pozycja Urazy dzieci w wieku przedszkolnym i analiza poczucia zagrożenia u opiekunówKrawczyk, Przemysław; Spodaryk, MikołajUraz to reakcja organizmu na czynnik zewnętrzny, który zadziałał na ciało z jakąś siłą. Celem badania było uzyskanie informacji o urazach u dzieci w wieku przedszkolnym. Respondentami w badaniu byli rodzice/opiekunowie trzylatków. Odpowiadali oni na pytania zawarte w ankiecie. Pomimo istnienia świadomości zagrożeń urazem związanym z aktywnością fizyczną dziecka, w badanej grupie tylko u 7,41% wystąpiły urazy, wszystkie miały charakter łagodny, nie wymagający interwencji lekarskiej. 78% respondentów jest zadowolonych z przedszkola, do którego uczęszcza jego dziecko. Natomiast 96% dzieci chętnie chodzi do przedszkola.Pozycja Zaburzenia integracji sensorycznej oraz ich oddziaływanie na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym – W oparciu o teorię i praktykę pedagogicznąWenczyński, Bartosz; Jolanta, Pułka; Pedagogika; Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolnaZe wstępu: "Harmonijny i prawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka w wieku przedszkolnym jest wynikiem dojrzewania centralnego układu nerwowego, narządów zmysłowych, oraz ich wzajemnej integracji i stymulacji. W jego rezultacie przedszkolak dysponuje odpowiednią sprawnością zarówno w zakresie motoryki dużej i małej jak i komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Osiąga poziom stabilności emocjonalnej, potrafi nawiązywać więzi społeczne, panuje nad zdolnością koncentracji i uczenia się."(...)