Przeglądaj wg Słowo kluczowe "women entrepreneurs"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 4, 2011(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Waniek, Danuta; Piechota, Grażyna; Godowska, Magdalena; Momot, Magdalena; Majorek, Marta; du Vall, Marta; Pomykalska, Beata; Rydliński, Bartosz; Janik, Krzysztof; Wojniak, Justyna; Majorek, Marta; du Vall, Marta; Majchrowski, JacekPublikowane teksty dotykają szerokiej płaszczyzny rozważań politologicznych. Pole badawcze zakreślić należy poczynając od uwarunkowań rodzimej polityki, poprzez zagadnienia społeczno--gospodarcze, a skończywszy na kwestiach międzynarodowych. Publikacja podzielona została na trzy obszary: państwo, społeczeństwo, świat, których uzupełnieniem jest dział recenzji.Pozycja Społeczno-kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości kobiet w Polsce(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Godowska, MagdalenaThe aim of the article is to answer the following question: to what extent public perception of women entrepreneurs in Poland is determined by the gender stereotype concerning the division of labour between men and women. High percentage of women entrepreneurs in Poland, together with a positive stereotype of woman entrepreneur may be a sign of a new picture of woman – professionally active and successful – becoming more and more popular and socially acceptable. In the text, the analysis of cultural preconditions for the development of women entrepreneurship is carried out. Based on the results of public opinion surveys and the analysis of the mass media content, the author attempts to construct a social image of woman entrepreneur.