Przeglądaj wg Słowo kluczowe "zagrożenia techniczne"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Podstawy zarządzania kryzysowego. Cz. 1, Zarządzanie kryzysowe w administracji publicznej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Ziarko, Janusz; Walas-Trębacz, JolantaZe wstępu: Tekst podręcznika został dobrany z myślą o realizacji dwóch celów dydaktycznych: 1) żeby dostarczyć czytelnikowi przydatnych informacji usprawniających poznawanie i wyjaśnianie rzeczy, procesów i zjawisk wywołujących zagrożenia i kryzysy, 2) żeby ułatwić mu zrozumienie dziedziny zarządzania kryzysowego. Rozpatrywane w podręczniku problemy o charakterze teoretyczno-poznawczym, podzielono na trzy zasadnicze grupy, które omówiono w kolejnych rozdziałach, czyli: kryzys społeczny a kryzys organizacji, uwarunkowania zarządzania kryzysowego, ratownictwo w systemie zarządzania kryzysowego. W rozdziale I przedstawiono podstawowe elementy składowe układu zagrożenie–bezpieczeństwo, wskazując na zakres i cel rozpoznawania zagrożeń, a także zaprezentowano płaszczyzny rozumienia kryzysu i sytuacji kryzysowej oraz różnorodne rodzaje kryzysów występujących w organizacji. Rozdział II objaśnia istotę zarządzania kryzysowego w jednostce administracji publicznej wraz z prezentacją poszczególnych jego etapów. Ważne miejsce w tym rozdziale poświęcono charakterystyce systemu zarządzania kryzysowego w różnych jego ujęciach oraz przedstawieniu zadań tego systemu. Rozdział ten ukazuje, w jaki sposób zarządza się kryzysem w strukturze administracji publicznej (administracja rządowa i lokalna), a w szczególności prezentuje zasady planowania kryzysowego. W rozdziale III zaprezentowano założenia i organizację ratownictwa w zarządzaniu kryzysowym. Uwagę skoncentrowano na przedstawieniu budowy i funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego oraz Systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne. W przyjętym układzie podręcznika, w każdym z rozdziałów i podrozdziałów wyróżniono następujące części: każdy podrozdział otwiera krótkie wprowadzenie zawierające: zagadnienia szczegółowe; cele podrozdziału; umiejętności, na które w toku studiowania trzeba zwrócić szczególną uwagę, prezentację odpowiednich fragmentów treści wyczerpujących zagadnienia szczegółowe i ułatwiających realizację celów dydaktycznych osoby uczącej się, każdy podrozdział kończy się pytaniami i problemami do przemyślenia przez czytelnika, indeks rzeczowy ułatwia odnalezienie w tekście najważniejszych haseł.