Przeglądaj wg Słowo kluczowe "zamówienia publiczne"
Teraz wyświetlane 1 - 8 z 8
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Bezpieczeństwo. Teoria i praktyka nr 1, 2014(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Chodyński, Andrzej; Lewandowski, Remigiusz; Flak, Krzysztof; Gacek, Tomasz; Liber, Janusz; Sęk, Andrzej; Grzywna, Zbigniew; Pilżys, Jan; Sobol-Kołodziejczyk, Piotr; Zieliński, Marek; Wargacka, Alicja; Lasoń, Marcin; Budzowski, KlemensPozycja Krajowa Izba Odwoławcza - nowy system w prawie zamówień publicznych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Juszczyk, Paweł JanAct on the amendment to act - Public Procurement Law and certain acts of 13 April 2007 (“Journal of Laws”, No 82, item 560) signed by the President of the Republic of Poland on 25 April 2007 which entered into force on 11 June 2007 has formed a new, conceived as a quasicourt, institution - the National Appeal Chamber to the Public Procurement Network President. The Chamber shall professionally and expertly carry out tasks related to appeal proceedings under the Act on Public Procurement and contribute to make the applied public procurement law uniform. The amendment to act shall be decisive in public finance network and framework of small and medium enterprises.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2010 : Prawa człowieka w procesie stosowania prawa przez organy administracji publicznej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Czaja-Hliniak, Irena; Celarek, Krystyna; Cebula, Sławomir; Buczek, Andrzej; Fleszer, Dorota; Feczko, Piotr; Kościelniak, Grzegorz; Krużołek, Klaudia; Paśnik, Jerzy; Pistol, Tomasz; Poździoch, Stefan; Szostak, Ryszard; Franaszek, Helena; Majchrowski, JacekArtykuły zamieszczone w niniejszym numerze „Państwa i Społeczeństwa” przedstawione zostały na X Międzynarodowej Konferencji Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w ramach sekcji tematycznej „Prawa człowieka w procesie tworzenia i stosowania prawa”, w dniach 14–15 VI 2010 r. Prezentowany zbiór artykułów zawiera opracowania poświęcone różnym przejawom stosowania prawa przez organy administracji publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem konkretyzacji i ochrony praw człowieka w procesie stosowania prawa. Autorzy artykułów podkreślają trudności pojawiające w procesie stosowania prawa, wynikające ze złej jakości tego prawa (Jerzy Paśnik), a także trudności z wyegzekwowaniem przez obywateli przysługujących im praw (Klaudia Krężołek). Przedstawiają także instrumenty prawne wprowadzone w ustawodawstwie zwykłym, służące realizacji praw i wolności obywateli (Irena Czaja-Hliniak, Stefan Poździoch). Wśród opublikowanych prac znajdują się także prace poświęcone działalności orzeczniczej sądów administracyjnych i sądów powszechnych, która to działalność ma istotny wpływ na wykładnię prawa i jego stosowanie.Pozycja Prawo do sądu w zakresie sporów związanych udzielaniem zamówień publicznych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Szostak, Ryszard"Zamówienia publiczne umożliwiające kontraktowanie świadczeń (dostaw, usług lub robót budowlanych) niezbędnych do zaspokajania potrzeb publicznych, a także procedury ich udzielania, mają charakter cywilnoprawny. Oparte są bowiem na zasadzie równorzędności stron. Nawet jeśli zamówienia udziela Skarb Państwa bądź jednostka samorządu terytorialnego, sama umowa oraz procedura poprzedzająca jej zawarcie, wolne są całkowicie od bezpośredniej ingerencji władzy publicznej. Ograniczenia swobody kontraktowej w interesie publicznym w zasadzie wynikają bezpośrednio z ustawy (art. 56 kc) i nie mają charakteru administracyjnego."(...)Pozycja Studia Prawnicze: rozprawy i materiały, 2009(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Gnela, Bogusława; Sala-Szczypiński, Marcin; Więzowska-Czepiel, Beata; Gardocka, Teresa; Stec, Piotr; Kostecki, Apoloniusz; Tatham, Allan F.; Czaja-Hliniak, Irena; Szostak, Ryszard; Biernat, TadeuszPodstawowa część artykułów zawartych w prezentowanym tomie odnosi się do całego spektrum zagadnień związanych z instytucją odpowiedzialności odszkodowawczej państwa za działania władzy publicznej. Uzupełniają je studia dotyczące zjawisk, które pośrednio łączą się z tematem głównym. Prezentowane prace zawierają wiele interesujących ustaleń dokonanych z zastosowaniem różne typu podejścia fi lozoficznego i teoretycznego do omawianego zagadnienia oraz podstawowego katalogu argumentów. Ułatwia to włączenie się w nurt rzeczowej dyskusji nad realizowanymi współcześnie modelami odpowiedzialności odszkodowawczej za działania władzy publicznej. Przedstawione prace dotyczą również ważnych wymiarów kształtowania się i funkcjonowania instytucji odpowiedzialności władzy publicznej w różnych porządkach prawnych.Pozycja Studia Prawnicze: rozprawy i materiały, 2011(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Banasik, Katarzyna; Buczek, Andrzej; Carby-Hall, Jo; Czaja-Hliniak, Irena; Fill, Wojciech; Lewandowska-Malec, Izabela; Szostak, Ryszard; Lewandowska-Malec, Izabela; Lewandowska-Malec, IzabelaPozycja Z problematyki odpowiedzialności „kierownika zamawiającego” za naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy udzielaniu zamówień publicznych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Szostak, RyszardThe issues of the Head of the Awarding Entity’s responsibilities for the violation of public finances discipline while awarding a public contract. The statutory basis of responsibility for violating the discipline of public finances cause many practical difficulties with regard to managers of entities awarding a public contract. An insufficient definition of a “prohibited act” (which either provokes the necessity of using an extended interpretation of the rules or forces to renounce from punishing the accused for a harmful act - which however have not been clearly forbidden by the law) is the essential drawback. Within the scope of disciplinary responsibility, similarly to penalization of crimes, constitutional rule nullum crimen sine lege is in force. Difficulties refer mainly to the term of “violating the discipline of public finances” itself, to responsibility of persons who were trusted with finances or public contracts, to liability of people who manage funds which were entrusted to the non public sector subjects, as well as to the responsibility of the people awarding a public contract with omission of procedures prescribed by the law. Thus, there is a need of legislative intervention in this area. Improvement both of the practice and of jurisdiction’s quality will be sufficient in the matter of responsibility in reference to other disciplinary infringement, especially to expend donations against their aim, to assume obligations without authorization, to pay after the due date, to mitigate the contractual penalties, to describe the object of the contract in discriminative way, to violate the equal treatment rule (impartiality of the awarding entity) and to allow the infringements which influence the outcome of the tendering or other procedure of awarding the public project.Pozycja Zamówienia publiczne w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa – dyrektywa 2009/81/WE i jej implementacja do polskiego prawa krajowego(Oficyna Wydawnicza AFM, 2018) Flak, KrzysztofW 2013 r. do polskiego prawa zamówień publicznych wdrożona została Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/81/WE z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania niektórych zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi przez instytucje lub podmioty zamawiające w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa i zmieniająca dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE (tzw. dyrektywa obronna). Transponowanie dyrektywy obronnej do polskiego prawa krajowego powinno było zostać dokonane z zachowaniem (na tyle, na ile to możliwe) możliwości wzmocnienia dzięki zamówieniom publicznym udzielanym przez Polskę potencjału polskiego przemysłu, w szczególności jego potencjału rozwojowego. Przedmiotem opracowania jest ocena implementacji dyrektywy obronnej do polskiego prawa krajowego, m.in. wykorzystania przy tym mechanizmów sprzyjających rozwojowi polskiego przemysłu.