Przeglądaj wg Słowo kluczowe "zarządzanie strategiczne"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Marketing(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Surówka-Marszałek, Danuta; Fudaliński, Janusz; Smutek, Halina; Walas-Trębacz, Jolanta; Płonka, Maria; Bober, Tomasz; Śmigielska, Grażyna; Plichta, Jarosław; Rawski, Marek; Liber, Janusz; Oczkowska, Renata; Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata; Dołhasz, Magdalena; Łapczyński, Mariusz; Surówka-Marszałek, DanutaPozycja Uwarunkowania procesu zarządzania strategicznego : modele, strategie, informacja(Oficyna Wydawnicza AFM, 2002) Galata, StanisławZe wstępu: "Silę każdej organizacji determinują z jednej strony warunki, w których funkcjonuje (czas, miejsce, zasoby), z drugiej zaś jej możliwości i umiejętności wpływania na kształtowanie rzeczywistości. Pojawia się pytanie, jakim problemom będzie musiała sprostać ludzkość w bliższej i dalszej przyszłości i jak dalece będą się one różnić od znanych dotychczas. Obecne tempo i charakter zmian otaczającej nas rzeczywistości są nieporównywalnie szybsze i gwałtowniejsze od tych, które zachodziły w historii ludzkości. A. Toffler [60, s. 20-22], analizując rozwój społeczeństw na przestrzeni dziejów od dających się określić początków ich organizowania się aż do czasów współczesnych, podzielił ostatnie 50 tysięcy lat istnienia ludzi na Ziemi na okresy odpowiadające życiu jednego pokolenia i otrzymał około 800 takich okresów, z których aż 650 ludzkość spędziła w jaskiniach. Dopiero w ostatnich 70 okresach pismo umożliwiło komunikowanie się między pokoleniami, a przez zaledwie 6 dysponowano drukiem. W ostatnich czterech nauczono się precyzyjnie mierzyć czas, a w dwóch w powszechnym użyciu jest silnik elektryczny. 80-90% osiągnięć nauki przypada na okres życia jednego pokolenia. W tym to pokoleniu odnotowuje się najbardziej znaczące osiągnięcia w podstawowych dziedzinach egzystencji ludzkiej."(...)