Przeglądaj wg Autor "Maj, Bernard"
Teraz wyświetlane 1 - 14 z 14
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Bezpieczeństwo Teoria i Praktyka nr 3, 2012(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Sendek, Łukasz; Dereń, Jerzy; Kraj, Kazimierz; Kusion, Mariusz; Kolaszyński, Mateusz; Woźniak, Marta; Maj, Bernard; Wybranowski, Dariusz; Chodyński, Andrzej; Wolańska, Diana; Budzowski, KlemensPozycja Działania antykryzysowe – analiza ofert szkoleniowych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Maj, Bernard; Woźniak, MartaTraining market must react to changing socioeconomic conditions. Changes of these conditions lead to changes in training requirements. In this paper, the authors analyze the so-called anti-crisis training currently off ered by educational organizations in Poland.Pozycja Internetowe źródła wiedzy jako alternatywa dla komercyjnych form dokształcania pracowników(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Maj, Bernard; Woźniak, MartaCurrently, the Internet is undisputed leader when it comes to storing and transmitting the media of all sorts of data (vocabulary, science, news) from virtually any field of knowledge. Internet leadership in this area is primarily due to access to the largest distributed database and its search speed and thus the speed of access to specific information. The authors analyzed the possibilities posed by the Internet, as well as their practical use in the process of training employees. It focuses mainly on the theme of information and free access to knowledge was compared with commercial external training.Pozycja Kształcenie kompetencji w biegu życia człowieka(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Szyszko-Bohusz, Andrzej; Karpińska-Ochałek, Małgorzata; Obrzud, Magdalena; Skrzyp, Magdalena; Kliś, Maria; Żyłkiewicz, Emilia; Tomaszewski, Jarosław; Zinkiewicz, Beata; Pałka, Ewa; Matuska, Ewa; Figurska, Irena; Figurska, Irena; Maj, Bernard; Woźniak, Marta; Aksman, Joanna; Nieciuński, StanisławPrezentowana monografia składa się z trzech części. Jej pierwszą część, Rozwijanie kompetencji dzieci i młodzieży, otwiera tekst Andrzeja Szyszko-Bohusza, w którym autor precyzuje ogólne warunki przygotowania młodzieży do samokształcenia oraz kształtowania kompetencji w trakcie ludzkiego życia. Zdaniem autora, najważniejsze jest wytworzenie potrzeby całościowego (respective holistycznego samodoskonalenia). W następnych tekstach zamieszczonych w tej części monografi i Małgorzata Karpińska-Ochałek, Magdalena Obrzud oraz Magdalena Skrzyp poddają analizie rolę kompetencji komunikacyjnych w przygotowaniu uczniów do całożyciowego uczenia się. W pierwszym artykule autorki badają i oceniają edukacyjną wagę procesu stymulacji rozwoju mowy małych dzieci. Koncentrują się na prezentacji zagrożeń i zalet związanych z posługiwaniem się tzw. językiem nianiek. W drugim tekście autorka analizuje dydaktyczne znaczenie wprowadzonej w Polsce, eksperymentalnie, nowej metody nauczania języków obcych (Content and Language Integrated Learning). Tak M. Karpińska- Ochałek i M. Obrzud, jak i M. Skrzyp podkreślają fundamentalne znaczenie kształcenia językowego w procesie opanowywania innych niezbędnych człowiekowi kompetencji, a zarazem w dalszym rozwoju specyficznie ludzkich form psychicznej regulacji zachowania się. Na drugą część monografii, Kluczowe Kompetencje w procesie kształcenia współczesnych studentów, składa się pięć tekstów. Pierwszy z nich autorstwa Marii Kliś omawia rolę językowej komunikacji w procesie edukacji akademickiej przy czym dostarcza ważkich argumentów uzasadniających tezę, że umiejętność werbalnego porozumiewania się warunkuje rozwój wielu innych sprawności i osiągnięć jednostek. Autorzy kolejnych tekstów, Ewa Pałka, Emilia Żyłkiewicz i Jarosław Tomaszewski, rozważają dwie pedagogiczne tezy akcentujące, że w dobie globalizacji szczególne znaczenie w procesie kształcenia studentów należy przypisywać:rozwijaniu ich umiejętności sprawnego posługiwania się językiem obcym, b. formowaniu innych kompetencji międzykulturowych. Tę część monografi i zamykają teksty Beaty Zinkiewicz, która omawia zagadnienie kompetencji absolwentów pedagogiki resocjalizacyjnej, oraz Ewy Matuskiej, prezentującej wyniki swoich badań empirycznych nad wizjami zawodowych karier studentów prowincjonalnych wyższych uczelni w rejonie Pomorza. Trzecia część przedstawianego czytelnikom opracowania Doskonalenie kompetencji pracowników składa się z tekstów poświęconych procesowi doskonalenia zawodowego oraz innym warunkom osiągania wysokiej wydajności i jakości pracy w przedsiębiorstwie. W pierwszym z nich Irena Figurska analizuje rolę rywalizacji w realizacji zadań i celów przyświecających zakładowi pracy. Ujawnia, że rywalizacja – z jednej strony – motywuje jednostki realizujące powierzone im zadania do podejmowania twórczych działań, lecz – z drugiej – w jakimś stopniu obniża wzajemną komunikacyjną otwartość pracowników i w efekcie przeszkadza we współpracy. W artykule autorka skupia się na analizie rywalizacji między pracownikami w ramach organizacji, chociaż – jak podkreśla – współzawodniczyć mogą ze sobą także jej poszczególne komórki, zespoły oraz wydziały. Dwa teksty kończące książkę, autorstwa Marty Woźniak i Bernarda Maja, poświęcono problematyce dokształcania pracowników. Autorzy rozważają w nich: 1. kwestię posługiwania się w procesie edukacji, alternatywnymi względem tradycyjnych, internetowymi formami kształcenia. 2. problemy podaży i ewaluacji jakości szkoleń antykryzysowych, zgłaszanych na polskim rynku edukacyjnym w ostatnich latach.Pozycja Metody nauczania e-learningu(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Maj, Bernard; Woźniak, MartaTradycyjne metody nauczania są dobrze znane i opisane w literaturze. Przewiduje się, że w najbliższej przyszłości nauczanie stacjonarne nie będzie w stanie zaspokoić rosnących wymagań edukacyjnych społeczeństwa. Pojęcie e-learningu często przez studentów rozumiane jest jako nowa metoda nauczania. Postrzeganie go w taki sposób jest błędne. W wielu krajach, m.in. w Polsce, powstały uniwersytety wirtualne, wykorzystujące wiele metod edukacyjnych. Ich ilość i dobór w poszczególnych szkoleniach zależą od tematyki, środków technicznych, inwencji twórczej oraz nakładu pracy osób przygotowujących szkolenia. Autorzy w artykule przedstawiają tradycyjne metody nauczania dostosowane do e-learningu oraz nowe, wykorzystywane jedynie w edukacji niestacjonarnej.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 1, 2008(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Sowa, Kazimierz; Winiarska-Brodowska, Małgorzata; Paleczny, Tadeusz; Pucek, Zbigniew; Kamat-Napieracz, Anna; Ostafińska-Konik, Agnieszka; Blachnicka, Dominika; Stawiński, Piotr; Grzonka, Dariusz; Rokicki, Jarosław; Sekuła, Paulina; Konik, Marcin; Diec, Joachim; Górski, Piotr; Kletowski, Piotr; Loska, Krzysztof; Kuźma, Józef; Kozłowska, Anna; Kožuh, Boris; Boczarowa, Ołena; Maj, Bernard; Woźniak, Marta; Magoska, Maria; Magoska, Maria; Ciacek, Paweł; Majchrowski, JacekPozycja Rola e-learningu jako metody zdobywania wiedzy(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Maj, Bernard; Woźniak, MartaPrezentowanie treści przy użyciu metod e-learningowych może być wykorzystywane zarówno do tworzenia pełnych kursów czy szkoleń, jak i w formie wspomagającej tradycyjne metody przekazywania wiedzy. Tego typu szkolenia coraz częściej pojawiają się w szkolnictwie wyższym. W tekście przedstawiono wyniki badań, pozwalające na określenie stanu wiedzy studentów o e-learningu. Pokazano również, co jest, ich zdaniem najważniejsze w tej formie przekazywania wiedzy. Przeprowadzone badania pomogły także w określeniu roli, jaką dla e-learningu widzą studenci jako potencjalni jego użytkownicy.Pozycja Social importance of information systems. In management(Copyright by Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego & Towarzystwo Naukowe „Societas Vistulana”, 2020) Grabiński, Tadeusz; Krupa, Marian; Pękala, Maciej; Uryga, Renata; Sorkowska-Cieślak, Kinga; Woźniak-Zapór, Marta; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, Sebastian; Kurnik, Krystian; Huszlak, Wojciech; Maj, Bernard; Szepski, MarekIntroduction: We are pleased to present a monograph addressing key issues in contemporary management – information systems. Nowadays, many organizations face challenges of digital transformation and analysis of the large databases containing billions of records become the necessity of the day and the key factor of success. Organizations not able to cope with the digital world become obsolete and melt away. The publication invokes various aspects of the social importance of information within different organizations. The following issues resound in the monograph: how to exploit Business Intelligent class systems into the efficient management system for decision-making. A key factor in the competitiveness of modern organizations is the ability to transform business data, both in operational and strategic terms, into decision-making knowledge. It is an extremely complex process from the perspective of both the selection of variables, optimization formulas and the quality of data obtained to perform a reliable analysis and diagnosis. Another completely different issue is selecting, acquiring, and implementing technological solutions and providing adequate “know-how” in managing such a project, which significantly affects the outcome. The crucial question is to what extent can modern organizations, regardless of the scale of their activity or sector affiliation, use modern system solutions, with particular emphasis on Business Intelligence solutions, in terms of supporting the process of efficient decision making? The first part of the publication covers the characteristics of BI solutions in the context of knowledge management; analysis of the conditions in the selection of the system and supplier; comments on the implementation methodology of the BI class system, usability assessment of the above solutions, including a description of the advantages and disadvantages of “on-premise” applications, as well as the so-called “Cloud technologies”. The Authors employ the SAP Analytics Cloud system to illustrate BI solutions in the data processing. The second chapter refers to the very broad problem of the materiality and relevance of the information. In today’s online world, there is much more data to be processed and accessible to different parties like entrepreneurs, managers or clients. Companies have never had so much information at their disposal. When segmenting consumer data (cookies), online habits can be read by checking the pages they visit, the information they stop at, and the products they are seeking. It’s easy to find anything online because everyone can create and load data on the Internet. In turn, it shapes the environment in which companies can carefully select and adapt the message to a specific user to be as convincing as possible. All our movements leave a trace on the web, which is later used to define our behaviour, likes, preferences, etc. The second chapter presents the aspect of the possibility of collecting information cookies, as well as the Internet media used in marketing activities. It shows what information can be read from the visited pages and how data analysis supports the decision-making process. Last but not least, it also addresses the issue of the current state of website privacy protection. The next chapter brings closer the problem of museum e-shop. This part presents a qualitative research method on online museum stores on the example of 30 Polish museums with the highest attendance in 2017. The study showed that not all museums have online stores in the online version, and the biggest problem is the low percentage of e-stores enabling electronic payments. The problem is carried forward by the analysis of the usability of museum websites. Another issue invoked in the monograph is the e-learning technique. For example, how simulating programs, knowledge pills, or gamification can enrich the learning experience. Each of these methods is or may be used in education, and each has its advantages and drawbacks. The publication put special emphasis on knowledge pills, which are a relatively new, fast and effective way of communicating small but properly selected pieces of knowledge on a given topic. Due to the method of knowledge sharing is delivered when it is most needed. The last chapter presents considerations on the possibility of using knowledge pills as tools supporting the management of knowledge transfer with the use of materials developed in this form. It also shows the research results on knowledge pills carried out among students of senior high school years. We trust that our publication will attract all readers interested in management, education and computer science. Passionate Authors prepared the monograph, and we do hope that the monograph will be able to infect readers with this passion.Pozycja Socio-IT aspects of e-learning(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Woźniak-Zapór, Marta; Grabiński, Tadeusz; Jovanović Gavrilović, Biljana; Gligorić, Mirjana; Glušac, Danijela; Smutek, Halina; Prorok, Magdalena; Kościelniak, Grzegorz; Vesin, Boban; Klašnja-Milićević, Aleksandra; Marošan, Zoran; Savić, Ninoslava; Jošanov, Borislav; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, Sebastian; Maj, Bernard; Sorkowska-Cieślak, KingaPreface: The monograph presents issues of contemporary e-learning in its broadest sense. Methods, tools, formal and legal aspects of distance learning as well as socio-ethical conditions have been discussed here.The issues raised in the monograph is particularly important in the context of changes that have been taking place in recent years. Increasingly, lots of virtual educational institutions as alternatives to traditional learning have emerged. On the other hand, at currently existing universities and schools there are more and more e-learning courses. We are in the time of transition and therefore a new model of education based on generally available online teaching resources is becoming more and more widespread.Pozycja Społeczne i ekologiczne aspekty zarządzania(Oficyna Wydawnicza AFM, 2007) Rosić, Ilija; Dordevič, Miroslav; Carić, Marko; Filep, Bálint; Huczek, Marian; Láczay, Magdolna; Rosicka, Janina; Ziarko, Janusz; Figurska, Irena; Leszczewska, Krystyna; Doykov, Deyan; Slantcheva, Vanya; Kerülő, Judit; Maj, Bernard; Woźniak, Marta; Jakóbik, Krzysztof; Walczyna, Anna; Serkutan, Tetyana; Jabłoński, Adam; Jabłoński, Marek; Baranowski, Mariusz; Chodyński, Andrzej; Galata, Stanisław; Źródłowski, Zdzisław; Zdravković, Dušan; Radukić, Snežana; Łysak, Andrzej; Chodyński, AndrzejPozycja Stan podaży szkoleń antykryzysowych w latach 2009–2010(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Woźniak, Marta; Maj, BernardNa skutek kryzysu ekonomicznego, w roku 2009 odnotowany został szereg działań mających na celu zapobieganie jego skutkom. Wśród takich działań znalazły się liczne szkolenia, których nazwy sugerowały ich antykryzysowy charakter. W związku z tym autorzy przeprowadzili badania polegające na analizie dostępnych ofert. W niniejszym artykule przedstawiona została obecna sytuacja na rynku ofert szkoleń w zakresie szkoleń antykryzysowych oraz analiza zmian, jakie zaszły w tym obszarze na przestrzeni ostatniego roku.Pozycja Współczesne zagadnienia zarządzania: przedsiębiorstwo - biznes - region(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Sitek, Dariusz; Dębska-Rup, Anna; Bednarska, Joanna; Jabłoński, Marek; Maj, Bernard; Woźniak, Marta; Dzieńdziora, Joanna; Smolarek, Małgorzata; Jabłoński, Adam; Chodyński, Andrzej; Бертош, Елена Васильевна; Raźniak, Piotr; Makieła, Zbigniew; Figurska, Irena; Láczay, Magdolna; Huczek, Marian; Gałka, Aleksy; Mikuš, Pavel; Kundoch, Harald G.; Rogoda, Bogdan; Westermann, Georg; Koch, Manuela; Lysá, Ľudmila; Galata, Stanisław; Pietrzyk, Urszula; Платоненко, Елена; Анчак, Илона; Щаюк, Людмила; Zaki Mousa, Osama; Badr El-Din Attia Hassanien, Karim; Chodyński, AndrzejPozycja Zarządzanie procesami rynkowymi(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Adamus, Wiktor; Antoniszyn, Emil; Chlipała, Paweł; Chodyński, Andrzej; Doikov, Deyan; Dołhasz, Magdalena; Droppa, Milan; Fatuła, Dariusz; Jabłoński, Adam; Jabłoński, Marek; Günther, Johann; Księżyk, Marianna; Jenčo, Michal; Kachel, Barbara; Kostka, Tomasz; Kozioł, Wojciech; Kwast, Urszula; Lysá, Ľudmila; Maj, Bernard; Mikuš, Pavel; Nowosad, Andrzej; Osiewalska, Anna; Osiewalski, Jacek; Płonka, Maria; Potocki, Arkadiusz; Pohle, Beatrice; Pružinský, Michal; Rawski, Marek; Rutkowski, Marek; Sakharov, Vadym; Sehl, Ilka; Smutek, Halina; Surówka-Marszałek, Danuta; Szopa, Andrzej; Szopa, Bogumiła; Światowiec, Justyna; Walas-Trębacz, Jolanta; Westermann, GeorgZe wstępu: "Opracowanie niniejsze przekazywane do rąk czytelników to plon działalności naukowej pracowników Wydziału Zarządzania i Marketingu Krakowskiej Szkoły Wyższej im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz pracowników innych uczelni z Polski i Europy. Duże zróżnicowanie tematyczne wynika m. in. z rozwoju Uczelni, Wydziału i poszerzenia współpracy krajowej i międzynarodowej z innymi jednostkami naukowymi. Pomimo tego, iż wiele artykułów ze względu na podejmowane w nich problemy trudno jednoznacznie zakwalifikować do jednej wąskiej dziedziny, zdecydowano o podziale materiału na trzy części: zarządzanie, finanse i marketing. O zakwalifikowaniu opracowania do poszczególnych części zadecydowała nie tylko istota rozważanego tematu, ale także często bardzo interesujące i odkrywcze powiązania z innymi dziedzinami szeroko pojętego zarządzania i ekonomii. Stąd też publikacja jest recenzowana przez trzech niezależnych recenzentów."(...)Pozycja Zarządzanie rozwojem przedsiębiorstw i regionów: wybrane aspekty ekologiczne i społeczne(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Rybicki, Jacek; Pawłowska, Beata; Jabłoński, Marek; Janczuk, Petro; Jazkowa, Galina; Kiełb, Piotr; Kowal, Łarysa; Kożuch, Antoni; Łysak, Andrzej; Maj, Bernard; Makowiec, Marek; Matusik, Stanisław; Pietrzyk, Urszula; Płatonienko, Jelena; Płeskacz, M. O.; Prałat-Kubiszewska, Ewa; Sitek, Dariusz; Szczajuk, Ludmiła; Szczodro, Oleksij; Tyrańska, Małgorzata; Urlik, Szczepan; Woźniak, Marta; Chodyński, Andrzej