Przeglądaj wg Autor "Podwysocka, Barbara"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Determinanty funkcjonowania systemu zarządzania kryzysowego w branży hotelarskiej(Oficyna Wydawnicza AFM Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, 2024) Podwysocka, BarbaraZarządzanie kryzysowe można uznać za nieodłączny podsystem kompleksowego systemu zarządzania bezpieczeństwem. Skutecznie funkcjonujący systemu zarządzania kryzysowego wpływa na poprawę wyników ekonomicznych organizacji dzięki lepszemu niż dotychczas zarządzaniu procesami, w których może nastąpić zakłócenie ciągłości działania. Biorąc pod uwagę rodzaje odpowiedzialności ciążące na obiektach hotelarskich, powstają teorie różnych planów kryzysowych bądź systemów bezpieczeństwa. W celu przygotowania odpowiedniego planu kryzysowego niezbędne jest poznanie branży i czynników wewnętrznych i zewnętrznych wpływających na jej funkcjonowanie. Jest to początkowy etap, który opisany został w niniejszej publikacji. Przedstawione badania pilotażowe są częścią projektu badawczego dotyczącego systemu zarządzania kryzysowego w hotelarstwie. Do przeprowadzenia badań wybrano w sposób losowy 15 obiektów hotelarskich z różnych województw i o różnym stopniu kategoryzacji. Badania przeprowadzone zostały w kwietniu 2023 r. Wykorzystano kwestionariusz ankietowy, który został przesłany do obiektów i wypełniony przez kadrę kierowniczą jednostek hotelarskich. Niniejsza publikacja opisuje wyniki pierwszej części badania i zwiadu badawczego, dotyczące ogólnych informacji o kontekście wewnętrznym i zewnętrznym organizacji.Pozycja Społeczne aspekty zarządzania organizacjami wobec zmienności otoczenia(Oficyna Wydawnicza AFM Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, 2024) Fatuła, Dariusz; Bałamut, Anna; Chodyński, Andrzej; Huszlak, Wojciech; Kapera, Izabela; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Kucab-Bąk, Katarzyna; Uryga, Renata; Borowski, Dominik; Krupa, Marian; Pękala, Maciej; Szplit, Marcin; Podwysocka, Barbara; Cziomer, Marcin; Baran, Dariusz; Ptaszek, PawełZ wprowadzenia: "Zalążków idei określanej dziś jako społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR) upatrywać można już w odleglej starożytności. Kodeks Hammurabiego spisany w XVIII w. p.n.e. przewidywał srogie kary za szkody poniesione przez klienta wskutek niewłaściwie wykonanej usługi medycznej i pracy budowlanej. Choć prawa pracownicze rodziły się już XIX w., to – upraszczając – „drapieżny” kapitalizm nie brał jeszcze pod uwagę społecznych i środowiskowych negatywnych skutków masowej produkcji."(...)