3.1 Książki
Stały URI dla kolekcji
Przeglądaj
Przeglądaj 3.1 Książki wg Temat "Filmoznawstwo"
Teraz wyświetlane 1 - 6 z 6
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Divided by a common language : English across national, social, and cultural boundaries(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Curyłło-Klag, Izabela; Piątek, Beata; Reeves, Christopher; Tereszkiewicz, Anna; Tkaczyk, Dorota; Hołobut, Agata; Jodłowiec, Maria; Kleban, Marcin; Kusiak, Monika; Pałka, Ewa; Willim, EwaZe wstępu: This monographic volume presents ten selected studies exploring the multiple interrelationships between language and the communities of speakers who sustain it, focusing on the various roles that language plays for its users, both native and non-native. On the empirical side of things, the studies included in this volume focus on the English language and its socio-cultural and educational contexts. The multifarious relationships between language and the communities of its users are addressed here from different perspectives and points of view. All the different threads fi nd their synthesis in the ways in which language, a carrier of culture and marker of national, social and cultural identity, refl ects the changes taking place in the communities using it as a tool for interpersonal communication, accumulation, storage and dissemination of information, social interactions, transmission of culture, and many other purposes, which are the focus of this volume. The diverse topics explored by the authors speak to the richness and complexity of the social and cultural meanings of language and the importance of questions of language ownership, language attitudes, and linguistic as well as cultural diversity.Pozycja Kultura popularna w medialnych kontekstach(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Pawlus, Tadeusz; Majerek, Bożena; Dudek, Karolina J.; Piotrowska, Anna G.; Raczek-Karcz, Marta Anna; Wójcik, Grzegorz; Jaskulska-Dwuraźna, Katarzyna; Czerniak, Anna; Belcer, Agnieszka; Galata, Stanisław; Pietrzyk, Urszula; Szyszko-Bohusz, Andrzej; Sala-Szczypiński, Marcin; Pucek, Zbigniew; Sozańska, DominikaPozycja Kultura – media – społeczeństwo: symbiotyczne związki(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Michalczyk, Tadeusz; Fiut, Ignacy S.; Loska, Krzysztof; Pletnia, Maciej; Raczek-Karcz, Marta Anna; Stawiński, Piotr; du Vall, Marta; Plebańczyk, Katarzyna; Pucek, Zbigniew; Bierówka, JoannaKultura – media – społeczeństwo. Symbiotyczne związki jest monograficznym zbiorem ośmiu rozpraw. Dwie z nich poświęcone są przede wszystkim problematyce wytwarzania rzeczywistości społecznej generalnie i w szczególnych odniesieniach do zjawisk medialnych. Problematyka ta przewija się w różnych konfiguracjach przez cały zbiór, tu jednak jest przede wszystkim przedmiotem refleksji teoretycznej. Pierwsza ze wspomnianych rozpraw, Teoretyczne aspekty stanowienia (tworzenia) rzeczywistości społecznej Tadeusza Michalczyka omawia trudności terminologiczne i teoretyczne koncepcji podmiotowego wytwarzania ludzkiego świata w toku sprawczej działalności człowieka. Autor poddaje analizie występujące w tym kontekście rozmaite terminy, takie jak stanowienie, tworzenie, stawanie się, rzeczywistość społeczna i społeczeństwo, poszukując ich teoretycznego zaplecza i tropiąc efekty poznawcze ich stosowania. Przy okazji zwraca uwagę na niejednoznaczność pojęć występujących w naukach o społeczeństwie w ogóle. Rozważania te dopełnia refleksja nad sposobami ujmowania rzeczywistości społecznej w kontekście mass mediów.Pozycja Magia wspólnot wyobrażonych w nowej Europie Środkowej(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Haratyk, Paulina; Raczek-Karcz, Marta Anna; Taszycka, AnnaNiniejsza publikacja jest próbą nakreślenia możliwej linii badań naukowych dotyczących przekształceń zachodzących w Europie Środkowej w ostatnim ćwierćwieczu, tj. w latach 1989–2014, odzwierciedlonych w wybranych dziełach i działaniach artystów wywodzących się z tego rejonu.Pozycja Na granicy dwóch światów: próba analizy twórczości filmowej Carlosa Saury(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Ogorzałek, Karolina; Kletowski, Piotr; KulturoznawstwoSłowo wstępne W 2010 r. w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego odbyła się kolejna, trzecia już, edycja „Konkursu na najlepszą pracę dyplomową”. Warunkiem przystąpienia do konkursu, prócz wymogu obrony przed wakacjami, był nie tylko wysoki poziom prac, ale też ich innowacyjny charakter, oryginalność ujęcia oraz wyjątkowość – polegająca między innymi na przeprowadzeniu samodzielnych badań. Najlepszą pracę postanowiono wyróżnić w sposób szczególny – poprzez jej publikację. W ten sposób zainicjowano pomysł nowej serii wydawniczej zawierającej prace absolwentów nagrodzone w kolejnych edycjach konkursu. Do konkursu w 2010 r. zgłoszono kilkanaście prac z wszystkich wydziałów naszej uczelni. Jury pod przewodnictwem prof. nadzw. dr hab. Barbary Stoczewskiej – prorektora ds. studenckich, dokonało ostatecznego wyboru przyznając główną nagrodę pani Karolinie Ogorzałek, absolwentce kulturoznawstwa, specjalność sztuki audiowizualne. Jej praca pt. Na granicy dwóch światów. Próba analizy twórczości filmowej Carlosa Saury, napisana pod opieką naukową dra Piotra Kletowskiego, z naddatkiem spełniła wszystkie wymogi stawiane kandydatom do nagrody. Nagrodzona praca jest bardzo udaną próbą analizy twórczości tego niezwykłego hiszpańskiego artysty. Autorka wykorzystała bogaty warsztat metodologiczny z zakresu nie tylko kulturoznawstwa, ale także filmoznawstwa, literaturoznawstwa oraz historii i teorii sztuki. Wykazała się także wielką ambicją poznawczą oraz dowiodła samodzielności i odwagi w formułowaniu ocen i wniosków badawczych.Pozycja Telewizja Technologia i technika procesu produkcji(Oficyna Wydawnicza AFM, 2020) Uhma, Marek"Telewizja to spełnienie odwiecznego pragnienia człowieka kontaktu z innymi członkami społeczności ludzkiej. Obdarzona olbrzymią siłą oddziaływania, telewizja kształtuje współczesny świat w sposób nieosiągalny dotychczas komukolwiek. Od początku powstania tworzy własną osobowość, jednocząc wszystkie dotychczasowe gatunki twórczości artystycznej, jednocześnie powodując powstawanie nowych, dotąd nieznanych form twórczości audiowizualnej. Nieustannie tak modyfi kuje swój sposób przekazu, aby dotrzeć do jak najszerszego kręgu odbiorców lub do grona, na którym zależy telewizyjnym twórcom w sposób szczególny. Telewizja publiczna, telewizja komercyjna, telewizja regionalna, krajowa, europejska czy globalna – każda nieustannie wysyła do widza swój przekaz, będący splotem najróżnorodniejszych działań telewizyjnych."(...)