Browsing by Subject "business decisions"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Compliance programs and artificial intelligence(Oficyna Wydawnicza AFM, 2021) Vecchio, Fabrizio Bon; Vieira, Débora MankeNowadays we have been dealing with a significant increase in decisions based, solely, on Big Data and algorithms, which means that many processes are fully automated. Every organization that adopts compliance systems must follow parameters. These parameters are better controlled when used by artificial intelligence, since there is no direct involvement of human beings and, consequently, less chance of error, intentional or not. This illustrates a scenario where the use of artificial intelligence can be more efficient and less costly than other tools, in addition to being more accurate. It is not surprising, therefore, that more and more people talk about algorithmic decisions. Although there have already been several studies on cognitive biases, there are numerous difficulties in dealing with the topic, as many of those who are involved in organizational decisions are considered partial or biased and may not reflect the expected ethical standard. It is believed that the machine tends to fail less, according as it replaces human decisions – considered naturally flawed and impartial. Is it, therefore, an efficient and safe substitute for the implementation and maintenance of compliance systems in organizations?Item Odbiór treści biznesowych przedstawionych w formie infografik przygotowanych w systemie SAP Analytics Cloud(Oficyna Wydawnicza AFM Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, 2024) Krupa, Marian; Pękala, MaciejStosowanie elektronicznych, często niezwykle zaawansowanych technologicznie form przekazu informacji, zarówno w komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej, obok wielu zalet, może również stanowić poważną barierę. Wdrożenie nawet najdroższych programów oraz technologii informatycznych nie musi automatycznie prowadzić do poprawy skuteczności przekazu treści biznesowych. Celem rozdziału jest ocena skuteczności narzędzia informatycznego Analytics Cloud firmy SAP w zakresie przekazu istotnych treści biznesowych, w kontekście rozumienia dylematu decyzyjnego, który one zawierają, jak też sprawności samego procesu decyzyjnego, które one implikują. W rozdziale poszukujemy odpowiedzi na następujące pytania: 1) Jakie są uwarunkowania dotyczące sprawności procesu decyzyjnego we współczesnej firmie? 2) Jaki zakres funkcjonalny zawiera typowe oprogramowanie klasy Business Intelligence (BI)? 3) Jaka jest skuteczność zastosowania infografiki w zakresie przekazu treści biznesowych z perspektywy procesu decyzyjnego? 4) Jaka jest efektywność procesu decyzyjnego wykorzystującego narzędzia klasy BI? W badaniach zastosowano metodę analityczno-syntetyczną (część teoretyczna) oraz modelowanie symulacyjne w oparciu o oprogramowanie SAP Analitycs Cloud i test (część praktyczna).