Przeglądaj wg Słowo kluczowe "international entrepreneurship"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Krakowskie Studia Międzynarodowe nr 3, 2015 (Współczesny konfucjanizm w społeczeństwach i polityce państw Azji)(Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Bastid-Bruguière, Marianne; Gacek, Łukasz; Łozińska, Teresa; Wardęga, Joanna; Kościański, Artur; Bakalarska, Malwina; Guzik, Joanna Marta; Levi, Nicolas; Clément, Théo; Trojnar, Ewa; Lubina, Michał; Pawęta, Elena; Chiu, Chung-Yu; Sławiński, Roman; Zdanowski, Jerzy; Brataniec, Katarzyna; Zdanowski, Jerzy; Bednarczyk, BogusławaKierujemy do Państwa kolejny – już dwunasty – numer „Krakowskich Studiów Międzynarodowych” poświęcony krajom kultur pozaeuropejskich. Tym razem jest on poświęcony Azji i tej części tego kontynentu (wschodnia i południowo-wschodnia), która została objęta wpływami konfucjanizmu. Tematyka numeru nawiązuje do ważnego i aktualnego zjawiska, jakim jest coraz silniejszy wpływ kultury na szeroko rozumianą sferę stosunków międzynarodowych. Kultura stała się „subtelna siłą” (softpower) i ważnym instrumentem polityki zagranicznej. Wiele państw skutecznie wykorzystuje osiągnięcia artystyczne, technologiczne, sportowe i kulinarne do promowania swojego wizerunku i konkurowania z innymi państwami na polu polityki i gospodarki.Pozycja Opportunities and threats analysis for European born global companies on the Chinese market(Oficyna Wydawnicza AFM, 2015) Pawęta, Elena; Chung-Yu, ChiuCompanies which do not follow traditional internationalization path, but start international activities immediately after their founding, are called born global companies in the international literature. This relatively new type of international entrepreneurship can be challenging due to limited international experience and lack of resources. It seems even more diffi cult to internationalize a venture directly from Europe to the Chinese market. The purpose of the paper is to analyze potential opportunities and threats for European born globals entering the Chinese market. The study shows that the main opportunities provided by the Chinese market are: its size, rapid growth (which is, however, slowing down), increasing consumer middle class, modern infrastructure, cheap workforce supply, improvement in workforce qualifi cations and political stability. Unfortunately, there are also some threats of rapid internationalization in the Chinese market which are caused by cultural, social and political differences. The main threats of the Chinese market are: rising costs, slowing market growth, increasing competition, HR problems, dumping, protectionism and legal issues (including intellectual property rights, corruption, lack of transparency, certifi cation and requirements concerning technical norms).