Przeglądaj wg Słowo kluczowe "media w Polsce"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Internet w Polsce(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Baran, DariuszArtykuł jest próbą konfrontacji najważniejszych z punktu widzenia rozwoju rynku polskich mediów po 1989 roku zjawisk, związanych z rozwojem Internetu. Analiza obejmuje dwie dekady: lata 1989-1999, czyli okres użytkowania głownie „starych mediów” (w niewielkim stopniu mediów "nowych"), oraz pierwszą dekadę XXI wieku, czyli okres dynamicznego rozwoju nowych technologii i samego Internetu, który zaczął określać większość zachodzących zmian, zogniskowanych w obszarze systemu mediów, komunikacji, kultury oraz nowych zachowań społecznych. W tym ujęciu, realny przełom nadszedł wraz z upowszechnieniem się szerokopasmowych łączy internetowych, choć, z kilku wskazanych w tekście powodów, rozwój sieci nie był tak dynamiczny, jak mogliśmy to obserwować w innych krajach europejskich.Pozycja Polish Internet at the end of the 20th century(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Baran, DariuszThis article is an attempt to analyse the most important phenomena in two decades, from the viewpoint of the development of the media market. First decade (1989-1999) is the period in which only the “old media” was used (to a small extent - the "new"); in the second period (first decade of the XXI century) the development of new technologies has accelerated, and the growth of the Internet began to determine most of the changes occurring in this period. These changes were in the areas of media system, communication, culture and new social habits. In this terms, the real growth came with the development of broadband Internet connections at the end of XX century. But for some reasons its dissemination was not as dynamic as in many other European countries.Pozycja Polski system medialny 1989-2011(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Waniek, Danuta; Bajka, Zbigniew; Baran, Dariusz; Konopka, Joanna; Grzybczak, Jarosław; Zdrojewska, Kinga; Vanevska, Katarzyna; Oleszkowicz, Magdalena; Gałka, Tadeusz; Jezierski, Paweł; Frątczak, Anna; Majorek, Marta; Wojniak, Justyna; Pokorna-Ignatowicz, KatarzynaPublikacja składa się z trzech części. Pierwsza, zatytułowana „U źródeł transformacji systemu medialnego Polski”, została poświęcona okresowi przemian systemu medialnego zapoczątkowanych w 1989 r. Druga część publikacji omawia media „głównego nurtu”. Na trzecią część publikacji składają się rozdziały poświęcone mediom spoza głównego nurtu, często niszowym i mało znanym, co nie znaczy, że mniej ważnym.