Przeglądaj wg Słowo kluczowe "migration policy"
Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Just/unjust securitisation and social mobilisation(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) Polko, PaulinaAs a process of broadening the security category, securitisation is used to draw attention to urgent and existential threats that cannot be resolved through ordinary political decisions. It presupposes the authorisation of extraordinary measures as long as they are accepted by the “audience” (the elite or society as a whole). Due to the growing importance of these processes, more and more objections and doubts have been formulated towards the theory of securitisation regarding, inter alia, the morality of these processes, including the intentions of securitising actors (just or unjust securitisation). This article presents case studies on the Poland’s migration policy, in which securitisation movements reinforced social mobilisation by referring to the category of security. The methodological framework of the securitisation theory and the just securitisation theory have been implemented. The presented results indicate that in the process of extending the security category, it is important to study the intentions of securitising actors and the existential dimension of the reported threats due to the power of influence and the effects of securitisation measures.Pozycja Kilka uwag na temat polskiej polityki migracyjnej w rocznicę 10-lecia członkostwa w UE(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Bojenko-Izdebska, EwaThis article analyses Polish migration and asylum policies and how they conform to EU legislation. Firstly, it focuses on the most important stages of developing these policies in the EU and their legal and institutional implementation in Poland. Secondly, it discusses the current trends of economic migration to Poland, the challenges of migrant integration, and the attitudes of Polish citizens to migrant workers. Finally, it shows how Polish asylum and visa policies, and ways of combatting illegal immigration are in line with EU requirements. The article also shows that in recent years economic migration has been recognised as positively infl uencing economic growth and innovation, especially when migration of highly qualifi ed workers is regulated. One of the most important challenges for the future is the development of appropriate integration strategies for migrants coming to Poland.Pozycja Krakowskie Studia Międzynarodowe 2022, nr 1 (XIX), Wyzwania polityki bezpieczeństwa W świetle inwazji Rosji na Ukrainę(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) Orłowski, Tomasz; Chłoń, Tomasz; d’Aboville, Benoît; Feroci, Ferdinando Nelli; Suwara, Ewa; Czachor, Rafał; Babij, Krzysztof; Jaśkowski, RafałZ wprowadzenia: "Oddajemy w Państwa ręce pierwszy numer „Krakowskich Studiów Międzynarodowych” za rok 2022. Ten rok będzie zapamiętany w historii stosunków międzynarodowych jako przełomowy. Już dzisiaj dostrzega się, że jest i będzie wyznacznikiem głębokich zmian w polityce europejskiej. 24 lutego tego roku siły zbrojne Federacji Rosyjskiej napadły na Ukrainę, dokonując aktu niczym nieusprawiedliwionej agresji na suwerenne państwo. Zgromadzenie Ogólne ONZ uznało tę agresję za pogwałcenie art. 2 ust. 4 Karty Narodów Zjednoczonych jako normy bezwzględnie wiążącej (ius cogens). Co więcej, Federacja Rosyjska była jednym z trzech gwarantów bezpieczeństwa Ukrainy, związana podpisanym 5 grudnia 1994 roku memorandum budapeszteńskim, którego pierwszy paragraf brzmi: „Federacja Rosyjska, Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz Stany Zjednoczone Ameryki potwierdzają swoje zobowiązanie wobec Ukrainy, zgodnie z zasadami Aktu Końcowego KBWE, do poszanowania niepodległości, suwerenności i istniejących granic Ukrainy”"(...)Pozycja L’Italia sulla scena internazionale ai tempi del Governo Draghi(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) Feroci, Ferdinando NelliIl Governo di Mario Draghi è stato insediato nel febbraio 2020 e sostenuto da una maggioranza parlamentare eccezionalmente ampia, che gli ha conferito le caratteristiche di un governo di unità nazionale. È nato da una situazione straordinaria che richiedeva la lotta alla pandemia attraverso un efficace programma di vaccinazione e una ripresa economica post-COVID, basata sui fondi europei Next Generation EU, subordinati all’approvazione del Piano Nazionale di Ripresa e Resilienza. Questa sfida richiedeva l’adozione di un programma organico a livello nazionale e, nei rapporti con l’UE, una piena dimostrazione di credibilità dell’Italia. Il Governo Draghi ha riaffermato la tradizionale posizione dell’Italia nella NATO, ha rafforzato l’accordo con gli Stati Uniti a favore del multilateralismo e ha cercato di riconquistare la leadership nell’UE attraverso forti relazioni con Francia e Germania. Nonostante le evidenti tensioni all’interno della complessa maggioranza parlamentare, ha condannato l’aggressione russa all’Ucraina fornendo armi ed equipaggiamento militare, nonché aiuti economici, finanziari e umanitari. Tuttavia, non è riuscito a influenzare la politica migratoria dell’UE. Si spera che l’approccio di Draghi continui a ispirare il prossimo esecutivo, se non addirittura sia all’ordine del giorno.Pozycja Polityka zarządzania kryzysem uchodźczym w Turcji(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Kurpiewska-Korbut, RenataWojna domowa w Syrii doprowadziła do powstania bezprecedensowej sytuacji w Turcji. Od 2011 r. w jej granicach pojawiły się ponad trzy miliony uchodźców, co czyni ją państwem o największej liczbie uchodźców na świecie. Liczba ta stanowi ponad 3,5% ogółu ludności kraju, szacowanej na 80 mln osób. Zarządzanie tak dużą społecznością uchodźców nie jest sprawą łatwą, nawet dla państwa dysponującego sprawną administracją i dużymi możliwościami ekonomicznymi. Artykuł ukazuje ewolucję tureckiej polityki zarządzania kryzysowego wobec społeczności uchodźców syryjskich od poziomu gościnności do ich społecznej integracji, łącznie z niejasną deklaracją ich naturalizacji. Przedstawiony tutaj toczący się i mało znany proces jest szczególnie interesujący w kontekście złożonej sytuacji politycznej w Turcji kreowanej przez rządzącą Partię Sprawiedliwości i Rozwoju (AKP) i jej przewodniczącego, prezydenta Recepa Tayyipa Erdoğana.