Przeglądaj wg Słowo kluczowe "obsługa celna"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja E-usługi w obsłudze celnej − wybrane aspekty z punktu widzenia działań kontrolnych w ruchu granicznym(Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2016) Świerczyńska, JowitaKontrola celna, będąca głównym atrybutem obsługi celnej w ruchu granicznym, jest często negatywnie postrzegana przez kontrolowanych. Służba Celna, mając na uwadze, że niezwykle istotny jest sposób jej przeprowadzania, unowocześnia metody i narzędzia wykorzystywane w działaniach kontrolnych. Przykładem innowacyjnych rozwiązań w tym obszarze są usługi elektroniczne, tzw. e-usługi. Proces ułatwiania obsługi celnej nie może jednak negatywnie wpływać na efektywność i skuteczność działań kontrolnych. Uzyskanie kompromisu pomiędzy liczbą rozwiązań mających na celu zmniejszenie barier w obsłudze celnej, wpływających bezpośrednio na skrócenie czasu odprawy celnej i obniżenie kosztów ponoszonych przez przedsiębiorców, a koniecznością skutecznej kontroli, która jest kluczowym elementem w procesie zapewniania bezpieczeństwa obrotu towarowego, jest zadaniem trudnym, ale jak pokazuje praktyka możliwym. Katalog ułatwień stosowanych w obsłudze celnej (w tym także e-ułatwień) jest już dziś znacząco rozbudowany i nadal ma charakter otwarty. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie istoty kontroli celnej, ram strategicznych wprowadzania elektronicznych ułatwień oraz identyfikacja i charakterystyka e-usług usprawniających obsługę celną w ruchu granicznym.Pozycja Ułatwienia w obsłudze celnej stosowane przez służbę celną wobec przedsiębiorców w ramach obrotu towarowego z zagranicą(INSTYTUT TRANSPORTU I HANDLU MORSKIEGO, 2015) Świerczyńska, JowitaKontakty przedsiębiorców uczestniczących w obrocie międzynarodowym z administracją celną są codziennością. W relacjach tych organy celne pełnią nie tylko swoją tradycyjną rolę, polegającą na pobieraniu cel i podatków, ale stale i konsekwentnie wspierają aktywność gospodarczą. Przedsiębiorcy oczekują rozwiązali, których efektem powinno być ułatwienie legalnej działalności i sprawny przepływ towarów. Przedsiębiorca jest dziś dla Służby Celnej nie tylko równorzędnym partnerem ale stał się też najważniejszym interesariuszem. Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie podstawowych regulacji prawnych w zakresie obrotu towarowego z zagranicą oraz zidentyfikowanie i charakterystyka najważniejszych rozwiązań przyjętych przez Służbę Celną, których efektem jest zmniejszenie barier administracyjnych i zapewnienie przedsiębiorcom ułatwień w obsłudze celnej.