Przeglądaj wg Słowo kluczowe "police"
Teraz wyświetlane 1 - 9 z 9
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Bezpieczeństwo Teoria i Praktyka nr 1-2, 2009(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Tyburska, Agata; Molo, Beata; Pomykała, Marta; Lipski, Jacek; Nalaskowska, Urszula; Sęk, Andrzej; Bogdalski, Piotr; Ciarka, Mariusz; Łuka, Piotr; Micek, Danuta; Karwowski, Sylwester; Marecik, Krystian; Głodziński, Andrzej; Krawiec, Paweł; Konik, Anna; Pomorski, Paweł; Kosmaty, Piotr; Mirska, Natalia; Aksamitowski, Andrzej; Kozak, Zygmunt; Kozak, Zygmunt; Stachnik, Paweł; Kraj, Kazimierz; Lasoń, Marcin; du Vall, Marta; Budzowski, Artur; Tobolczyk, Grzegorz; Budzowski, KlemensPozycja European Polygraph nr 2 (4), 2008(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Kholodny, Yury; Handler, Mark; Nelson, Raymond; Saldžiūnas, Vitas; Kovalenko, Aleksandras; Konieczny, Jerzy; Blair, J. Pete; Widacki, JanPozycja Implementation of the idea of Community Police Forcesafter 1990(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Widacki, JanReforma służb ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego była ważną częścią całej reformy administracji państwa po roku 1989. Idea utworzenia formacji policyjnej podległej samorządowi, niezależnej od policji rządowej zrodziła się na przełomie 1989 i 1990 r. Prace nad reformą samorządową były ściśle skoordynowane z pracami nad reformą organów ochrony bezpieczeństwa i porządku, w efekcie ustawa o Policji (ustawa z 6 kwietnia 1990 r. o Policji, art. 23 i 24) dała prezydentom i burmistrzom miast prawo (nie obowiązek) tworzenia podległych im i przez nich utrzymywanych Straży Miejskich. Uprawnienia publiczno-prawne tych straży dostosowane zostały do zadań samorządu, w szczególności do zadania, jakim z mocy ustawy (art. 7 pkt. 14 ustawy z 8 marca 1990 o samorządzie gminnym) były sprawy „porządku publicznego i ochrony przeciwpożarowej”. W 1997 r. uchwalono ustawę o Strażach Gminnych (ustawa z 29 sierpnia 1997 r. o Strażach Gminnych, Dz.U. Nr 123 poz. 779), która możliwość tworzenia straży rozciągnęła także na tereny gmin wiejskich, utrzymując w zasadzie poprzedni zakres uprawnień publiczno-prawnych. Kolejna nowelizacja ustawy o samorządzie poszerzyła zakres zadań samorządów ze spraw porządku publicznego, także do spraw „bezpieczeństwa obywateli”. Z tym poszerzeniem zadań samorządu nie wiązało się poszerzenie uprawnień publiczno-prawnych Straży Gminnych, w szczególności rozciągnięcie ich uprawnień i kompetencji na działania w zakresie ochrony bezpieczeństwa. Działania takie wymagają bowiem wykonywania działań operacyjno-rozpoznawczych czy dochodzeniowo-śledczych, do wykonywania których straże uprawnień nie mają. Obecny prawny wymaga zmiany. Albo z zadań samorządu gminnego należy wykreślić „sprawy bezpieczeństwa obywateli”, albo do zadań straży dopisać „ochronę bezpieczeństwa” i dać jej uprawnienia do działania w tym zakresie. Autor opowiada się za rozwiązaniem pierwszym.Pozycja In my opinion...(Oficyna Wydawnicza AFM, 2020) Barland, Gordon"The widespread expansion of polygraph for screening job applicants, especially by police and intelligence organizations."(...)Pozycja Prawo a bezpieczeństwo. Analiza wybranych aspektów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Sęk, Andrzej; Róg, MariuszNiniejszy artykuł przedstawia korelacje zachodzące pomiędzy prawem a bezpieczeństwem. W kolejności ukazano wieloznaczność terminu prawo, co ma istotne znaczenie w powiązaniu go z bezpieczeństwem. Na kanwie tych rozważań zademonstrowano wiele obszarów działalności człowieka chronionego przez prawo. Dociekania w tym względzie oparto na wybranych aktach prawnych, takich jak m.in.: ustawa – Kodeks karny, ustawa o stanie wyjątkowym, ustawa o działach administracji rządowej, ustawa o Policji, ustawa o środkach przymusu bezpośredniego, ustawa o Straży Granicznej, ustawa o Państwowej Straży Pożarnej i kilku jeszcze innych wybranych aktach prawnych. Zgromadzony i przeanalizowany materiał pokazuje, że człowiek może czuć się względnie bezpiecznie, ponieważ prawo nakazuje pewne zachowania lub też określonych zachowań zabrania.Pozycja Studia Prawnicze: rozprawy i materiały nr 1, 2013(Oficyna Wydawnicza AFM, 2013) Łazarski, Krzysztof; Hanev, Dimitar; Widacki, Jan; Radwaniak, Krzysztof; Kusion, Mariusz; Milenković-Kerković, Tamara; Waniek, Danuta; Krużołek, Klaudia; Klimek, Paweł; Sala-Szczypiński, Marcin; Kubiak-Cyrul, Agnieszka; Węgrzynowicz-Cichońska, Justyna; Huszcza, Martyna; Widacki, JanPozycja The Behavioral Analysis Interview: Clarifying the Practice, Theory and Understanding of its Use and Effectiveness(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Horvath, Frank; Blair, J. Pete; Buckley, Joseph P.The Behavioral Analysis Interview (BAI) is the only questioning method that has been developed specifically to help investigators sort those who are likely to be ‘guilty’ from those who are not. In its typical application the BAI is a pre-interrogation interview that is used to focus interrogational effort; however, it also can be used independently in order to circumscribe investigative efforts in those cases in which there is a fixed and relatively large number of ‘suspects’. In this paper an overview of the BAI process is provided and the findings and limitations of the extant bodies of field and laboratory research on the BAI are discussed. The paper concludes with suggestions to guide future research on the BAI.Pozycja The scope and meaning of the term “police” in the political literature of the late Republic of Nobles(Oficyna Wydawnicza AFM, 2020) Malec, JerzyThe term “police” (Polish: policja) derives from the Greek politeia, originally meaning the state system. Starting in the fifteenth century, and especially in the seventeenth and eighteenth centuries, it became synonymous with the word “administration” sensu largo. In Poland, from the eighteenth century onwards, despite the lack of reception of the principles of the Western European police science, it also began to be used in this sense. Attempts to defi ne “police” were made by Polish political writers, from Stanisław Leszczyński to the authors of the political reform of the state at the Four-Year Sejm. The term was understood broadly, in the case of most writers as meaning the internal order of the state, but also in the sense of the so-called service administration, thus the fi re police, building police, medical police, road police, etc., i.e. everything that contributed to the welfare of society. The administration of justice was oft en included in the scope of police responsibilities. Both supporters and opponents of state reform, admirers of the republican form of government and proponents of the idea of a strong state modelled on absolute monarchies wrote about the police. Most Polish authors, however, understood the police not as a means to strengthen state power, but as a way to ensure “proper order”, i.e., security, peace and the comfort of the public.Pozycja With Applications for More Effective Cooperation Between the Police and Nonprofit Organisations and Improvement of the Professional Achievements of the Police(Oficyna Wydawnicza AFM, 2008) Elekes, EditWiele elementów składa się na powstanie skutecznej, odnoszącej sukcesy organizacji. Pierwszym z nich jest zarządzanie, w którym uwzględnia się narzucane organizacji - w tym przypadku: policji - przez społeczeństwo i reaguje na nie zgodnie ze zdrowym rozsądkiem. Styl zarządzania to również osoba kierująca. Kolejnym składnikiem są starania osiągania doskonałych wyników, zakorzenione w kulturze organizacyjnej. Listę elementów decydujących o sukcesie organizacji można również poszerzyć np. o nastawienie do kosztów i efektywną współpracę.