Przeglądaj wg Słowo kluczowe "rodzice"
Teraz wyświetlane 1 - 9 z 9
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Dobra rodzina jako wspólnota miłości, zaufania i odpowiedzialności(Oficyna Wydawnicza AFM, 2009) Kuźma, JózefPozycja Dojrzałość szkolna dziecka w świadomości rodziców i nauczycieli(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Huget, Patrycja"Sukcesy dziecka w szkole w dużej mierze zależą od stanu, w jakim przystępuje ono do systematycznego kształcenia. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego w bardzo ogólny sposób określa zadania przedszkoli w zakresie problematyki dojrzałości szkolnej, zobowiązując je wyłącznie do tworzenia warunków umożliwiających osiągnięcie gotowości szkolnej. Brakuje natomiast rozporządzeń określających jednoznacznie, kto (psycholog, pedagog, nauczyciel przedszkolny lub nauczyciel w szkole), kiedy (przed rozpoczęciem nauki w szkole czy w klasie pierwszej) oraz jakimi narzędziami powinien badać dojrzałość szkolną dziecka."(...)Pozycja Dzieje opieki na ziemiach polskich(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Machut-Kowalczyk, Joanna"Przedstawiane studium poświęcone jest rozwojowi opieki na ziemiach polskich od czasów państwa szlacheckiego, przez rozwiązania wprowadzane na ziemiach polskich pod zaborami, aż po nowoczesne rozwiązanie obowiązujące po II wojnie światowej. Ramy artykułu ograniczają możliwość pełnego opracowania zagadnienia."(...)Pozycja Postawy rodziców wobec dziecka z zespołem Downa(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Dębska, Grażyna; Cisoń-Apanasewicz, Urszula; Potok, Halina; Leśniak, MagdalenaIntroduction. The birth of a baby is a very important moment for each family. It is even more important when the newly born family member suffers from a disease or is disabled, like in case of babies afflicted with Down syndrome. The disorder evokes varied and changeable attitudes and feelings of parents towards their children. According to statistics, out of 600–700 babies born alive there is one affected by Down syndrome. Such a child may show diff erent degrees of mental disability, a wide range of dismorphic symptoms as well as suffer from various developmental defects affecting both their organs and systems. The families of such children encounter numerous barriers and difficulties, and their lives change completely. Aim of the work. To show what percentage of parents show positive and negative attitudes towards their children and to fi nd out which attitude prevails among the parents of children affected by trisomy 21. Materials and methods. A diagnostic ballot was used to collect data for the research. The respondents were asked to fill in the questionnaire of parental attitudes by Maria Ziemska. The research was conducted in February and March 2010 on the group of 31 mothers of children suffering from Down syndrome, 24 of the women belonging to foundations and associations working for the benefit of the children affected by the syndrome. Results and conclusions. According to the research, most of the mothers show negative attitudes towards their children. These involve overprotection, excessive protection against peers and the whole world, helping the children out with everything, restricting them and setting them lower challenges. The minority of mothers show positive or border attitudes. It is worth mentioning that the right attitude towards the child, and its acceptance are essential and determine a happy and stately life of a child suffering from Down syndrome.Pozycja Rodzina polska w meandrach współczesności(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Śledzianowski, Jan"Zawarte w tytule niniejszego artykułu meandry współczesności, to nic innego, jak ostatnie dwadzieścia lat życia polskiego społeczeństwa w Rzeczpospolitej, kiedy to nastąpiła zmiana ustroju politycznego, a po roku 1989, na skutek restrukturyzacji gospodarki, miliony ludzi straciły pracę. Razem z utratą pracy człowiek może utracić rodzinę, mieszkanie, status społeczny, stając się bezdomnym. Nad sytuacją tych ludzi debatują socjolodzy, politycy, a w szczególny sposób, z dozą troski, pedagodzy społeczni, wśród nich, przykładowo, Andrzej Radziewicz- Winnicki podjął bolesne problemy ubóstwa, zbiorowych symptomów traumy i politraumy w dobie transformacji, marginalizacji oraz wykluczenia – jako typowe przykłady wzrostu obszaru upośledzenia społecznego."(...)Pozycja Rodzina w sytuacji wyznaczonej chorobą zagrażającą życiu dziecka(Oficyna Wydawnicza AFM, 2012) Cepuch, Grażyna; Dębska, Grażyna; Foryś, ZofiaNowadays children still face a large number of diseases, that even despite achievements of the modern medicine, lead small patients to death. Incurable illness puts in test not only the child and its parents but also the intensive care unit personnel, predominantly nurses. The aim of the nurse duties is not only care about dying child, but also help for the infant patient family.Pozycja Współpraca rodziców ze szkołą w dziele wychowania dzieci(Oficyna Wydawnicza AFM, 2005) Kuziel, Katarzyna; Szarota, Zofia"Początki pedagogizacji rodziców w Polsce są sprzężone z pracami Komisji Edukacji Narodowej. Wiele zasług na tej niwie należy do Janusza Korczaka. Także Florian Znaniecki, Helena Radlińska, a kilka dziesięcioleci później - Aleksander Kamiński w swych dziełach podejmowali wątki włączania szkoły w nurt życia społecznego. Postulat podmiotowego, interakcyjnego stosunku łączącego członków trzech zbiorowości składających się na substancję szkoły doczekał się swej realizacji dopiero w latach 90. XX wieku."(...)Pozycja Zagrożenia zdrowotne wśród dzieci i młodzieży. T. 2(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Lisowska, Aleksandra; Prandota, Józef; Mess, Eleonora; Hajok, Ilona; Marchwińska-Wyrwał, Ewa; Rusin, Monika; Dziubanek, Grzegorz; Pokusa-Baran, Anna; Kulik, Halina; Braczkowska, Bogumiła; Kopczyńska, Elżbieta; Cepuch, Grażyna; Perek, Mieczysława; Foryś, Zofia; Seń, Mariola; Dębska, Grażyna; Cisoń-Apanasewicz, Urszula; Potok, Halina; Leśniak, Magdalena; Zborowska, Iwona; Misiak, Krystyna; Dąbek, Anna; Klisowska, Iwona; Blajerska, Dorota; Absalon, Damian; Słowiński, Jerzy; Ślesak, Barbara; Zawiasa, Agnieszka; Ižová, Marcela; Drozdíková-Kurišová, Kvetoslava; Braczkowska, Bogumiła; Bonar, Renata; Kadučáková, Helena; Zrubáková, Katarína; Seń, Mariola; Dębska, GrażynaPozycja Zagrożenia zdrowotne wśród dzieci i młodzieży. T. 3(Oficyna Wydawnicza AFM, 2011) Felińczak, Anna; Szymańska-Pomorska, Grażyna; Seń, Mariola; Misiak, Krystyna; Hamma, Faustina; Zięba, Maria; Ławska, Wioletta; Dębska, Grażyna; Kuciel-Lewandowska, Jadwiga; Kokocińska, Anna; Paprocka-Borowicz, Małgorzata; Szybińska, Małgorzata; Bogut, Bożena; Kierzek, Andrzej; Modl, Małgorzata; Foryś, Zofia; Cepuch, Grażyna; Kurpas, Donata; Staniszewska, Jadwiga; Klisowska, Iwona; Krysa, Marzena; Oleksiuk, Klaudia; Kubasiak, Marta; Marchwińska-Wyrwał, Ewa; Dąbek, Anna; Tabin, Iwona; Stelmaszyk, Małgorzata; Wrońska, Elżbieta; Terlecka, Wioleta; Jankowska, Karolina; Kulik, Krystyna; Dutkiewicz, Stanisława; Ławska, Wioletta; Zięba, Maria; Mirek, Monika; Laurman-Jarząbek, Edyta; Szpringer, Monika; Mazur, Eliza; Zborowska, Iwona; Twardak, Jerzy; Kaczmarczyk, Grzegorz; Korusiewicz, Agata; Machnik, Grzegorz; Zapała, Małgorzata; Pelc, Ewa; Czapla, Monika; Piłat, Iwona; Fal, Andrzej M.; Seń, Mariola; Dębska, Grażyna