Przeglądaj wg Słowo kluczowe "strony internetowe"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja English on Polish museums’ websites: standard or exception(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Sorkowska-Cieślak, Kinga; Cieślak, MichałInformacje dostępne na stronach internetowych mają w turystyce ogromne znaczenie. Dzięki nim turysta może szczegółowo zaplanować podróż – przyjazna strona internetowa może wręcz zadecydować o jego wizycie w danym miejscu. Wśród stron, z których korzystają turyści, znajdują się strony internetowe muzeów. Turysta szuka na nich przede wszystkim danych o lokalizacji placówki, mapy dojazdu, cen biletów czy godzin otwarcia, jak również informacji o wystawach. Coraz częściej strony muzeów są jednak czymś więcej niż tylko wirtualnym informatorem. Wiele instytucji umieszcza w internecie multimedialne materiały edukacyjne czy digitalizuje swoje zbiory, co umożliwia zapoznanie się z nimi bez wychodzenia z domu i czyni je dostępnymi dla całego świata. Celem artykułu jest sprawdzenie, czy strony internetowe polskich muzeów są przygotowane na wirtualne wizyty anglojęzycznych internautów. Dla potrzeb artykułu przebadano strony internetowe wybranych muzeów w Polsce pod kątem udostępniania informacji w języku angielskim. Sprawdzono, czy strona ma wersję anglojęzyczną, czy łatwo moż- na przełączyć jej wersję językową oraz czy wersja anglojęzyczna odpowiada treściowo wersji polskojęzycznej, czy przetłumaczono tylko niektóre informacje.Pozycja Użyteczność, funkcjonalność i dostępność stron internetowych muzeów i instytucji kultury(Oficyna Wydawnicza AFM, 2018) Woźniak-Zapór, Marta; Sorkowska-Cieślak, KingaZe wstępu: "Niewątpliwie Internet jest jednym z głównych źródeł informacji. Stronę internetową może stworzyć każdy. Służą do tego odpowiednie narzędzia, które bez specjalistycznej wiedzy programistycznej pozwalają na publikowanie treści. Niemniej jednak wraz z rozwojem technologicznym i rosnącym zapotrzebowaniem na realizację dostępnych na co dzień usług z wykorzystaniem sieci Internet, rola witryn ulegała rozbudowaniu. Stąd też strony internetowe, od początkowo jedynie informacyjnych, zaczęły pełnić także funkcje m.in. marketingowe, kontaktowe, komunikacyjne, rezerwacyjne, płatnicze, personalizujące, czy też edukacyjne."(...)