Przeglądaj wg Słowo kluczowe "uczniowie"
Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Hierarchia postaci w środowisku szkolnym a zdrowie, czyli słów kilka o znaczących innych i wartościowaniu zdrowia(Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, 2014) Lizak, DorotaProces kształtowania się tożsamości i osobowości przebiega pod wpływem osób znaczących. Początkowo są nimi postacie z najbliższego otoczenia, a wraz z rozwojem, upływem czasu i zmianą siedlisk, krąg osób znaczących stopniowo się rozszerza. Często bowiem dla młodego człowieka znaczący inni poprzez swoje kompetencje, mają istotny wpływ na postrzeganie świata, klaryfikację wartości, utrwalanie określonych wzorców czy internalizację postaw. Artykuł przedstawia hierarchię postaci w środowisku szkolnym z perspektywy uczniów w powiązaniu ze zdrowiem.Pozycja Kontynuatorzy teorii Leona Petrażyckiego(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) Witek-Mioduszewska, KatarzynaMotywacja do początku XIX wieku stanowiła nieodkryty obszar badań nauki. Idea wykorzystywania motywacji w psychologii, prawie czy w innych dziedzinach zrodziła się dopiero na przełomie XIX i XX wieku. Leon Petrażycki był jednym z pierwszych uczonych, który dokonał przełomowej klasyfikacji zjawisk psychicznych. Wyróżnił wśród nich emocje, czucia, uczucia oraz procesy woli. Badania, które zostały przeprowadzone w tamtych czasach, wskazywały na powiązanie pomiędzy emocjami a motywacją. Sporo późniejszych pracowników naukowych kontynuowało rozmaite założenia wynikające z teorii Petrażyckiego. W literaturze wyróżnia się dwa okresy twórczości uczonego: petersburski oraz warszawski, dlatego też zasadne jest dokonanie podziału kontynuatorów Petrażyckiego w oparciu o te etapy jego działalności naukowej. W artykule krótko przedstawione zostały sylwetki wybranych przez autorkę badaczy, którzy inspirowali się ideami Petrażyckiego, m.in.: Jerzego Landego, Henryka Piętki, Mikołaja Timaszewa, Gieorgija Gurwicza, Michaiła Rejsnera. Ponadto dokonana została analiza ich twórczości w kontekście emocji oraz teorii motywacji zapoczątkowanej przez petersburskiego uczonego. Ukazane zostały również poglądy współczesnych zwolenników petrażycjanizmu.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 3, 2006 : Studia, rozprawy, artykuły(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Pucek, Zbigniew; Nieciuński, Stanisław; Szumpich, Stanisław; Ziarko, Janusz; Wroński, Ryszard; Gaweł, Anna; Kulczycki, Jerzy; Blachnicki, Bogusław; Kliś, Maria; Jordan, Maria; Bożek, Martin; Rojek, Piotr; Młynarczyk, Andrzej; Młynarczyk, Krystian; Woźniak, Marta; Majchrowski, JacekPozycja Poziom wiedzy uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych z zakresu pierwszej pomocy - wpływ wieku na poziom wiedzySzostak, Elżbieta; Zbigniew SiudakPraca przedstawiała poziom wiedzy z zakresu Pierwszej Pomocy przedmedycznej dzieci ze szkoły podstawowej oraz uczniów gimnazjum. Sprawdzono czy wiek ma wpływ na wiedze badanych. Wyniki badania okazały się zaskakujące, gdyż poziom wiedzy uczniów gimnazjum nie jest dostatecznie wyższy niż poziom wiedzy uczniów szkoły podstawowej. Uczniowie gimnazjum mają co tydzień jedną godzinę przedmiotu „Edukacja dla społeczeństwa” podczas której są poruszane zagadnienia z zakresu pierwszej pomocy, natomiast w szkole podstawowej w przeciągu sześciu lat nauki został tylko raz przedstawiony godzinny film instruktażowy na temat Pierwszej Pomocy.Pozycja Przestępczość - resocjalizacja - profilaktyka. Współczesne aspekty(Oficyna Wydawnicza AFM, 2020) Zinkiewicz, Beata; Kranc, Michał; Niedzielski, Mariusz; Śmigacz-Skawicka, Katarzyna; Czerwińska-Jakimiuk, Ewa; Malak, Małgorzata; Pułka, Jolanta; Grzesiak, Krystyna; Skulicz, DanutaZ wprowadzenia: "Zagadnienia współczesnej przestępczości (a zwłaszcza dostrzegalnych zmian w jej rozmiarach i coraz bardziej zróżnicowanym obrazie), społecznej reakcji na to zjawisko i związanych z nim prób instytucjonalnie zorganizowanej interwencji profilaktyczno-resocjalizacyjnej znajdują się w orbicie zainteresowań przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Specjaliści zwracają uwagę na kilka istotnych aspektów przestępczości. Jednym z nich są coraz bardziej odczuwane trudności w trafnym diagnozowaniu mechanizmów prowadzących do naruszania standardów prawnych, ponieważ wyjaśnianie przyczyn przestępczości jedynie w oparciu o ugruntowane w nauce teorie kryminologiczne wydaje się zabiegiem niewystarczającym."(...)Pozycja Studia z Dziejów Państwa i Prawa Polskiego T. XXV 2022 Badania nad rozwojem instytucji politycznych i prawnych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) Michalik, Piotr; Konarski, Marcin; Witek-Mioduszewska, Katarzyna; Rosa, Wacław; Głuszak, Marcin; Mielnik, Hubert; Cichoń, Paweł; Machut-Kowalczyk, Joanna; Wiśniewska, Dorota; Zywert, Eryk; Zieliński, Piotr; Radkowska-Gizelska, Małgorzata; Kaźmierczyk, Aneta; Ulicki, BogusławPozycja Zarządzanie wiedzą o zagrożeniach bezpieczeństwa uczniów w środowisku szkolnym(Oficyna Wydawnicza AFM, 2006) Ziarko, JanuszZ wprowadzenia: "Zagrożenie jako pojęcie i jako zjawisko jest rzeczą o bardzo szerokim i wieloznacznym znaczeniu, rozpatrywaną z perspektywy wielu dyscyplin naukowych, analizowaną w sytuacjach jednostkowych i grupowych, w układach ujmujących społeczne procesy w skali makro i mikro, w okolicznościach i uwarunkowaniach uwzględniających aspekt obiektywny i subiektywny tego zjawiska. Zagrożenie widzi się z pozycji jednostki, rodziny, grupy społeczno-zawodowej, lokalnych społeczności, różnych instytucji."(...)