Analysis of Language Needs for Effective ESP Syllabus Development
Loading...
Date
2016
Authors
Journal Title
item.page.issn
1643-8299
item.page.eissn
2451-0858
Volume Title
item.page.isbn
item.page.eisbn
Publisher
Oficyna Wydawnicza AFM
Abstract
Ukraiński Uniwersytet Katolicki, w celu podwyższenia poziomu zawodowego i akademickiego
studentów studiów magisterskich Wydziału Pedagogiki Społecznej, prowadzi
kurs języka angielskiego do celów zawodowych. Opracowanie skutecznego programu
edukacyjnego rozpoczyna się od analizy potrzeb językowych studentów, na podstawie
wywiadów i ewidencjonowania obserwacji, umożliwiających ustalenie niezbędnych dla
nich umiejętności w zakresie rozumienia, stosowania oraz przedstawienia informacji zawodowej.
Zadanie nauczyciela polega na udostępnieniu studentom koniecznych narzędzi,
parametrów oraz zasad prowadzenia kursu, a także na nadaniu studentom, posiadającym
bardziej gruntowną, niż on, wiedzę dotyczącą swojego przedmiotu, możliwości dodania,
przez ekspertów i specjalistów, nowej treści do prowadzonego kursu. Taki materiał powinien
być również zgodny z współczesną praktyką językową. W procesie badawczym
potrzeb studentów, niezwykle ważne jest rzetelne przygotowanie pytań do ankiet. Powinny
one zawierać odniesienie do przyszłego zawodu oraz oczekiwania studentów wobec
proponowanego kursu.
Description
Publikacja recenzowana / Peer-reviewed publication
item.page.keyword
Keywords
Citation
Państwo i Społeczeństwo 2016 (XVI), nr 2, s. 131-142.