1.2 Artykuły z wydawnictw zewnętrznych
Stały URI dla kolekcji
Przeglądaj
Przeglądaj 1.2 Artykuły z wydawnictw zewnętrznych wg Autor "Chodyński, Andrzej"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Legitymizacja przedsiębiorstwa a triada strategicznych działań w zakresie CSR: Przedsiębiorczość – Innowacyjność – Jakość(Oficyna Wydawnicza Humanitas, 2017) Chodyński, AndrzejW artykule omówiono triadę działań na rzecz odpowiedzialności organizacji, która obejmuje odpowiedzialną przedsiębiorczość, odpowiedzialną innowacyjność i odpowiedzialną jakość. Celem działań w ramach triady jest budowa legitymizacji organizacji, ze szczególnym podkreśleniem roli interesariuszy na rzecz kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Wskazano na znaczenie komunikacji z interesariuszami. Zwrócono uwagę na rolę przedsiębiorczości społecznej oraz innowacji społecznych. Omówiono etapy tworzenia tego typu innowacji. Podkreślono znaczenie innowacyjności w realizacji CSR. Na tym tle mówiono kwestie odpowiedzialnych technologii. Zwrócono uwagę na szczególne znaczenie koncepcji CSR 2.0. z wykorzystaniem najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Omówiono znaczenie jakości etycznej. Wskazano na podobieństwa w podejściu do zarządzania jakością oraz społeczną odpowiedzialnością. Dla poszczególnych etapów triady zaproponowano wykorzystanie określonych narzędzi, uwzględniając między innymi dorobek dotyczący partnerstwa, technologii oraz nowego podejścia do rachunkowości zarządczej.Pozycja Odpowiedzialna innowacyjność przedsiębiorstwa oparta o synergię procesów: Innowacyjnego i legitymizacji(Oficyna Wydawnicza Humanitas, 2016) Chodyński, AndrzejW artykule omówiono pojęcie synergii oraz wskazano na możliwości wykorzystania tego zjawiska w realizacji odpowiedzialnych innowacji. Zaprezentowano pojęcie odpowiedzialnych innowacji i omówiono synergię procesów, wykorzystując m.in. dorobek logistyki. Przedstawiono pogląd, że tworzenie wiązki procesów z udziałem procesu legitymizacji można przyjąć jako ogólną zasadę w kreowaniu wartości dla wszystkich interesariuszy. Zaproponowano wykorzystanie synergicznego oddziaływania tandemu procesów: innowacyjnego oraz legitymizacji do realizacji odpowiedzialnych innowacji. Synergia tych procesów powinna prowadzić do wystąpienia efektywności, rozumianej jako efektywność ekonomiczna, społeczna i ekologiczna. Wskazano na rolę czynnika synergicznego jakim jest oddziaływanie interesariuszy. Ich oczekiwania powinny być spełniane w ramach tworzenia odpowiedzialnego biznesu.Pozycja Proces legitymizacji organizacji odpowiedzialnej społecznie(Oficyna Wydawnicza Humanitas, 2015) Chodyński, AndrzejW artykule zaproponowano model procesu legitymizacji organizacji odpowiedzialnej społecznie. Opisano możliwość wykorzystania współczesnych teorii zarządzania i doświadczeń z realizacji CSR oraz sustainability w realizacji tego modelu. W szczególności odniesiono się do możliwości wykorzystania założeń teorii instytucjonalnej i teorii interesariuszy. Opisano możliwości oceny wyników procesu legitymizacji przedsiębiorstw w oparciu o podstawy teoretyczne i praktykę dotyczącą prospołecznych zachowań korporacji na globalnym rynku. Wskazano na możliwości wykorzystania tego modelu dla organizacji sektora społecznego na przykładzie uczelni wyższych i mediów.