Przeglądaj wg Autor "Pieczywok, Andrzej"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka 2019, nr 3 (XXXVI) : Kształcenie w siłach zbrojnych w Polsce i na świecie w XXI wieku. Wybrane aspekty(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Kubiak, Krzysztof; Frącik, Krystian; Pawłuszko, Tomasz; Mickiewicz, Piotr; Mazurkiewicz, Agata; Baranowska, Aneta; Klisz, Maciej; Pieczywok, Andrzej; Siekiera, Joanna; Kukartseva (Glaser), Marina; Chertok, Michail; Kraj, Kazimierz; Tkach, Liudmyla; Kozioł, AleksandraZ wprowadzenia: "Gwałtowny postęp, który w XXI wieku objął tak wiele dziedzin życia, nie ominął także sfery wojskowej. Siły zbrojne przechodzą bardzo szybkie przemiany pod wpływem nowych osiągnięć naukowo-technicznych i poszukiwania najbardziej efektywnych sposobów ich wykorzystania nie tylko w czasie wojny, ale także pokoju i kryzysu. To wszystko stanowi duże wyzwanie dla twórców systemów kształcenia wojskowego, które należy zorganizować tak, by zapewniały siłom zbrojnym kadrę przygotowaną do sprostania współczesnym wymaganiom. Nie chodzi jedynie o naukę wykorzystania nowych rozwiązań, ale także o tak oczywiste kwestie, jak budowa zdolności przywódczych czy odporności na propagandę i dezinformację, aby nie powodowała ona olbrzymich konsekwencji dla morale kadry dowódczej i szeregowych żołnierzy. Biorąc to pod uwagę redaktorzy tomu, którzy zgodnie z dewizą periodyku starają się łączyć teorię i praktykę bezpieczeństwa, uznali, że warto jest przybliżyć różne aspekty kształcenia w siłach zbrojnych w Polsce i na świecie w XXI wieku."(...)Pozycja Bezpieczeństwo. Teoria i Praktyka 2022, nr 3 (XLVIII): The Total Defence 21st century.COM – building a resilient society(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) Lasoń, Marcin; Klisz, Maciej; Elak, Leszek; Jones, Derek; Love, J. Bryant; Borkowski, Robert; Reczkowski, Robert; Lis, Andrzej; Czarny, Roman S.; Kubiak, Krzysztof; Michalak, Artur; Bonomi, Nicola; Bergonzini, Stefano; Majchrowska, Elżbieta; Wiśniewska-Paź, Barbara; Polko, Paulina; Mehan, Brian; Fiala, Otto C.; Allers, Edgars; Śliwa, Zdzisław; Fabian, Sandor; Johanson, Terry; Grzela, Joanna; Bērziņš, Jānis; Stringer, Kevin D.; Issa, Alex; Grandi, Marco Massimo; Łazarek, Sławomir; Lipert-Sowa, Monika; Lakomy, Miron; Kuśmirek, Karolina; Marcinko, Marcin; Matyók, Thomas; Zajc, Srečko; Pieczywok, Andrzej; Czornik, Katarzyna; Urych, Ilona; Leśniewski, Zbigniew; Lech, Kamila; Laskowski, Mirosław; Pietrzak, Patrycja; Czernik, Paulina; Halicka, Barbara; Ostolski, Paweł Rafał; Marek, MichałIntroduction: "When we started working on the issue entitled “The Total Defence 21st century. COM – building a resilient society”, we did not know then how topical this issue would become. We were aware of its importance, especially since 2014, which was the beginning of the Russian aggression against Ukraine. However, we did not think that the need to build an effective concept of total/comprehensive defence, and then its implementation, would become so pressing in February 2022. Two of the three general regularities in the history of international relations have also become extremely topical. We are talking about the clash between imperial and polyarchic tendencies, and nations’ desire to express their independence and identity, and as a result, to have their own state. It can be assumed that in order to achieve this goal, as well as for small and medium-sized states to be able to defend themselves against the forces of empires and effectively deter them, they must use the concept of total/comprehensive defence, in its improved, 21st century version."(...)Pozycja Education for security in the area of human threat(Oficyna Wydawnicza AFM, 2022) Pieczywok, AndrzejEducation for security serves to prepare citizens for appropriate behaviour and appropriate reactions in situations posing a threat to their health and life. At every step, we deal with many different threats that occur in all areas of human life. The main areas include social, public, professional, and educational sphere. The aim of the article is to present the role and significance of education for security in the context of the catalogue of threats to a person functioning in various areas of their life. The article consists of an introduction, the identification of the human space, a list of selected threats, and a summary.Pozycja Edukacja obronna młodzieży szkolnej i studentów w Wielkiej Brytanii(Oficyna Wydawnicza AFM, 2019) Pieczywok, AndrzejEdukacja obronna wpływa zarówno na kształt przyszłych postaw obywatelskich, jak i na potencjał obronny, decydując o sile i potędze państwa. Artykuł dotyczy edukacji obronnej młodzieży szkolnej i studentów w Wielkiej Brytanii. Jego celem jest przedstawienie wybranych form i obszarów edukacji obronnej młodzieży szkolnej i studentów oraz wskazanie przy tym na pewne podobieństwa i różnice. W Wielkiej Brytanii edukacja obronna jest postrzegana jako ważny proces kształcenia oraz szkolenia młodzieży. Ponadto odgrywa szczególną rolę w kształtowaniu postaw patriotyczno-obywatelskich młodych ludzi.