Przeglądaj wg Autor "Rymarczyk, Sebastian"
Teraz wyświetlane 1 - 10 z 10
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Elementy arkusza kalkulacyjnego Ms Excel 2000 Zeszyt ćwiczeń(Oficyna Wydawnicza AFM, 2004) Gajda, Iwona; Pękala, Maciej; Rymarczyk, Sebastian; Wilk-Kołodziejczyk, DorotaPozycja Implikacje dla rozwoju e-learningu w aspekcie technicznym na przykładzie KAAFM(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Woźniak-Zapór, Marta; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, SebastianW niniejszej monografii przedstawiono zagadnienia dotyczące e-learningu począwszy od przybliżenia tego, czym jest kształcenie na odległość i w jaki sposób jest realizowane w różnym otoczeniu – na uczelni i w biznesie. W kolejnych rozdziałach omówiono zagadnienia związane z kształceniem na odległość na uczelni realizowane na przykładzie Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Przedstawione zostały również wyniki przeprowadzonych badań ankietowych dotyczących postrzegania przez studentów zarówno działania platformy e-learningowej, sposobów przedstawiania treści, jak i możliwości komunikacyjnych realizowanych za jej pośrednictwem. Na tej podstawie możliwe jest stwierdzenie, w jaki sposób należy poprawić kształcenie na odległość na uczelni, a co już jest dobre oraz czy zastosowane rozwiązania uważane są przez studentów za właściwe, a jeżeli nie – to, co należy ulepszyć. W ankiecie badany jest także stosunek studentów do samego kształcenia na odległość, czyli do sytuacji, w której wprawdzie mają możliwość uczenia się w dowolnym czasie i miejscu, i w razie konieczności mogą się komunikować z nauczycielem synchronicznie lub asynchronicznie, ale z drugiej strony nie pracują w grupie rówieśników, budując przy okazji więzi społeczne, a kontakt z żywym człowiekiem odbywa się poprzez wymianę tekstu pisanego na ekranie. Przytoczone wyniki badań pozwalają stwierdzić, czy działania związane z rozwojem kształcenia na odległość na uczelni prowadzone są w dobrym kierunku. Są również pomocne w wyznaczeniu nowych obszarów rozwoju, zgodnych z aktualnym zapotrzebowaniem studentów.Pozycja Kształcenie na odleglość w uczelni. Teoria i praktyka.(Politechnika Gdańska, 2015) Woźniak-Zapór, Marta; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, SebastianW artykule przedstawione zostaną zagadnienia związane z kształceniem na odległość, na przykładzie doświadczeń Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Przytoczone zostaną podstawy prawne oraz przepisy warunkujące wdrożenie blended – learningu w uczelni. Ukazane zostaną zagadnienia związane z Krajowymi Ramami Kwalifikacji w aspekcie funkcjonowania kształcenia na odległość. Przedstawione zostaną opinie studentów dotyczące zajęć prowadzonych w formie blended-learning.Pozycja Mechanizmy gamifikacji w kształtowaniu postaw studentów(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Woźniak-Zapór, Marta; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, SebastianZgodnie z jedną z definicji gamifikacja polega na wykorzystaniu technik znanych z gier fabularnych do kształtowania zachowań i postaw ludzi w sytuacjach, które grami nie są. Działania te służyć mają zwiększeniu zaangażowania uczestników danego działania w procesy – szczególnie te, które wydają się być rutynowe i nudne. Sama technika opiera się na odczuciach zadowolenia, jakie czują ludzie w wyniku np. pokonywania trudności, zdobywania nagród, ale także w wyniku rywalizacji czy współpracy. Technika gamifikacji wykorzystywana jest w różnych dziedzinach życia społecznego. W artykule podjęta zostanie próba przyjrzenia się możliwościom zastosowania gamifikacji w kształceniu studentów, dodatkowo z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Studenci z trudem uczą się przedmiotów, które uważają za niezbyt interesujące, trudne lub nudne. Działania związane z gamifikacją mają prowadzić do wytworzenia u odbiorców odczuć zadowolenia i satysfakcji z pokonywania poszczególnych poziomów trudności zagadnień dydaktycznych, czy też radości ze wspólnych osiągnięć grupy, albo zaangażowania w rywalizację. Wprowadzenie tych działań do procesu dydaktycznego mogłoby korzystnie wpłynąć na uzyskanie przez studentów planowanych efektów kształcenia. W takiej sytuacji nauczyciel powinien podejść do organizacji procesu dydaktycznego jak kierownik, któremu został powierzony projekt do realizacji. W związku z tym już na początku prowadzonych zajęć powinny zostać ustalone zasady pracy na zajęciach dydaktycznych i poza nimi, uwzględniające elementy mechaniki gier. W artykule przeanalizowane zostaną niektóre elementy gamifikacji wraz z podaniem możliwości zrealizowania ich z wykorzystaniem platformy e-learningowej KAAFM.Pozycja Metody i narzędzia zapisu i udostępniania danych(Oficyna Wydawnicza AFM, 2014) Bednarczyk-Płachta, Agnieszka; Urlik, Szczepan; Woźniak-Zapór, Marta; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, Sebastian; Gąciarz, Tomasz; Płażek, Joanna; Chmielowski, Wojciech Z.; Smolarek-Grzyb, Agnieszka; Uryga, Renata; Wilk-Kołodziejczyk, Dorota; Regulski, Krzysztof; Jakubiec, Adam; Krupa, Marian; Pękala, Maciej; Grabiński, Tadeusz; Wilk-Kołodziejczyk, Dorota; Woźniak-Zapór, MartaPrzekazujemy czytelnikowi kolejną monografię wydaną w ramach serii „Informatyka”, zawierającą publikacje pracowników związanych z Wydziałem Zarządzania i Komunikacji Społecznej Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego z obszaru problemów optymalizacji, systemów informacyjnych oraz kształcenia zdalnego. Wśród autorów niniejszej publikacji znajdują się głównie pracownicy Studium Informatyki Krakowskiej Akademii i Katedry Informatyki Stosowanej. Opublikowane artykuły są wynikiem współpracy w zespołach z pracownikami innych krakowskich uczelni. Tematyka monografii koncentruje się na metodach optymalizacji, zastosowaniach systemów informatycznych, oraz kształcenia zdalnego. Całość tematyki podzielona jest na trzy wzajemnie powiązane części. Pierwsza część zawiera trzy podrozdziały, w których podjęto kwestie kształcenia zdalnego. Druga część monografii, ujęta w kolejnych trzech podrozdziałach, prezentuje wybrane narzędzia i modele optymalizacji. Ostatnia, trzecia – przedstawia problematykę związaną z zastosowaniem systemów informatycznych w firmie.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 2, 2016 : Edukacja alternatywna a współczesna szkoła(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Giza, Teresa; Olearczyk, Teresa; Kožuh, Anna; Lepičnik Vodopivec, Jurka; Medved Udovič, Vida; Kusiak-Pisowacka, Monika; Grzesiak, Krystyna; Cotič, Mara; Felda, Darjo; Bocharova, Olena; Kohut, Svitlana; Palka, Oleksandra; Rokicki, Andrzej; Woźniak-Zapór, Marta; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, Sebastian; Aksman, Joanna; Gabzdyl, Jolanta; Kasáčová, Lenka; Pułka, Jolanta; Guzik, Marcin; Frączek, Magdalena; Misiuk, Agnieszka; Sorkowska-Cieślak, Kinga; Horváth, Péter; Misiuk, Agnieszka; Aksman, Joanna; Grzesiak, Krystyna; Majchrowski, Jacek M.Pozycja Państwo i Społeczeństwo nr 2, 2017 : Ekonomia, finanse i edukacja zawodowa wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju - wybrane zagadnienia(Oficyna Wydawnicza AFM, 2017) Podolec, Barbara; Dębska-Rup, Anna; Rup, Przemysław; Raźniak, Piotr; Dorocki, Sławomir; Płaziak, Monika; Láczay, Magdolna; Woźniak-Zapór, Marta; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, Sebastian; Świętek, Anna; Dziuba-Burczyk, Alicja; Majchrowski, Jacek M.Ze wstępu: Opracowanie zostało poświęcone wybranym zagadnieniom finansów, ekonomi oraz edukacji zawodowej wobec współczesnych wyzwań zrównoważonego rozwoju. Siedem artykułów w nim zawartych zostało podzielone na trzy główne sekcje tematyczne: mikroekonomiczne uwarunkowania zrównoważonego rozwoju; finansowe aspekty zrównoważonego rozwoju przestrzennego, edukacja a zrównoważony rozwój.Pozycja Projektowanie interaktywnych szkoleń na potrzeby kształcenia na odległość(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Woźniak-Zapór, Marta; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, SebastianAs part of university teaching it is possible to use the teaching methods and techniques of distance education. Both the design and doing classes on the distance it must be remembered, that they must meet certain requirements. Distance education at the university can only take the form of blended learning, which is a mixed form, where classes are doing partly in the traditional way, and partly remotely. Distance learning classes should take into account both formal ministerial regulations, internal regulation university, as well as informal rules of creating the course. It should be taken into account methodological principles of creating training and preferences of people involved in education. In addition, each participant of this kind of education should know exactly his obligations. As a result, the teaching process is not in doubt as to the form, rights and obligations of users. Therefore, the article presents issues in the design of interactive training. It will show the possibility of using diff erent kinds of course elements, as well as ways of planning the course. This way it will be easier to create a course that during the implementation can become an interesting way of deepening knowledge.Pozycja Social importance of information systems. In management(Copyright by Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego & Towarzystwo Naukowe „Societas Vistulana”, 2020) Grabiński, Tadeusz; Krupa, Marian; Pękala, Maciej; Uryga, Renata; Sorkowska-Cieślak, Kinga; Woźniak-Zapór, Marta; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, Sebastian; Kurnik, Krystian; Huszlak, Wojciech; Maj, Bernard; Szepski, MarekIntroduction: We are pleased to present a monograph addressing key issues in contemporary management – information systems. Nowadays, many organizations face challenges of digital transformation and analysis of the large databases containing billions of records become the necessity of the day and the key factor of success. Organizations not able to cope with the digital world become obsolete and melt away. The publication invokes various aspects of the social importance of information within different organizations. The following issues resound in the monograph: how to exploit Business Intelligent class systems into the efficient management system for decision-making. A key factor in the competitiveness of modern organizations is the ability to transform business data, both in operational and strategic terms, into decision-making knowledge. It is an extremely complex process from the perspective of both the selection of variables, optimization formulas and the quality of data obtained to perform a reliable analysis and diagnosis. Another completely different issue is selecting, acquiring, and implementing technological solutions and providing adequate “know-how” in managing such a project, which significantly affects the outcome. The crucial question is to what extent can modern organizations, regardless of the scale of their activity or sector affiliation, use modern system solutions, with particular emphasis on Business Intelligence solutions, in terms of supporting the process of efficient decision making? The first part of the publication covers the characteristics of BI solutions in the context of knowledge management; analysis of the conditions in the selection of the system and supplier; comments on the implementation methodology of the BI class system, usability assessment of the above solutions, including a description of the advantages and disadvantages of “on-premise” applications, as well as the so-called “Cloud technologies”. The Authors employ the SAP Analytics Cloud system to illustrate BI solutions in the data processing. The second chapter refers to the very broad problem of the materiality and relevance of the information. In today’s online world, there is much more data to be processed and accessible to different parties like entrepreneurs, managers or clients. Companies have never had so much information at their disposal. When segmenting consumer data (cookies), online habits can be read by checking the pages they visit, the information they stop at, and the products they are seeking. It’s easy to find anything online because everyone can create and load data on the Internet. In turn, it shapes the environment in which companies can carefully select and adapt the message to a specific user to be as convincing as possible. All our movements leave a trace on the web, which is later used to define our behaviour, likes, preferences, etc. The second chapter presents the aspect of the possibility of collecting information cookies, as well as the Internet media used in marketing activities. It shows what information can be read from the visited pages and how data analysis supports the decision-making process. Last but not least, it also addresses the issue of the current state of website privacy protection. The next chapter brings closer the problem of museum e-shop. This part presents a qualitative research method on online museum stores on the example of 30 Polish museums with the highest attendance in 2017. The study showed that not all museums have online stores in the online version, and the biggest problem is the low percentage of e-stores enabling electronic payments. The problem is carried forward by the analysis of the usability of museum websites. Another issue invoked in the monograph is the e-learning technique. For example, how simulating programs, knowledge pills, or gamification can enrich the learning experience. Each of these methods is or may be used in education, and each has its advantages and drawbacks. The publication put special emphasis on knowledge pills, which are a relatively new, fast and effective way of communicating small but properly selected pieces of knowledge on a given topic. Due to the method of knowledge sharing is delivered when it is most needed. The last chapter presents considerations on the possibility of using knowledge pills as tools supporting the management of knowledge transfer with the use of materials developed in this form. It also shows the research results on knowledge pills carried out among students of senior high school years. We trust that our publication will attract all readers interested in management, education and computer science. Passionate Authors prepared the monograph, and we do hope that the monograph will be able to infect readers with this passion.Pozycja Socio-IT aspects of e-learning(Oficyna Wydawnicza AFM, 2016) Woźniak-Zapór, Marta; Grabiński, Tadeusz; Jovanović Gavrilović, Biljana; Gligorić, Mirjana; Glušac, Danijela; Smutek, Halina; Prorok, Magdalena; Kościelniak, Grzegorz; Vesin, Boban; Klašnja-Milićević, Aleksandra; Marošan, Zoran; Savić, Ninoslava; Jošanov, Borislav; Grzyb, Mariusz; Rymarczyk, Sebastian; Maj, Bernard; Sorkowska-Cieślak, KingaPreface: The monograph presents issues of contemporary e-learning in its broadest sense. Methods, tools, formal and legal aspects of distance learning as well as socio-ethical conditions have been discussed here.The issues raised in the monograph is particularly important in the context of changes that have been taking place in recent years. Increasingly, lots of virtual educational institutions as alternatives to traditional learning have emerged. On the other hand, at currently existing universities and schools there are more and more e-learning courses. We are in the time of transition and therefore a new model of education based on generally available online teaching resources is becoming more and more widespread.