4.2 Nagrodzone prace dyplomowe
Stały URI dla kolekcji
Przeglądaj
Przeglądaj 4.2 Nagrodzone prace dyplomowe wg Temat "Edukacja"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Czułość i empatia w kontaktach nauczyciela z dziećmi w wieku przedszkolnym na przykładzie badań wybranych przedszkoli w województwie Małopolskim(2023) Chachlica, Justyna; Aksman, Joanna; Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolnaZe wstępu: "Edukacja przedszkolna stanowi niezwykle ważne podwaliny w późniejszym rozwoju dziecka. Elementem takowej edukacji są nie tylko dzieci, ale i nauczyciele oraz rodzice. Zarówno pierwsi, jak i drudzy pełnią niebagatelną rolę, aby proces kształcenia i wychowywania dziecka przebiegał efektywnie i przynosił zamierzone skutki. Jednym z czynników mających bezpośredni wpływ na dzieci w wieku przedszkolnym jest postawa nauczyciela. To właśnie od wychowawcy zależy, czy dziecko będzie przedmiotem, czy podmiotem procesu dydaktycznego. Empatyczna, wspierająca, czuła postawa pedagoga ma na celu rozumienie dziecka, jego potrzeb, indywidualności, zainteresowań, zdolności i słabości. Troska o drugiego człowieka, ciepło, chęć pomocy i brak obojętności to emblematy, którymi odznaczać powinni się wszyscy podejmujący zawód nauczyciela."(...)Pozycja D(EKO)TERAPIA® a rozwój emocjonalny dzieci szkolnych (Proekologiczna metoda pracy pedagoga w niepublicznej placówce Edukacyjny Handmade – Twórcza Przestrzeń Rozwoju i Terapii w Sosnowcu)(2022) Szober, Aleksandra; Zinkiewicz, Beata; Pedagogika; Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna z logopediąWstęp: "Sztuka – to brzmi dumnie. Jak się jednak okazuje, nie zawsze wzbudza ona pozytywne emocje i reakcje. Moje wieloletnie obserwacje oraz rozmowy z różnymi ludźmi skłoniły mnie do refleksji, że pewna część społeczeństwa postrzega sztukę przez pryzmat wyłącznie czegoś do podziwiania – majestatycznego, elitarnego, nieosiągalnego. Samo zaś obcowanie ze sztuką (np. na etapie edukacji szkolnej), niezależnie od jej formy, niejednemu mojemu rozmówcy dostarczyło uczucia stresu i przekonania o braku umiejętności. Tymczasem sztuka (w mniejszym lub większym stopniu) jest obecna w życiu każdego człowieka. Jej różnorodne formy otaczają nas każdego dnia, wzbudzając emocje, regulując postawy i reakcje, stymulując określone działania. To bardzo naturalne zjawisko. Bowiem, jak wskazują badacze z obszaru neuronauk - sztuka “od swego zarania nie mogła mieć na celu przedstawienia świata, bo świata nie można przedstawić, można jedynie przedstawić swoje odczuwanie świata” jako wynik interpretacji wewnętrznych stanów mózgu powstałych wskutek bycia w tym świecie i potrzeby działania w nim."(...)Pozycja Zagrożenie uzależnieniem od mediów elektronicznych młodzieży szkolnej - Przyczyny, przejawy i sposoby zapobiegania (Na przykładzie badań uczniów szkół podstawowych z terenu gminy Wieprz(2021) Mrowiec, Tadeusz; Zinkiewicz, Beata; Pedagogika resocjalizacyjna z elementami kryminologiiZe wstępu: "Aktualnie prawie każdy z nas posiada przynajmniej jedno urządzenie multimedialne, od dzieci po osoby w podeszłym wieku. Potrzeba pozostawania w "stałym kontakcie ze światem" i "bycia na bieżąco" w ostatnich latach bardzo się pogłębiła, a zjawisko to stało się już normą społeczną. Pytanie tylko, kiedy ta nowa norma społeczna przestaje być normą, a zaczyna być problemem. Bardzo duży postęp technologiczny, a co za tym idzie - coraz to nowe możliwości wykorzystania telefonów komórkowych, laptopów, tabletów i całej reszty urządzeń multimedialnych nie idą w parze z postępem psychologiczno - społecznym. Brak świadomości zagrożeń związanych z patologicznym korzystaniem z „dobrodziejstw technologii” i zachwyt nad ich możliwościami sprawiają, iż ludzie stają się bezbronni wobec zagrożeń, które niesie ze sobą "kultura pochylonej głowy". Przekonanie to stało się punktem wyjścia do napisania niniejszej pracy. Problem uzależnienia młodzieży od mediów elektronicznych jest stosunkowo nowym zagadnieniem, ale – co ważniejsze – zmieniającym się wciąż na naszych oczach zjawiskiem. Obowiązkiem pedagoga jest zatem jego monitorowanie. I taki właśnie cel nadrzędny przyświecał autorowi tego opracowania – śledzenie dynamiki i specyfiki problemu."(...)