Browsing by Subject "ECSR"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Friendly practices in global business and Polish conditions(Oficyna Wydawnicza AFM, 2010) Chodyński, Andrzej; Jabłoński, Adam; Jabłoński, MarekFrom introduction: "The notion of globalization refers to different perspectives. From an economic standpoint, not only does globalization create chances for companies, but also threats, among others connected with natural environment pollution resulting from thier business activities. An effort to limit those negative phenomena is realization of assumptions of Environmental Corporate Responsibility undertaken by the companies on the global market."(...)Item Społeczne aspekty zarządzania organizacjami wobec zmienności otoczenia(Oficyna Wydawnicza AFM Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, 2024) Fatuła, Dariusz; Bałamut, Anna; Chodyński, Andrzej; Huszlak, Wojciech; Kapera, Izabela; Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna; Kucab-Bąk, Katarzyna; Uryga, Renata; Borowski, Dominik; Krupa, Marian; Pękala, Maciej; Szplit, Marcin; Podwysocka, Barbara; Cziomer, Marcin; Baran, Dariusz; Ptaszek, PawełZ wprowadzenia: "Zalążków idei określanej dziś jako społeczna odpowiedzialność biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR) upatrywać można już w odleglej starożytności. Kodeks Hammurabiego spisany w XVIII w. p.n.e. przewidywał srogie kary za szkody poniesione przez klienta wskutek niewłaściwie wykonanej usługi medycznej i pracy budowlanej. Choć prawa pracownicze rodziły się już XIX w., to – upraszczając – „drapieżny” kapitalizm nie brał jeszcze pod uwagę społecznych i środowiskowych negatywnych skutków masowej produkcji."(...)Item Społeczne i ekologiczne aspekty audytów – od ECSR do ESG(Oficyna Wydawnicza AFM Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, 2024) Chodyński, Andrzej; Huszlak, WojciechAudyt wewnętrzny jest szeroko stosowany w rożnego typu organizacjach, także przedsiębiorstwach. Interesujące są rozważania łączące pojęcie audytu wewnętrznego z teoriami i koncepcjami odnoszącymi się pośrednio lub bezpośrednio do problematyki zarządzania. W opracowaniu uwagę skupiono na możliwości wykorzystania audytu w realizacji koncepcji ECSR (Environmental Corporate Social Responsibility) w ramach doskonalenia organizacji, z uwzględnieniem działań na rzecz doskonałości procesowej. Zwrócono uwagę na rolę różnych norm, standardów i wytycznych, takich jak UN-Global Compact, ISO 26000, SA 8000, BSCI, ISO 14001 i EMAS. Celem rozdziału jest konceptualizacja podejścia do audytu społecznego i ekologicznego jako narzędzia wspierającego osiąganie doskonałości organizacyjnej z wykorzystaniem założeń ECSR, wytycznych i standardów organizacji międzynarodowych oraz rezyliencji organizacyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania w warunkach kryzysów pozaekonomicznych. Przyjęto hipotezę, że praktyczna realizacja ECSR na rzecz doskonałości organizacyjnej z wykorzystaniem doskonalenia procesów odbywać się może poprzez realizację audytów wewnętrznych, także w związku z ESG, i odnosić się do dorobku współczesnych koncepcji zarządzania oraz sprawozdawczości społeczno-ekologicznej. Zastosowano metodę systematycznego przeglądu literatury. Efektem jest koncepcyjne ujęcie audytu społecznego i ekologicznego w doskonaleniu organizacji w warunkach kryzysów pozaekonomicznych – wykorzystujące założenia ECSR i ESG.Item The industry of electric vehicles: environmental, marketing and social aspects of management(Oficyna Wydawnicza AFM, 2023) Chodyński, Andrzej; Fatuła, Dariusz; Waśniewski, Krzysztof; Leśniewski, Michał Adam; Huszlak, Wojciech; Bałamut, Anna; Woźniak-Zapór, Marta; Bąchor, Ewa; Oliwkiewicz, Barbara; Baran, Dariusz; Damasiewicz, AgnieszkaIntroduction: "This monograph addresses the question of management in the broadly defined industry of electric vehicles. Complexity of electromobility in general is being addressed, and prospects for managerial action are discussed as regards business entities active in the sector. Aspects such as law, spatial economics and marketing are being developed, as well as behavioural patterns observable in both the present and the future customers in that rapidly growing market. The authors, researchers with the Andrzej Frycz Modrzewski Krakow University, come from management science and from related disciplines. Besides studying the present state of the industry, authors point at the managerial action to be taken by the main players of the industry in order to meet the challenges of electromobility, both globally and locally."(...)